Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@21:18:18 GMT

تخلیه ۶۲۷ هزار تن کالای اساسی در بندرچابهار

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۳۹۴۵

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۶۲۷ هزار تن انواع کالای اساسی از کشور‌های مختلف سهم استان‌های شرقی کشور بود که در بندر شهیدبهشتی چابهار به وسیله کشتی‌های بزرگ پهلوگیری و تخلیه شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهروز آقایی در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: واردات کالای اساسی در سالجاری نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و این امر نوید بخش آینده و افق روشن توسعه در چابهار بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امسال شاهد ثبت رکورد خروج روزانه ۸۰۰ کامیون به صورت حمل یکسره از بندر شهید بهشتی چابهار بودیم، چون یکی از اهداف این اداره‌کل در راستای افزایش کیفیت خدمات دریایی و بندری، افزایش سرعت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر اقیانوسی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: این مهم با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته، پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های شبانه روزی محقق شده و شاهد رضایت صاحبان بار و کالا و رشد چشمگیر واردات و صادرات از طریق این بندر اقیانوسی هستیم.

وی تصریح کرد: در پی حمل و جا به جایی کالا با حجم زیاد تاثیر شگرفی در اشتغالزایی در بخش حمل و نقل داشته است.

آقایی ادامه داد: بندر چابهار از مهمترین بنادر ایران است و این بندر به دلیل دسترسی به آب‌های آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از موقعیت استراتژیک در کریدور‌های بین‌المللی برخوردار بوده و یکی از با صرفه‌ترین مسیر‌ها برای صادرات، واردات و ترانزیت کالاست.

وی تصریح کرد: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن مقصد جدید ورود کالا‌های اساسی کشور است به‌طوریکه هم‌اینک رفت‌وآمد و پهلوگیری کشتی‌های حامل انواع کالای اساسی رواج دارد و با همت و توجه دولت و ورود بموقع کالا در شرایط تحریم و بحران ویروس کرونا هیچ کمبودی در کشور احساس نخواهد شد. برچسب ها: آقایی ، چابهار ، کالای اساسی ، شهید بهشتی ، مدیرکل بنادر ، سیستان و بلوچستان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: آقایی چابهار کالای اساسی شهید بهشتی مدیرکل بنادر سیستان و بلوچستان کالای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۳۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی

تین نیوز

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند.

 به گزارش تین نیوز، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶۰ هزار و ۵۴۳ مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه جا شدند که بیش ترین آن ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

محمدحسینی تختی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری (قشم) و شهید حقانی نیز گفت:  در این بازه زمانی 260 هزار و 481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جا به جا شدند.

محمدحسینی تختی، امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می کنند و  امضای این تفاهم نامه نیز با هدف گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 لازم به ذکر است؛ بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • هند در قرارداد بندر چابهار کمتر از یک چهارم مبلغ به تعهد خود عمل نموده!
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • رشد ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • نظارت میدانی رئیس قوه قضاییه در بازدید از بندر شهید رجایی
  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • ◄ ایجاد طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و تفریحی
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر