Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا خود بزرگترین فروشنده تسلیحات نظامی در جهان است و ردپای موشک‌های ساخته شده در این کشور را در اتفاق‌های سوریه، تجاوز عربستان به یمن و درگیری‌های لیبی مشاهده می‌شود اما ایران را مسئول ناامنی در منطقه معرفی می‌کند.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_امید فعال؛ ۱۸ مرداد ۹۷ اتوبوس حامل کودکان یمنی توسط جنگنده‌های سعودی هدف حمله قرار گرفت و منجر به شهادت رسیدن ۵۰ نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
موشک شلیک‌شده از نوع (MK-۸۲) ساخت شرکت لاکهید-مارتین آمریکا بوده است؛ این بمب ۲۲۷ کیلویی، باعث شد که در یک‌چشم برهم زدن رؤیای ۵۰ کودک یمنی به کابوس تبدیل شود و این در حالی است که مظلومیت کودکان یمن در هیچ جای دنیا مورد نمایش قرار نمی‌گیرد.
عراق، یمن و سوریه از جمله کشور‌های درگیر جنگ هستند و در این نزاع‌ها، میلیون‌ها انسان قربانی تسلیحات غربی شدند؛ «واسیلی تروشین» معاون مدیرکل عملیات ستاد کل نیرو‌های مسلح روسیه در کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو (۲۰۱۷-۲۰۱۸) گفت: «ارزیابی‌های برخی کارشناسان نشان می‌دهد که در طی سال‌های اخیر درگیری‌های خاورمیانه نزدیک به یک و نیم میلیون انسان را کشته و بیش از ۱۵ میلیون نفر را آواره کرده است.»   «هجده غیرنظامی از جمله ۳ کودک در حمله‌ نیرو‌های ائتلاف سعودی در استان صعده یمن شهید شدند»   رقابت تسلیحاتی میان سازندگان سلاح برای فروش به کشور‌های عربی، خاورمیانه را به انبار باروت تبدیل کرده است. به نقل از آژانس خبری آمریکایی «بلومبرگ»، آمریکا و عربستان سعودی در سال ۲۰۱۷ با یکدیگر قرارداد تسلیحاتی در حدود ۴۵۰ میلیارد دلار امضا کردند که بزرگ‌ترین قرارداد تسلیحاتی تاریخ جهان لقب گرفت؛ عربستان در طی پنج سال از ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ به بزرگ‌ترین واردکننده سلاح در جهان تبدیل شد و آمریکا توانست ۶۸ درصد کل واردات تسلیحات ریاض را به خود اختصاص دهد.
بر اساس بند فوری درج‌شده در این قرارداد، مقرر شد که آمریکا جنگ‌افزار نظامی به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار شامل سامانه موشک‌های ضد موشک «تاد» و سکو‌های دریایی و مهمات و بمب‌های هوشمند به عربستان تحویل دهد و سایر سلاح‌های مورد درخواست سعودی‌ها به مبلغ ۳۵۰ میلیارد دلار طی مدت ۱۰ سال به این کشور واگذار شود.

نقض رژیم کنترل فناوری موشکی
به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به‌تازگی تصمیم گرفت تا یکی از بخش‌های «رژیم کنترل فناوری موشکی (MTCR)» را دور بزند تا به شرکت‌های آمریکایی اجازه دهد پهپاد‌های موردنظر خود را به دولت‌های خارجی که قبل‌تر از خرید این پهپاد‌ها منع شده بودند، بفروشد.
رژیم کنترل فناوری موشک محصول تحولات اواخر دهه ۱۹۷۰ و اوایل دهه ۱۹۸۰ از جمله آزمایش موشک بالستیک از سوی کره جنوبی و آزمایش موشک ماهواره‌بر از سوی هند بود. بعد از این تحولات، آمریکا و متحدان ۷ در سال ۱۹۸۷ شروع به مذاکره در خصوص سازوکار‌های کنترل موشک نمودند که سرانجام منجر به رژیم کنترل فناوری موشک و خط‌مشی آن شد. هدف این رژیم تهدید خطرات اشاعه سلاح‌های کشتارجمعی از طریق کنترل سامانه‌های پرتاب سلاح‌های کشتارجمعی، تسهیل تبادل اطلاعات، هماهنگ‌سازی سیاست‌ها و هزینه‌بر ساختن قاچاق فناوری موشک است؛ رژیم کنترل فناوری موشکی توافق‌نامه‌ای است که در سال ۱۹۸۷ میلادی میان ۳۵ کشور جهان به‌منظور توقف گسترش تسلیحات اتمی امضا شد.    

«پهپاد گلوبال هاوک (Global Hawk) محصول شرکت نورثروپ-گرومن آمریکا با نام اختصاری RQ-4 است که به منظور اجرای عملیات‌های جاسوسی و شناسایی توسط نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده آمریکا به کار گرفته می‌شود»

    نقض این رژیم توسط آمریکا می‌تواند به گسترش جنگ و ناامنی در خاورمیانه دامن بزند؛ باب منندز، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا گفت: «این سیاست جدید یک تصمیم بی‌ملاحظه است و بیشتر شبیه این است که ما برخی از مرگبارترین تسلیحاتمان را به ناقضان حقوق بشر در سراسر جهان صادر می‌کنیم.»
آمریکا خود بزرگترین فروشنده تسلیحات نظامی در جهان است و ردپای موشک‌های ساخته شده در این کشور را در اتفاقات سوریه، تجاوز عربستان به یمن و درگیری‌های لیبی مشاهده می‌شود اما با مدد به امپراتوری رسانه‌ای خود، ایران را مسئول ناامنی در منطقه معرفی می‌کند.

ایران متهم به کمک تسلیحاتی آیا ایران متهم به کمک تسلیحاتی به گروه‌های به ظن غرب، تروریستی [ضدآمریکایی] است؟ همواره غربی‌ها به جنگ‌های موجود در آسیا غربی و آفریقا نگاه اقتصادی دارند و از تشدید آشوب و ناآرامی‌ها در کشور‌های جهان‌سومی بیشترین منفعت را می‌برند؛ برای مثال، بر اساس گزارش آکسفام دولت‌های محافظه‌کار انگلیس از ژانویه سال ۲۰۱۵ تاکنون مجوز فروش بیش از ۶.۴ میلیارد پوند سلاح به عربستان را صادر کرده‌اند و در آموزش نیرو‌های سعودی نقش جدی داشته‌اند.
آمریکا و متحدان اروپایی خود، تعاملات جهانی را بر اساس منافعشان تفسیر می‌کنند و برای کسب اهداف خود، از هیچ اقدام غیرانسانی چشم‌پوشی ندارند.
صادرات تسلیحات اورانیومی به رژیم صهیونیستی و استفاده آن علیه مردم بی‌گناه فلسطین مصداقی از جنایت حقوق بشری غرب است. به نوشته پایگاه خبری «فلسطین آنلاین»، وزارت کشور دولت آشتی ملی فلسطین در بیانیه‌ای (۱۷ تیر ۹۹) تصریح کرد که ارتش رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰ هزار تن مواد منفجره -معادل شش بمب هسته‌ای، سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی، گلوله‌های سنگین با قدرت انفجاری بالا از جمله هشت هزار بمب ساخت آمریکا از نوع «MK» با قدرت انفجاری بالا، شصت هزار گلوله سنگین در حجم‌های مختلف و گلوله‌های حاوی میخ‌های آغشته به اورانیوم استفاده کرده است.
حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به کمتر از دو میلیون فلسطینی ساکن غزه تاکنون موجب شهادت بیش از دو هزار غیرنظامی اغلب زن و کودک و زخمی شدن هزاران نفر دیگر شده است.
آمریکا و متحدان اروپایی خود، علاوه بر حمایت از یک رژیم جعلی و ناقض حقوق بشر، بر اساس اسناد منتشرشده نیز از گروه تروریستی داعش و جریان‌های تکفیری حمایت تسلیحاتی کرده و می‌کند؛ «پال» نماینده مجلس سنای آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری CNN در دفاع از خروج نظامیان آمریکا از سوریه گفت: «آمریکا، قطر و عربستان سعودی داشتند به کسانی مانند داعش، النصره، القاعده و سنی‌های افراطی که در حال پیکار با بشار اسد [حکومت قانونی] در سوریه بودند، سلاح می‌رساندند.»   «تنها یک نظامی ۲۳ ساله عراقی به طور معجزه آسا از قتل عام تروریست‌های داعش در پايگاه اسپايكر نجات یافت است»   داعش همان گروه تروریستی است که در خرداد سال ۹۲، ۱۷۰۰ دانشجوی دانشکده نیروی هوایی در پایگاه ‎اسپایکر را با شلیک به سرشان، در رودخانه انداخت و دجله را جوی خون کرد یا در حملات غیرانسانی خود به مناطق مسکونی، از سلاح شیمیایی و مواد سمی استفاده کرده است؛ برای مثال این گروه تروریستی در شهر‌های «تل براک» و «حسکه» از سلاح‌های شیمیایی بهره برده و به نقل از روزنامه تایمز، بازرسان و متخصصان بین‌المللی نیز این حمله غیرانسانی را تائید کردند.
در شمال آفریقا نیز، لیبی از سال ۲۰۱۴ تا به اکنون درگیر جنگ‌های داخلی است و به محلی برای فروش تسلیحات کشور‌های سازنده سلاح تبدیل‌شده است و علیرغم قطعنامه شورای امنیت پیرامون ممنوعیت ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به این کشور، تسلیحات جنگی از جانب کشور‌های مختلف ترانزیت می‌شوند.
به نقل از روزنامه الرای الیوم، گزارش محرمانه سازمان ملل نشان می‌دهد، امارات با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت درباره ممنوعیت ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به لیبی، یک پل هوایی برای انتقال سلاح به این کشور راه‌اندازی کرده است تا از طریق آن نیرو‌های موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر را کمک کند.

به نوشته پایگاه خبری بلومبرگ، این گزارش طی ماه میلادی جاری به شورای امنیت ارائه شد و دو دیپلماتی که در جریان مفاد آن قرار داشتند، گفتند: امارات از ابتدای نوامبر گذشته تاکنون دست‌کم ۳۷ فرونده هواپیما حامل سلاح و مهمات به لیبی ارسال کرده است.
این در حالی است که جمهوری اسلامی بار‌ها توسط غربی‌ها متهم به کمک تسلیحاتی به جنبش‌های ضد استعماری و آزادی‌بخش شده است و در فروش تسلیحات نظامی، برخورد دوگانه‌ای با کشورمان دارند و با بستن قرارداد‌های چند صد میلیارد دلاری تسلیحات جنگی در منطقه، فروش به حکومت‌های دیکتاتور و سرکوبگر و گروه‌های تروریستی، ایران را محور شرارت اعلام می‌کنند.   غرب کمک تسلیحاتی ایران به حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی را حمایت تسلیحاتی از شبه نظامیان تندرو خطاب می‌کند، این اتهام در حالی مطرح می‌شود که حزب‌الله به ‌عنوان یک حزب فعال سیاسی در کشور لبنان فعالیت می‌کند و از محبوبیت فراوانی برخوردار است. این حزب توانست در انتخابات پارلمان لبنان در سال ۲۰۱۸، ۱۳ کرسی از ۱۲۸ کرسی پارلمان را به دست آورد.   «مقام معظم رهبری: امروز دفاع از حزب‌اللَّه لبنان، بر همه‌ی جامعه اسلامی واجب است | ۱۳۸۵/۰۵/۱۷»   آمریکا، حزب‌الله لبنان را در ردیف گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد اما از داعش و گروه‌های تکفیری در منطقه حمایت‌های همه جانبه دارد و برای فروش سلاح‌های کشتار جمعی، از رژیم کنترل فناوری موشکی خارج می‌شود تا بتواند به‌واسطه عربستان سعودی، کودک‌های یمنی بیشتری را به شهادت برساند.
خروج آمریکا از معاهدات بین‌المللی و فروش تسلیحات کشتارجمعی به کشور‌های ناقض حقوق بشر می‌تواند به جنگ‌های داخلی و تجاوز‌های کشور‌های متعهد آمریکا در منطقه خاورمیانه بی افزاید و برای کارخانجات تسلیحات سازی، گردش مالی داشته باشد؛ جهش سهام شرکت‌های اسلحه‌سازی آمریکا از جمله اقدامات دونالد ترامپ بوده است که وی وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، هزینه‌کرد‌های نظامی را به شکلی تاریخی افزایش خواهد داد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: موشک جنگ سوریه یمن عربستان رژیم صهیونیستی داعش کمک تسلیحاتی بین المللی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر

در فو فایتر طی قراردادی به ارزش 414 میلیون دلار، شرکت میلنیوم اسپیس سیستمز توسعه هشت ماهواره مجهز به دوربین های الکترواپتیکال و فروسرخ برای ردیابی موشک ها از مدار زمین را بر عهده خواهد داشت.

آژانس توسعه فضایی (Space Development Agency) آمریکا به تازگی اعلام کرد که شرکت میلنیوم اسپیس سیستمز (Millennium Space Systems) قرار است ماهواره های دفاع موشکی پروژه فو فایتر ( FOO Fighter ) را توسعه دهد. طی قراردادی به ارزش 414 میلیون دلار، میلنیوم اسپیس سیستمز هشت ماهواره برای ارائه "کنترل آتش" سامانه دفاع موشکی زمینی را ارائه خواهد کرد.

براساس گزرش عصرایران، به طور کلی، کنترل آتش شامل فناوری های مختلفی مانند رادار یا حسگرهای دیگر، کامپیوترها و تسلیحات را در یک سامانه منسجم ترکیب می کند که توانایی شناسایی تهدیدات و اهداف را فراهم کرده و سپس سلاح ها یا دیگر اقدامات متقابل را به سمت آنها هدایت می کند.

تحویل فو فایتر تا سال 2027

میلنیوم اسپیس سیستمز که در مالکیت شرکت بوئینگ قرار دارد باید این ماهواره ها را تا سه ماهه اول سال 2027 تحویل دهد. این پروژه با نام کامل Fire-Control On Orbit-Support-To-The-War Fighter یا به اختصار فو فایتر بخش مهمی از زنجیره کشتار دفاع موشکی پنتاگون را تشکیل خواهد داد.

نمونه اولیه مجموعه ماهواره های فو فایتر دارای دوربین های الکترواپتیکال و فروسرخ برای ارائه گزینه های جدید کنترل آتش است.

حسگرهای کنترل آتش، آنهایی هستند که قادر به ردیابی اهداف با دقت بالا و ارائه مختصات دقیق برای جنگنده ها یا سامانه تسلیحاتی روی زمین - در این مورد، رهگیرهای دفاع موشکی - هستند.

این ماهواره ها به شناسایی، هشدار و ردیابی دقیق تهدیدات موشکی پیشرفته، از جمله سامانه های موشکی ابرصوت کمک خواهند کرد. هدف نهایی افزایش قابلیت های جهانی کنترل آتش است.

ماهواره های فو فایتر با افزایش برد تشخیص موشک های ابرصوت ارتفاع پایین، در مقایسه با موشک های بالستیک قاره پیما، زمان هشدار را برای شناسایی و پاسخ به تهدیدات ابرصوت افزایش می دهند.

در شرایطی که در اصل شبیه به مجموعه لایه ردیابی (Tracking Layer) است، اما ماهواره های فو فایتر مجزا هستند. مجموعه لایه ردیابی فقط برای نظارت بر موشک های ابرصوت با قابلیت مانور بالا بهینه شده است.

به گفته درک تورنیر، مدیر آژانس توسعه فضایی، برنامه فو فایتر نمایشی عملیاتی از تلاش های کنترل آتش ارائه می کند که جدا از تلاش های جاری هشدار/ردیابی موشک و دفاع موشکی ما، اما مکمل آنها است.

ماهواره هایی برای افزایش قابلیت های دفاع موشکی

اگرچه جزئیات این پروژه بیشتر محرمانه باقی مانده است، درک تورنیر در جریان اجلاس نیروی هوایی 2023 فاش کرد که ماهواره های فو فایتر برای نظارت بر چند تهدید نامشخص که مجموعه لایه ردیابی در حال حاضر به آنها رسیدگی نمی کند، توسعه می یابد.

تورنیر به این نکته نیز اشاره داشت که در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش، فناوری حسگر کنترل آتش در ترانش 3 (Tranche 3) و ترانش 4 (Tranche 4) مجموعه لایه ردیابی، ماهواره هایی که قرار نیست به ترتیب تا سال 2028 و 2030 پرتاب شوند، گنجانده می شود.

به گفته جیسون کیم، مدیرعامل میلنیوم اسپیس سیستمز، پروژه فو فایتر برای مقابله با تهدیدات پیشرفته طراحی شده است. این یک ماموریت حیاتی است که به محافظت از آمریکا و متحدان این کشور در برابر تهدیدات پیشرفته کمک خواهد کرد.

آژانس توسعه فضایی در درخواست اولیه خود قصد داشت توسعه ماهواره های فو فایتر را به بیش از یک توسعه دهنده ارائه کند. با این وجود، این طرح تغییر کرده و میلنیوم اسپیس سیستمز به عنوان تنها توسعه دهنده این پروژه انتخاب شده است.

به گفته آژانس توسعه فضایی، این مرکز پیشنهادهای دریافت شده پس از فراخوان را ارزیابی کرده و تشخیص داد که انتخاب یک توسعه دهنده بهترین گزینه ممکن است.

دیگر خبرها

  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • روسیه این سلاح حساس آمریکایی را به ایران فرستاده
  • آشنایی با سیستم مرموز چشم پنتاگون در مدار زمین | از ردیابی تا کشتار موشک‌ها! +تصویر
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • فو فایتر؛ چشم پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها!/ عکس
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • فو فایتر؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک‌ها
  • فو فایتر ؛ چشم تیزبین پنتاگون در مدار زمین برای ردیابی موشک ها(+عکس)