Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ نماینده مردم خمینی‌‌شهر در مجلس ‌با اشاره به نظرات موافق و مخالف تشکیل کمیسیون جمعیت گفت: تشکیل کمیته برای جمعیت و خانواده به عنوان یک تهدید امنیتی و پرداختن به ابعاد و زوایای مختلفی آن کفایت نمی‌کند. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره شبهات مطرح شده در خصوص تشکیل و یا عدم تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: البته مخالفت نمایندگان با تشکیل کمیسیون مستقل جمعیت، به معنای مخالفت با اصل پرداختن به تهدید بزرگ کاهش جمعیت و خانواده نیست، بلکه معتقدند برای این مسئله تشکیل کمیته مربوطه کفایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی مسائل مختلفی مطرح است و برای هرکدام از آنها کمیته‌ای تشکیل می‌شود، اما برخی از نمایندگان مدافع و موافق تشکیل کمیسیون جمعیت، اعتقاد دارند که هرچقدر هم که کمیته را تقویت کنیم به درستی به این تهدید نه تنها اجتماعی بلکه امنیتی به طور کامل رسیدگی نمی‌شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس ‌با بیان نظرات موافق و مخالف تشکیل کمیسیون جمعیت خاطر نشان کرد: پرداختن به این تهدید دارای زوایای مختلفی است و در قالب یک کمیته نمی‌توان سیاست‌های حمایتی، تشویقی و تنبیهی را برای آن در نظر گرفت که مسیر به خطا رفته کنترل جمعیت را جبران کند.

وی افزود: مخالفان نیز معتقد بودند که با این وجود باید برای بیشتر موضوعات کمیسیون فرهنگی، کمیسیون‌های مجزایی تشکیل دهیم، این در حالی است که موضوع اهمیت جمعیت در مقایسه با سایر موضوعات قابل مقایسه نیست.
 سرِ کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به "مسئله بحران جمعیت" شلوغ است!بازنگری در قانون تسهیل ازدواج در صورت تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت/ کاهش 40درصدی ازدواج در سال‌های گذشته"پنجره جمعیتی" بسته شود دیگر برای حل "بحران جمعیت کشور" دیر است!

نقدعلی گفت: با وجود اینکه در ابتدای این امر با استدلال اینکه تعدد کمیسیون‌ها مانند تعدد فراکسیون‌هاست و سودی ندارد، از امضاکنندگان تشکیل کمیسیون نبودم اما در حال حاضر با حضور در جلسات و پی‌بردن به عمق مطلب برای پیگیری تشکیل کمیسیون جمعیت، در گروه موافقان قرار گرفتم.

انتهای پیام/169/ی

R41346/P/S6,51/CT1 بیشتر بخوانید... اتحادیه اروپا ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف موضوع "جمعیت" می‌کند سرِ کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به "مسئله بحران جمعیت" شلوغ است! رئیس سازمان بسیج: کاهش آمار فرزندآوری ‌از نتایج سختی راه ازدواج است / توجه به رشد جمعیت و فرزند‌آوری در بسیج قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... اتحادیه اروپا ۵ درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف موضوع "جمعیت" می‌کند سرِ کمیسیون فرهنگی برای رسیدگی به "مسئله بحران جمعیت" شلوغ است! رئیس سازمان بسیج: کاهش آمار فرزندآوری ‌از نتایج سختی راه ازدواج است / توجه به رشد جمعیت و فرزند‌آوری در بسیج پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ فکری: از روز اول به شرافت و عملکرد فنی بازیکنان نساجی اعتقاد داشتم/ نمی دانم چرا به فولادی‌ها دستور اتلاف وقت داده می‌شود! ۴ رئیس یکی از‌ ادارات شهرستان مرودشت دستگیر شد ۵ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۶ پورموسوی: شکست فوتبال ایران به خاطر مصلحت‌اندیشی، فرار از قانون و ترس از برخی تیم‌هاست/ آقای صالحی! صد درصد اشتباه کردی ۷ نامجومطلق: خودی‌ها به تیم ما فشار روانی وارد می‌کنند/ از پیشکسوتان استقلال انتظار حمایت داریم ۸ موفقیتی دیگر از دانشمندان ایرانی‌ /‌ کیت استخراج ژنوم ویروس ۱۹ ـ Covid‌ به تولید انبوه رسید مهمترین اخبار استانها قدردانی تولیت آستان قدس از موضع‌گیری خوب رئیس جمهور برای ‌‌برگزاری ‌عزاداری محرم / میزبان عزاداران ‌خواهیم‌ بود رئیس بنیاد مسکن کشور: "خانه‌های کپری" برچیده می‌شود / اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی چرا برخی نمایندگان با تشکیل ‌"کمیسیون مستقل جمعیت" در مجلس مخالفت کردند؟ درخواست علمای برجسته اهل‌سنت کردستان از مردم / دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید مهمترین اخبار تسنیم «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پرتورم جهان شد/ صعود قیمت ۴۷۵ کالا با نرخ متوسط ۲۶ درصد آخرین آمار جهانی کرونا/ ابتلای ۶۱۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول آخرین تغییرات قدردانی تولیت آستان قدس از موضع‌گیری خوب رئیس جمهور برای ‌‌برگزاری ‌عزاداری محرم / میزبان عزاداران ‌خواهیم‌ بود درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تشکیل کمیسیون جمعیت کمیسیون فرهنگی بحران جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جوکار در ارتباط با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: از سال ۷۸ تاکنون به تعداد نمایندگان مجلس شوراي اسلامي اضافه نشده است و با توجه به  شاخص هاي جمعیت و پراکندگی در حوزه جغرافیایی یک نابرابری در حوزه‌های انتخابیه ایجاد شده است. 
وی ادامه داد: ۵ طرح در مجلس یازدهم در اين زمينه به کمیسیون رسید و در هم ادغام  که  در نهايت مقرر شد با توجه به اینکه ۲۴ سال است نماینده‌ای به تعداد نمایندگان مجلس شورای  اضافه نشده، ۴۰ نفر نماینده به تعداد کلی نمایندگان مجلس اضافه شوند ونهایتا باید  ۲۰ نفر متعلق به حوزه هاي جدید و مستقل و ۲۰ نفر هم به حوزه فعلی  افزوده شوند. 
نماینده مردم یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طبق اين قانون مي بايست در استان یزد در حوزه یزد، اشکذر و زارچ یک نماینده و در حوزه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دیگر  اضافه می‌شدند که شاخص ما محرومیت، جمعیت و بحث‌های امنیتی و ... بود که براساس اصل ۶۴ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵  بود. در سیاست‌های کلی انتخابات در سال ۱۳۹۵ رهبر معظم انقلاب مطرح کردند "تعیین حوزه‌های انتخابیه بر اساس جمعیت و مقتضیات اجتناب ناپذیر به گونه‌ای که حداکثر عدالت انتخاباتی و شناخت مردم از نامزد‌ها فراهم گردد یک اصل است" 
جوکار خاطرنشان کرد: تعیین حوزه انتخابیه بر مبنای جمعیت و مقتضیات مطرح  بود و نکته اساسی اینکه خیلی از حوزه‌ها سهمی در اين مقوله  نداشتند و براساس این شاخص‌ها نماینده‌ای به آنها تعلق نمی‌گرفت و قرار شد کلیات مطرح شود که کلیات رای نیاورد و دولت هم مخالفت کرد و اصل ۷۵ که هزینه برای دولت دارد را د ر اين زمينه مطرح کردند و این طرح مصوب نشد.

و ي ابراز اميدواري کرد: در مجلس دوازدهم این طرح مطرح و این بی عدالتی‌ها رفع شود. 

نمایندگان مجلس با ۹۴ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع، با کلیات طرح دوشوری اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و افزایش تعداد نمایندگان مخالفت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش ۴۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی