Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، خالد المشری، رئیس شورای عالی امور خارجه لیبی، امروز آشکارا تایید کرد که دولت وفاق ملی این کشور پاییز گذشته با ترکیه توافقی امضا کردند که بر اساس آن دو طرف برای شکست نیرو‌های خلیفه حفتر همکاری نظامی انجام می‌دهند.

المشری که در حضور ناصر بوردیتا، وزیر امور خارجه در رباط، پایتخت مراکش سخن می‌گفت در این خصوص اظهار کرد: «پیمان همکاری امنیتی ترکیه و لیبی در ماه نوامبر گذشته به هیچ وجه به آنکارا تحمیل نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

او در ادامه گفت که دولت توافق ملی لیبی پس از آنکه چندین کشور حمایت خود را از نیرو‌های حفتر اعلام کردند از نیرو‌های ترکیه درخواست کمک کرد و افزود لیبی برای دفاع از مشروعیت خود در برابر همه آن کشور‌ها هیچ قدرتی ندارد.

المشری گفت از سال ۲۰۱۳ لیبی تحت مداخله نظامی مصر و سایر کشور‌ها از جمله امارات متحده عربی (امارات) قرار دارد که این امر بر خلاف حقوق بین المللی لیبی است.

این مقام ارشد لیبی در ادامه اضافه کرد که دستیابی به صلح در لیبی از طریق مذاکره ممکن است. او گفت شورای عالی ایالتی لیبی و مجلس نمایندگان مستقر در توبروک که از حفتر حمایت می‌کند، توانایی دستیابی به راه حل غیرنظامی را دارند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی در سال ۲۰۱۱، درگیر جنگ داخلی شده است. در سال ۲۰۱۵ با توافق سازمان ملل متحد دولت وفاق ملی با ریاست فائز السراج در این کشور تشکیل شد، اما تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق سیاسی طولانی مدت به دلیل حمله نظامی نیرو‌های تحت فرماندهی خلیفه حفتر به طرابلس ممکن نشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ لیبی تحولات لیبی خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر

دبیر هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان با اشاره به حضور تیم‌های شهرستان‌ها با ۷۰۰ کارمند ورزشکار در مرحله مسابقات استانی گفت: با حضور گرامی رئیس گروه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان و امیر جعفری رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان کرمان به تیم‌های برتر حکم قهرمانی و مدال اهدا شد.

شیردل با اشاره به اینکه تیم‌های اول مسابقات به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند؛ افزود: تیم‌های ادارات شهرستان‌ها شگفتی ساز مسابقات شدند که نشان می‌دهد ظرفیت شهرستان‌ها در  ورزش بسیار عظیم است.

وی نتایج پایانی مرحله استانی مسابقات ورزشی کارکنان دستگاه‌های اجرایی به میزبانی شهر کرمان در سه رشته فوتبال گل کوچک آقایان و بانوان، مهارت‌های چالشی آقایان و والیبال به شرح زیر اعلام کرد: 

نتایج مسابقات فوتبال گل بانوان 
آموزش و پرورش ناحیه دو ۱
آموزش و پرورش زرند 0

مقام‌اول: اموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: اموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات فوتبال گل کوچک آقایان:
دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۴
آموزش و پرورش زرند   ۱

مقام اول: دانشگاه علوم پزشکی کرمان
مقام دوم: آموزش و پرورش زرند

نتایج مسابقات مهارت‌های چالشی بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش ناحیه ۲
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان 
مقام سوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 


نتایج مهارت‌های چالشی آقایان:
مقام اول: جمعیت هلال احمر بم
مقام دوم: نیروگاه برق کرمان 

نتایج مسابقات والیبال بانوان:
مقام اول: آموزش و پرورش سیرجان
مقام دوم: دانشگاه علوم پزشکی کرمان 
مقام سوم: آموزش و پرورش راور 

نتایج مسابقات والیبال آقایان:
مقام اول: آموزش و پرورش بردسیر
مقام دوم: آموزش و پرورش بافت
مقام دوم: آموزش و پرورش سیرجان

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • مسابقات ورزشی کارکنان دولت استان کرمان در ایستگاه آخر
  • احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • آنکارا: هدف قرار دادن اردوغان نشان دهنده وضعیت روانی فعلی اسرائیل است