Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام باقر(ع) در ترویج معارف دینی گفت: امام محمد باقر(ع) معارف ناب دینی را در قالب احادیث فقهی و اخلاقی و سیره رسول خدا(ص) در جامعه ترویج کردند. - اخبار استانها -

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفت و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم،  با اشاره به فرا رسیدن سال روز شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: امام محمد باقر(ع) امام پنجم شیعیان است که پس از زین العابدین(ع) از طرف خداوند و به امر رسول خدا(ص) به امامت منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جابربن عبدالله انصاری حدیثی نقل کردند که رسول الله(ص) به ایشان فرمودند شما فرزندم محمد باقر را خواهی دید و او شکافنده علوم است و سلام مرا به وی برسان، جابربن عبدالله انصاری این توفیق را به دست آوردند که محضر امام باقر(ع) برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در دوران امام باقر(ع) افول حکومت بنی امیه آغاز شد و این موضوع فرصتی بود تا اقداماتی که در مدت 30 سال پس از شهادت امام حسین(ع)  توسط امام سجاد(ع) انجام شد به نتیجه برسد و امام باقر(ع) معارف ناب دینی را در قالب احادیث فقهی و اخلاقی و سیره رسول خدا(ص) در جامعه ترویج کنند.

اهتمام امام باقر (ع) به عزاداری سیدالشهداء در دوران خفقان بنی‌امیهویژه برنامه‎های شهادت امام باقر(ع) در حرم رضوی برگزار می‌شودمراسم شهادت امام باقر(ع) در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود

دوران طلایی علوم دینی در زمان امام محمد باقر(ع) پایه گذاری شد

رئیس دانشگاه قم با اشاره به اقدامات امام باقر(ع) در ترویج معارف دینی عنوان کرد: پنجمین اختر تابناک امامت، یاران و اصحاب بسیار خوبی را پرورش دادند و زمینه این موضوع را فراهم کردند تا با افول کامل بنی امیه و بنی مروان و بنی عباس، امام صادق(ع) نیز این فرصت طلایی را برای تبلیغ و ترویج معارف اسلام به دست بیاورند، اگر اقدامات امام رضا(ع) در ترویج معارف دینی نبود از احادیث و فرمایشات مربوط به اسلام و قرآن و سیره رسول خدا(ص) محروم می شدیم، از این بابت شکرگذار خداوند هستیم و خود را مدیون تلاش های امام باقر(ع) می دانیم.

دیرباز گفت: امام باقر(ع) به فرزندشان امام صادق(ع) وصیت کردند در ایام حج در منا 10 سال پس از شهادت ایشان اقامه عزا شود و عزاداری برپا شود، امام صادق(ع) این اقدام را انجام دادند که این موضوع نشان دهنده این است که پس از شهادت امام معصوم اقامه عزا برای وی یکی از شعائر اسلامی است و این موضوع  در برابر دیدگاه غلط وهابیت است.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که امام باقر(ع) انجام دادند این بود که نسبت به ترویج معارف اسلامی تاکید داشتند، افزود: در منا سه روز حجاج همه کشورهای اسلامی حضور پیدا کرده و عبادت انجام می دهند که در آن مکان امام محمد باقر(ع) بر ترویج اقامه عزا تاکید کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هنگامی که حجاج به سمت منا می روند، پس از قربانی کردن گوسفند برای شهادت امام باقر(ع) مراسم سوگواری بسیار باشکوهی برگزار می شود، انشاءالله با از بین رفتن ویروس کرونا و آل سعود خائن فرصت بهتری برای عزاداری علاقه مندان به اهل بیت(ع) فراهم شود.

رئیس دانشگاه قم ضمن تاکید بر اهمیت حرکت در مسیر معصومین(ع) خاطرنشان کرد: باید از سیره و روش ائمه(ع)  الگو بگیریم و خط مشی زندگی خود را براساس سبک زندگی امامان معصوم(ع) و به خصوص امام باقر(ع) تنظیم کنیم.

انتهای پیام/452/ح

R7854/P1357/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... سخن گوهربار امام باقر (ع) درباره مردم زمانه غیبت امام زمان (عج) حدیث امام باقر (ع) درباره اهمیت توجه به گفتار نیک قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سخن گوهربار امام باقر (ع) درباره مردم زمانه غیبت امام زمان (عج) حدیث امام باقر (ع) درباره اهمیت توجه به گفتار نیک پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۴ فکری: از روز اول به شرافت و عملکرد فنی بازیکنان نساجی اعتقاد داشتم/ نمی دانم چرا به فولادی‌ها دستور اتلاف وقت داده می‌شود! ۵ رئیس یکی از‌ ادارات شهرستان مرودشت دستگیر شد ۶ نامجومطلق: خودی‌ها به تیم ما فشار روانی وارد می‌کنند/ از پیشکسوتان استقلال انتظار حمایت داریم ۷ پورموسوی: شکست فوتبال ایران به خاطر مصلحت‌اندیشی، فرار از قانون و ترس از برخی تیم‌هاست/ آقای صالحی! صد درصد اشتباه کردی ۸ موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید مهمترین اخبار استانها رئیس بنیاد مسکن کشور: "خانه‌های کپری" برچیده می‌شود / اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی هیئت تعطیل نیست؛ از تولید ۵۰۰۰ ماسک تا اطعام ۵۰۰ نیازمند در شب شهادت امام باقر(ع) در کرمان + تصاویر ۶۰ هزار قطعه زمین برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی تامین شد گزارش| متخصصان قرارگاه سازندگی ‌خاتم‌الانبیاء تشنگی غیزانیه را برطرف می‌کنند‌ / ‌فاز سوم ‌آبرسانی "شهید سلیمانی" ‌اجرا می‌شود مهمترین اخبار تسنیم ظریف: نظم نوین جهانی بعد از کرونا کاملاً غربی نخواهد بود رئیس بنیاد مسکن کشور: "خانه‌های کپری" برچیده می‌شود / اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق درخواست علمای برجسته اهل‌سنت کردستان از مردم / دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید خلأ قانون مدون و جامع درباره آبخیزداری/ از حق و حقوق آبخیزنشینان نباید غافل شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهادت امام باقر ع امام محمد باقر ع خبرگان رهبری ترویج معارف رسول خدا ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان در آبان ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: این رویداد ادای دین به باورهای دینی مردم و جزو نوآوری‌های جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است. 

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدمحمد هاشمی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در دیدار مدیران و دبیران جشنواره امام رضا (ع) اظهار داشت: در دور جدید جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری رضوی چند ایده مرکزی برای این کار وجود داشت که برای تخصصی شدن به سمت کارهای مردمی و اثرگذار پیش برود.

وی افزود: دومین ایده استفاده از چهره‌های فرهنگی و هنری بود که در صدر آن فرهاد قائمیان با تعهد همیشگی و عشق به امام رضا (ع) این مسئولیت را پذیرفت و اهتمام کامل و ویژه به کار گذاشتند؛ دیگر افرادی که همت کردند تا جشنواره‌ای برگزار شود و با کارگاه‌ها و رویکرد آموزشی آن دامنه‌های جدیدی در عرصه فرهنگ و هنر شکل بگیرد. با این مجموعه کارها، به این هدف خود نزدیک‌تر شدیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ اضافه کرد: تلاش شد با تجمیع جشنواره‌های همگون و با اهتمام اعضا در بخش‌های سیاستی و اجرایی، کار قوام بیشتری پیدا کرده است.

برگزاری جشنواره دینی فیلم رضوان در آبان ۱۴۰۳

هاشمی گفت: اختتامیه اولین فیلم دینی فیلم رضوان آبان ۱۴۰۳ با دبیری محمدحسین لطیفی در این دوره از جشنواره رضوی برگزار می‌شود که امید است نقطه عزیمتی در این کار شود و با این کار ادای دینی در باورهای دینی مردم کرده باشیم و کار مؤثری باشد و این رویداد جزو نوآوری‌های جشنواره امام رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: تلاش شده تا خروجی‌های جشنواره‌ها را تا انتها دنبال کنیم تا نتایج اثرگذاری داشته باشد و در خروجی انتهایی کار این نیت را به منصه ظهور برسانیم و به سبد محصولات رویدادهای مردمی اضافه شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ با بیان اینکه راهبری جشنواره دوره بیست‌ویکم با مدیریت فرهاد قائمیان انجام شده است، عنوان کرد: امسال در کنار دیگر رویدادها، روایت آوای رضوی با حضور هوشنگ جاوید و احمد صبری به دبیری سیدمجتبی ذبیحی در حال انجام است، همچنین جشنواره روستایی رضوی در سطح ملی و به صورت حرفه‌ای با دبیران تراز ملی شکل مطلوبی به خود گرفته است.

منبع: ایرنا کد خبر 748336

دیگر خبرها

  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • کرسی جامعه اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری افزایش پیدا کرد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود