Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@01:27:28 GMT

فرهنگ قربانی مشارکتی ترویج شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۶۰۲۹

فرهنگ قربانی مشارکتی ترویج شود

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: باید برنامه قربانی کردن به نوعی تبیین شود تا اگر فردی توانایی قربانی کامل را ندارد به صورت مشارکتی این کار انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی نوری» صبح امروز(سه‌شنبه، 7مرداد) در جلسه برنامه‌ریزی اعیاد مذهبی که در دفتر امام جمعه برگزار شد اظهار کرد: شرایطی که در آن قرار داریم به این زودی پایان‌پذیر نیست و بسیاری از مراسم‌ها با خون ما عجین شده و نمی‌توانیم از مراسم‌هایی که دشمنان سالها قصد تضعیف آن راداشتند، به راحتی بگذریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های بهداشتی باید به گونه‌ای باشد که با زندگی اجتماعی ما منافات نداشته باشد افزود: بر همین اساس موظفیم برنامه‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

 

وی با بیان اینکه روز عرفه روز دعا و نیایش است و در این روز همه ما هم نوا با امام زمان(عج)، می‌خواهیم که این بلا و دیگر بلایا از جامعه انسانی و کشورمان دور شود گفت: برگزاری مراسم روز عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور محدود مردم برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه در ورودی‌های محل برگزاری مراسم عرفه ماسک توزیع می‌شود تصریح کرد: این مراسم به صورت محدود در چند مسجد و الزاما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه در عید قربان  2 برنامه مهم نماز عید قربان و قربانی کردن را داریم خاطرنشان کرد: باید طرح قربانی کردن به نوعی تبیین شود تا اگر فردی توانایی قربانی کامل را ندارد به صورت مشارکتی این کار انجام شود تا چند گوسفند خریداری و در یک محل قربانی و در طرح مواسات بین نیازمندان توزیع شود.

 

وی اظهار کرد: در دهه ولایت با توجه به شرایط موجود باید سیره ارزشمند کمک مومنانه که از روز میلاد امام زمان(عج) آغاز شد را با تبلیغات وسیع‌تری انجام دهیم تا کمک‌های معیشتی خوبی بین نیازمندان توزیع شود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه روز عید غدیر کالای معیشتی در سطح وسیع تهیه و به خانواده‌های نیازمند اهدا شود افزود: اگر دستگاه‌های اداری در وسع خود به مناسبت دهه امامت و ولایت برای مردم تسهیلاتی همچون ویزیت رایگان و ... قائل شوند بسیار موثر است.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه دیدار سادات رفتن و عیدی دادن و گرفتن از سنت‌های این ایام است که می‌توان بیشتر ترویج داد گفت: اجرای سرود خیابانی و پخش مولودی ‌خوانی از بلندگوهای مساجد از دیگر برنامه‌هایی است که می‌توان روی آن متمرکز شد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام«علیرضا ابراهیم‌زاده» با بیان اینکه دعای پرفیض عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با صلاحدید ستاد کرونا در سطح شهرستان برگزار می‌شود تصریح کرد: با توجه به اینکه در شرایط کرونایی هستیم مسائل بهداشتی باید سرلوحه کار ما قرار گیرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: در صورت برگزاری مراسم، این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر کارشناسان امر و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه عرفه روز دعا و نیایش است اظهار کرد: حق تعالی بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آن‌ها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده با اشاره به عید غدیرخم افزود: باید فرهنگ سازی کنیم همچون عاشورا و محرم که جنبه همگانی دارد به غدیر توجه بیشتری شود.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم دعای عرفه عید قربان عرفه رعایت پروتکل های بهداشتی حجت الاسلام راشدی نوری امام جمعه صومعه سرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • تلاش بی وقفه برای توسعه و ترویج دانش در حوزه وب پژوهی
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • سالانه ۵۰ موقوفه جدید به موقوفات استان سمنان اضافه می‌شود
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان