Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، با توجه به تداوم وضعیت همه گیری بیماری کووید-۱۹ در کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور جلوگیری از افزایش سرعت گسترش این بیماری، جدیدترین مقررات مربوط به شرایط ورود مسافران به جمهوری اسلامی ایران از طریق مرزهای مختلف را اعلام کرد.

بر این اساس، همه مسافران متقاضی ورود به کشور از تمامی مبادی هوایی، دریایی و زمینی ملزم به ارائه گواهی سلامت تایید شده توسط مقامات صلاحیت دار بهداشتی کشور مبداً به زبان انگلیسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکید شده است اخذ تست مولکولی کووید-۱۹ ( PCR ) از مراکز تشخیصی درمانی مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبداً، در فاصله زمانی حداکثر ۹۶ ساعت پیش از ورود به کشور صادر شده باشد.

در این مقررات عنوان شده است: در صورت به همراه نداشتن گواهی سلامت (مورد اشاره در بند یک) در فرودگاه مقصد، چنانچه مسافر خارجی باشد، به وی اجازه ورود به کشور داده نخواهد شد. ولی در خصوص مسافران ایرانی در صورت نداشتن کارت سلامت ، فرد به مدت ۱۴ روز با هزینه شخصی به قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت هدایت خواهد شد.

براساس این اطلاعیه تمامی مسافران ورودی به کشور (اعم از ایرانی و خارجی) موظف هستند فرم خوداظهاری را از شرکت هوایی مربوطه دریافت و پس از تکمیل فرم قبل و یا در حین پرواز، آن را به نماینده شرکت هوایی و یا پزشکان مستقر در مرز تحویل دهند. 

در این اطلاعیه آمده است: غربالگری در حین ورود به همه مبادی مرزی و برای همه مسافران ورودی (حتی در صورت دارا بودن گواهی سلامت) صورت خواهد پذیرفت. 

براساس این اطلاعیه در صورت مشاهده فرد دارای علائم بیماری کرونا، بیمار تا زمان اخذ جواب منفی تست آزمایشگاهی و رفع علائم این بیماری، در قرنطینه تعیین شده توسط وزارت بهداشت و درمان (برای مسافران غیر ایرانی) نگهداری خواهد شد. مسافران ایرانی پس از اخذ تعهدنامه کتبی، در قرنطینه خانگی اقامت خواهند داشت.

در این اطلاعیه آمده است: مقررات فوق برای همه اتباع ایرانی و خارجی فارغ از نوع گذرنامه، نوع روادید، هدف سفر و .... لازم الاجرا بوده و هیچ گونه استثنایی بر آن وارد نیست. 

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۵۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ با هدف تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های متعمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره ۳ ماده ۸ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان مودی ملزم به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان نیست.

دیگر خبرها

  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!
  • پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا به صورت رایگان و با تمام امکانات در ایران
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • ثبت همزمان صورتحساب الکترونیکی در دو سامانه مودیان و جامع تجارت لازم نیست
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار ۱۰۳ درصد افزایش یافت
  • ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم