Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فریدون نوحی روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: برنامه‌ها نظارتی نیز می‌بایست در قالب اجرای "طرح مراقبت در منزل بیماران کووید ۱۹" در راستای ارتقاء کیفیت خدمات به بیماران کرونایی مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگاههای برتر در سطح ایران می‌باشد زیرا متخصصان و کارشناسان این دانشگاه در تمامی زمینه‌های بهداشتی و درمانی صاحب ابتکار و نظر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رپرست گروه اعزامی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر در مشهد گفت: وزیر بهداشت، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد را فرمانده‌کل امور مرتبط با بحران کرونا در استان خراسان رضوی می‌داند لذا هدف حضور یک گروه ویژه از وزارت بهداشت در مشهد، تنها کمک به اقدامات و برنامه‌های جاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. 
وی افزود: تاکنون در مدیریت بحران ویروس همه‌گیر کرونا اقدامات بسیار موثری در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته که می‌توان آن را با دیگر دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور به اشتراک گذاشت.
"مراقبت در منزل بیماران کووید ۱۹" به عنوان یک طرح جانبی به منظور کاهش بار بیماران بستری کرونایی در بیمارستانها، با همکاری مراکز خصوصی پرستاری در مشهد در حال اجرا است.

نماینده ویژه وزیر بهداشت به همراه پنج نفر از مدیران ارشد این وزارتخانه از چهارم مرداد ماه جاری در پی تداوم وضعیت قرمز و بغرنج شدن شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در خراسان رضوی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر شده است. 

مشهد و ۲۴ شهرستان دیگر از مجمع ۳۰ شهرستان استان خراسان رضوی به لحاظ کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. 
معاون‌کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اخیرا اعلام کرد: ظرف یک ماه اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد ۳۰۰ درصد رشد داشته است، 
همچنین گنجایش بیمارستانهای اختصاصی بیماران کرونایی شامل بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع) و بیمارستان شریعتی در مشهد رو به تکمیل است و باید علاوه بر آنها بیمارستانهای دیگر را برای پاسخگویی به روند رو به فزونی تعداد مبتلایان پیش‌بینی کرد.

به گفته دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم‌اینک روزانه ۲۰۰ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند. 
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی خود دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ نفر  در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان  ۱۵ هزار و ۹۱۲ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین تاکنون ۲۵۵ هزار و ۱۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۶ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۴۸۷ نفر را بیمار کرده و جان ۶۵۲ هزار و ۶۰۸ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است. ۱۰ میلیون و ۶۴ هزار و ۷۳۶ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در سطح جهان، تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با چهار میلیون و ۳۷۱ هزار و ۹۹۲ بیمار کووید ۱۹ و ۱۴۹ هزار و ۸۵۲ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. پس از آمریکا کشورهای برزیل، هند و روسیه بیشترین شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا را دارند. 

بر اساس آخرین آمارهای رسمی ، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا، جایگاه یازدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویروس کرونا خراسان رضوی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد