Web Analytics Made Easy - Statcounter

 همه‌اش را تقصیر پدرش می‌دانست. رفتارهای تند و بی‌توجهی به همسر و خانواده، دستمایه دعواهای همیشگی‌شان بود. از زمانی که خوب و بدش را تشخیص می‌داد، روزی نبود که شاهد دعواهای تکراری پدر و مادرش نباشد. کوچک‌تر که بود موقع دعوا او را به اتاقش می‌فرستادند و تا پایان جنجال‌های عصبی والدینش حق بیرون آمدن نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش رکنا ، در این شرایط متشنج دخترک کم‌کم قد کشید و بزرگ شد، اما مشکلات والدینش هم به همان نسبت بزرگ‌تر شده بود. آن‌ها در دعواهایشان انتظار داشتند که دختر جانب آن‌ها را بگیرد، غافل از اینکه دختر دانشجوشان از این زندگی خسته شده و چند وقتی است که به دنبال یافتن راهکاری برای حل مشکل والدین‌ برآمده است.

در این میان ناگهان سر و کله یک رمال به زندگی آن‌ها باز شد، فردی که مدعی بود با دعای مهر و محبت می‌تواند دل‌های این زن و مرد میان‌سال را به هم نزدیک و آرزوی دیرینه دختر جوان را برآورده کند. دختر جوان برای حل مشکلش وارد گردابی شد که پیش از او نیز افراد زیادی از سراسر کشور در آن غرق شده و اموالشان را باخته بودند.

اولین‌بار یک آگهی در فضای مجازی توجه دختر جوان را جلب کرده بود. محتوای آگهی و جملات انگیزشی به کار رفته در آن، درست همان چیزی بود که می‌توانست مشکلات قدیمی او و خانواده‌اش را حل کند. بلافاصله به صفحه اعلام شده در اینستاگرام رفت. این صفحه فالوئرهای زیادی داشت. تعداد بالای اعضای این صفحه مجازی و پیام‌های مثبتی که افراد مختلف پس از حل مشکلاتشان برای مدیر آن فرستاده بودند، او را مطمئن کرد که مشکلاتش به‌زودی حل خواهد شد.

او به سراغ مدیر این صفحه اینستاگرامی رفت و مشکلاتش را بازگو کرد، از دعواها و قهرهای قدیمی و از ترس طلاق عاطفی بین پدر و مادرش برای این فرد ناشناس گفت. فرد ناشناس در پاسخ به او اعلام کرد که مشکل پدر و مادرش کمبود مهر و محبت است و دعواهای کوچک از آن شکافی بزرگ درست کرده که تنها راه موجود دعای مهر و محبت است. به واسطه این دعا قلب‌های آن‌ها به هم نزدیک شده و متوجه مشکلات خودشان خواهند شد.

دختر جوان که می‌دید در آستانه حل نهایی مشکلات زندگی‌اش است، درخواست کرد تا این دعا را برایش بنویسند. دعای گرانی که قیمتش 3میلیون و 600هزار تومان بود. این مبلغ هر چند برایش زیاد بود اما می‌شد با قرض گرفتن از اطرافیان، برای همیشه مشکل خانوادگی‌‌اش را حل کند. او پول را به سختی تهیه کرد و به حساب اعلام شده از سوی رمال مجازی واریز کرد. اما پس از یک هفته نه تنها خبری از دعا و طلسم و... نشد که این پیج به روی دختر جوان بسته شد.

شکایت از رمال شیاد در مشهد / او در تهران زندگی مخفیانه ای داشت

دختر که فهمید در دام یک شیاد افتاده با مراجعه به دادسرا شکایت کرد و با در دست داشتن مرجوعه قضایی راهی پلیس فتا شد. با اعلام مشخصات این رمال مجازی، کارشناسان پلیس فتای خراسان‌ رضوی متوجه شدند که متهم همان فردی است که از 2شهروند قوچانی و کاشمری هم 13میلیون و 800 هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

سرنخ‌های خوبی که این دانشجو در اختیار پلیس قرار داد، منجر به شناسایی هویت اصلی متهم شد. فردی که هر روز با شگرد تازه و ایجاد صفحات جدید در فضای مجازی، طعمه‌های جدیدی را فریب می‌داد و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کرد.

تجمیع سرنخ‌های موجود در این پرونده، با دستور تخصصی سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی موجب شد تا متهم در شهر تهران ردزنی شود. با اطلاعات محرمانه کسب شده که ماحصل همکاری پلیس فتای خراسان‌ رضوی و پایتخت بود، محل اختفای متهم در شهر تهران شناسایی شد.

مأموران که توانسته بودند پس از مدت‌ها یک شاه‌ماهی را شناسایی کنند، در عملیاتی پیچیده موفق به دستگیری جوانی بیست‌ودو ساله شدند.

 پناه بردن به فضای مجازی پای رمال را به زندگی دختران مشهدی بازکرد

متهم پیش‌تر نیز با اتهام‌های مشابهی در حوزه رمالی و طلسم، دستگیر شده و چندسالی را نیز زندان بوده است.

بررسی سرگذشت این جوان نشان داد که او حتی مدرک سیکلش را هم نگرفته است. آشنایی‌اش با طلسم، سحر و جادو را هم آموزش‌های پدربزرگ مرحومش می‌دانست که این حرفه را به تمام اعضای خانواده‌اش آموزش داده بود.

مشکلات متهم جوان از زمانی شروع شد که والدینش از هم جدا شده و او چندسالی با عمویش زندگی می‌کرده است. اما فشارهای روانی از ناحیه خانواده عمویش را تحمل نکرده و از خانه فرار می‌کند.

چند وقتی دربه‌دری و بی‌خانمانی می‌کشد تا جایی که به پیشنهاد رفقای جدیدش، با ایجاد صفحات مختلف در فضای مجازی خودش را جای پدربزرگش جا می‌زند و با استفاده از اسم او، برای خودش دکان و دستگاهی راه می‌اندازد.

پسر جوان اندک آموخته‌هایش از رمالی را در لابه‌لای فن بیان قوی و متقاعد‌کننده‌اش قرار داده و اقدام به کلاهبرداری می‌کند. او که به دلیل فقر، زندگی سختی داشته است با کلاهبرداری‌های سریالی زندگی خوبی برای خود مهیا می‌کند.

به گفته سرهنگ جهانشیری تا کنون 3نفر از این فرد در خراسان‌رضوی شکایت کرده‌اند، اما این‌ها تنها شاکیان پرونده نیستند. این فرد با سوءاستفاده از مشکلات شهروندان که بیشتر خانوادگی است، با وعده و وعید افراد را فریب می‌داده است و تعداد زیادی شاکی از سراسر کشور تاکنون از این فرد شکایت کرده‌اند.

استفاده از مشاوره، فعال شدن باب گفت‌و‌گو میان اعضای خانواده، باز نکردن پای افراد غریبه به زندگی خصوصی، استفاده از ظرفیت بزرگ‌ترها و حل و فصل امور با ریش سفیدی و اعتماد نکردن به تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی تمام توصیه‌های رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی به شهروندان بود. البته او نکته مهمی را نیز گوشزد کرد که گاهی این رمال‌ها با دستیابی به اطلاعات شخصی افراد مزاحمت‌های دیگری نیز برای آن‌ها ایجاد می‌کنند و افراد با دست خود زندگی‌شان را طلسم می‌کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو بورس کرونا رکنا فضای مجازی اینستاگرام پلیس کلاهبرداری کلاهبرداری زندان فرار اخبار حوادث جوان سریالی سابقه دار دام حوادث مشهد رمال اخبار خراسان رضوی عکس فیلم ایران تلگرام مرد مرداد دختر اخبار اصفهان پلیس ویدئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day

روز جهانی سلامتی زنان World Women’s Wellness Day هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل (۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز جهانی سلامتی زنان یک رویداد بین‌المللی سالانه با هدف ارتقای سلامت و تندرستی زنان از طریق فعالیت‌ها و برنامه‌های مختلف است. سلامت زنان به شاخه‌ای از پزشکی اطلاق می‌شود که بر درمان و تشخیص بیماری‌ها و شرایطی تمرکز دارد که بر سلامت جسمی و عاطفی زنان تأثیر می‌گذارند و حوزه‌ها و تخصص‌های زیادی را در بر می‌گیرد که شامل موارد زیر است:

کنترل بارداری

عفونت‌های زنانه

سرطان سینه، سرطان تخمدان و سایر سرطان‌های زنانه

ماموگرافی

یائسگی و هورمون درمانی

پوکی استخوان

بارداری و زایمان

سلامت جنسی

زنان و بیماری قلبی

شرایط خوش‌خیم مؤثر بر عملکرد اندام‌های زنانه

تاریخ روز جهانی سلامتی زنان ۱۴۰۳

روز جهانی سلامتی زنان هر سال در آخرین جمعه ماه آوریل یعنی ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ مصادف هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. این روز راهنمای نهایی برای ترویج سلامتی و شادی در زنان است.

تاریخچه روز جهانی سلامتی زنان

روز جهانی سلامتی زنان به‌طور رسمی در فوریه ۲۰۲۱ معرفی و آخرین جمعه هر ماه آوریل به‌عنوان راهنمای نهایی سلامت و شادی برای زنان اعلام شد. پس از آن از بیست‌ونهم تا سی‌ام آوریل ۲۰۲۱، اولین کنفرانس مجازی سلامتی و مراقبت از خود زنان به میزبانی رسانه تنوع زنان (Diversity Woman Media) برگزار شد و چالش‌های بی‌سابقه‌ای را برجسته کرد که زنان برای ایجاد تعادل بین شغل و زندگی‌شان به‌عنوان مادر، همسر، دختر و دوست با آن روبه‌رو هستند و بدون شک بر سلامت جسمی و روانی آن‌ها تأثیر می‌گذارد.

این رسانه در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و یک مجله کسب‌وکار آمریکایی است که مقالات اصلی در مورد کارآفرینی، توسعه شغلی، فناوری، امور مالی، سلامت و تنوع را در رابطه با زنان در دنیای تجارت ارائه می‌دهد و داستان‌های موفقیت کسب‌وکار آن‌ها را برجسته می‌کند و در حال حاضر مجموعه‌ای از چهارشنبه‌های سلامت را با موضوعات مرتبط با سلامتی از جمله مدیریت استرس، سلامت جسمی و روانی، بهداشت خواب، تغذیه و تمرکز حواس اجرا می‌کند. مخاطبان آن نیز مردم سراسر جهان از هر نژاد، فرهنگ و پیشینه و مجرد یا متأهل هستند که داستان‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و در روزهای سخت به یکدیگر آرامش می‌دهند. آن‌ها به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند و به دنبال امیدی بودند که مقاومت متزلزل‌شان نیاز دارد به گفت‌وگو و بحث می‌نشینند.

روز جهانی سلامتی زنان و کنفرانس مجازی آن، امتداد چهارشنبه‌های سلامتی رسانه تنوع زنان است که اطلاعاتی در مورد مراقبت از خود و سایر مسائل سلامتی را ارائه می‌دهد. در این روز زنان تشویق می‌شوند تا خود را در اولویت قرار دهند و بر سلامت و تندرستی خود تمرکز کنند. کنفرانس مجازی نیز شرایط تعامل زنان با رهبران، متخصصان و سایر منابع را فراهم می‌آورد تا به آن‌ها کمک کند زندگی خود را دوباره ارزیابی کنند. این امر بر سلامتی زنان تأثیر مثبت می‌گذارد.

هدف از برگزاری روز جهانی سلامتی زنان آشنایی آن‌ها با دانشی است که برای شادتر و سالم‌تر بودن نیاز دارند و توانمندسازی آن‌ها با ابزارهایی است که برای موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی‌شان نیاز دارند. رسانه تنوع زنان سعی دارد با نشان دادن چگونگی در اولویت قرار دادن نیازهای خود به زنان، به آن‌ها کمک کند تا به بهترین شکل ممکن عمل کنند و در نتیجه مادران، همسران، شرکا، کارمندان و مردم شادتری باشند.

کد خبر 747873

دیگر خبرها

  • چاقو خوردن جوان کاشمری بخاطر دفاع از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر در مقابل اراذل
  • دفاع جانانه یک پسر جوان از ۳ دختر در مقابل اراذل + ویدئو
  • فیلم| جوانی که برای دفاع از ۳ دختر با اراذل درگیر شد
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • ۶۷ درصد از زوجین جوان مشهدی باور دارند که همسرشان باید ذهن آن‌ها را بخواند
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • غرق شدن دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش سریال بدل علی مشهدی