Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس جمهور آمریکا در ادامه جنگ قدرت برای انتخابات 2020 اعلام کرد: دولت اوباما-بایدن فاسدترین دولت در تاریخ است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز یکشنبه در پیامی توئیتری بار دیگر در راستای تشدید جنگ قدرت در این کشور رئیس جمهور و معاون پیشین کشورش را به باد انتقاد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور آمریکا در ادامه برای کسب محبوبیت بیشتر در انتخابات 2020 در این خصوص نوشت: شما این هفته شاهد بودید که جو بایدن، (ایالت) «آریزونا» را شهر نامید. هیچ چیزی برای او مهم نیست؛ اگر چه حزب مخالف (رسانه‌های فشل) حقایق را به خصوص درباره فساد پنهان می‌کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: دولت اوباما-بایدن فاسدترین در تاریخ است. آنها حتی از کارزار (انتخاباتی) من هم جاسوسی کردند.
این در حالیست که ترامپ به دلیل اشتباهات مکرر در عرصه سیاست‌های داخلی و خارجی این کشور با موجی از انتقادات مواجه بوده و برای کسب آرا در انتخابات سوم نوامبر 2020 در تلاش است حزب رقیب را مقصر برخی از بی کفایتی‌هایش جلوه بدهد.

بایدن در ایالت‌های میشیگان، آریزونا و فلوریدا از ترامپ جلو زد
نظرسنجی‌ها از پیشتازی نامزد دموکرات انتخابات 2020 از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا در ایالت‌های میشیگان، آریزونا و فلوریدا حکایت دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا «هیل»، نتایج حاصل از نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و مؤسسه اس‌اس‌آراس نشان می دهند که «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات 2020 از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی در 3 ایالت‌ کلیدیِ این کشور جلو افتاده است.
بر اساس نتایج این نظرسنجی، نامزد دموکرات ها با 52 درصد در برابر رئیس‌جمهور کنونی آمریکا با 40 درصد در میشیگان پیشتاز است. 
همچنین مطابق با این نظرسنجی، بایدن 51 درصد از آرای شرکت‌کنندگان را به دست آورده و این رقم برای ترامپ 46 درصد است. 
نتایج حاصل از نظرسنجی شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان و مؤسسه اس‌اس‌آراس نشان می دهند که در ایالت آریزونا نیز وضعیت به سود بایدن بوده و وی با 49 درصد از ترامپ با 45 درصد جلو است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در معرض حملات فیشینگ و هک
تحقیقی جدید نشان می دهد مقامات برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از ابزارهای امنیتی مناسبی استفاده نمی کنند و در معرض حملات فیشینگ و هک قرار دارند.
به گزارش انگجت، ریسک های امنیتی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا فقط به حملات سایبری مستقیم به سیستم های رای گیری محدود نمی شود.
شرکت تحقیقات سایبری «آرئا وان سکیوریتی»(Area 1 Security) با انتشار گزارشی هشدار داده بسیاری از مقامات برگزاری انتخابات از سیستم های ایمیلی استفاده می کنند که آنها را در معرض حملات فیشینگ و هک قرار می دهد.
حدود 53 درصد از 10 هزار مقامات محلی و دولتی برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، راهبردهای امنیتی ابتدایی یا غیر استانداردی در برابر حملات فیشینگ دارند. فقط 18.6 درصد از این عده از اقدامات امنیتی  پیشرفته استفاده می کردند. همچنین 5.4 درصد این مقامات نیز از آدرس های ایمیل شخصی استفاده می کنند.
حوزه های انتخاباتی کوچکی در ایالت های مین، میشیگان، میسوری و نیوهپمشایر امریکا از نسخه های مشکل دار نرم افزار «اگزیم» (Exim) استفاده می کردند.
البته به گفته جی مایکل دنیل از شرکت «سایبرتریت آلیانس» این امر لزوما به هک فرایند رای گیری منجر نمی شود زیرا دستکاری رای گیری دیجیتال در سطح گسترده کار بسیار سختی است. اما باج افزارها و حملات فیشینگ فعالیت های مجریان انتخابات را با چالش روبرو می کند و شبهاتی درباره نتایج انتخابات نیز به وجود می آورد.

هایکو ماس: سیاست آمریکا با رفتن ترامپ هم تغییر نمی کند
 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به کشورش و اتحادیه اروپا در مورد یک توهم هشدار داد و گفت در صورت شکست «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست خارجی ایالات متحده تغییری نخواهد کرد.
وی در گفت وگو با روزنامه "بونر گنرال انسایگر" افزود: «هر کس در اروپا کارت برنده خود را بر روی یک تغییر در کاخ سفید گذاشته است، باید بداند که حتی در این صورت، دیگر همه چیز مانند گذشته راحت و ساده نخواهد بود».
هایکو ماس در ادامه این گفت وگو تأکید کرد: «سیاست خارجی و امنیتی آمریکا تغییر کرده و این از زمان ریاست ترامپ رخ نداده است.»
وزیر خارجه آلمان با اشاره به این که ایالات متحده آمریکا دیگر نمی خواهد نقش پلیس جهانی را که زمانی برای خود قائل بود در مقیاس گذشته ایفا کند، یادآور شد اروپا باید در آینده با قدرت بیشتری در فکر چگونگی تأمین امنیت خود باشد.
هایکو ماس با این حال تأکید کرد که ایالات متحده در آینده نیز مهم ترین هم پیمان آلمان در خارج از حوزه اروپا خواهد ماند و به همین دلیل تلاش آلمان، به رغم تمام اختلاف نظرها، حفظ آینده مناسبات فراآتلانتیک با آمریکاست: ما در آینده هم به آمریکا نیاز داریم و ناگفته نماند که آن ها هم به ما نیاز دارند.
وزیر خارجه آلمان پیشتر نیز گفته بود تنش های فعلی بین آلمان و ایالات متحده با رفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده از کاخ سفید حل نمی شود.
ترامپ از زمان تصدی ریاست جمهوری در سال 2017 بارها از آلمان انتقاد کرده و از این کشور خواسته است سهمش از بودجه دفاعی ناتو را به 2٪ تولید ناخالص داخلی خود افزایش دهد و برلین را به دلیل عدم انجام این کار `بزهکار` خوانده است.
وی همچنین آلمان را به خاطر مشارکت در اجرای طرح خط لوله انتقال گاز موسوم به «نورد استریم 2» به اسیری در دستان روسیه تشبیه و به رفتار بسیار بد با ایالات متحده در امور تجاری متهم کرده است.

عملکرد متناقض کارزار انتخاباتی بایدن در تبلیغات علیه ترامپ    
 یک مجله آمریکایی گزارش داده نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در حالی از فیسبوک انتقاد می کند که خود برای تبلیغاتش در این شبکه اجتماعی هزینه پرداخت می کند.
وبگاه مجله « نیوزویک » گزارش داده در حالی که جو بایدن، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برای تبلیغات خود در فیس بوک هزینه می پردازد، اما وی با انتقاد از این رسانه اجتماعی، آن را تهدیدی برای دموکراسی می داند.
به نوشته این مجله آمریکایی، اوایل ماه ژوئیه (اواسط تیرماه) تیم انتخاباتی بایدن در چندین پست تبلیغاتی که برای آنها هزینه پرداخته کرده بود، از کاربران خواست دادخواستی را امضا کنند تا فیس بوک سیاست های خود در مورد بررسی حقایق و انتشار اخبار جعلی و اطلاعات غلط را تغییر دهد.
به گفته کارزار انتخاباتی بایدن، این تقاضا به خاطر اهمیت دموکراسی آمریکا مطرح شده است.
طبق گزارش اداره تبلیغات فیس بوک، برخی از پست های تبلیغاتی بایدن که از سوی حامی وی موسوم به «صندوق پیروزی بایدن» تأمین بودجه شده ، به سمع و نظر بیش از یک میلیون کاربر رسیده است.
پست های مشابهی نیز که در سیزدهم و پانزدهم ژوئیه منتشر شدند اظهارات بایدن خطاب به «مارک زوکربرگ»، مدیر عامل این رسانه اجتماعی را تکرار کردند.
بایدن در این اظهارات فیس بوک را به عدم توانایی در «محدود کردن تأثیر تبلیغات کذب» متهم کرده و گفته بود این در حالی است که این رسانه اجتماعی می گذارد ترامپ هرچه را می خواهد بگوید.
طبق آمار فیس بوک، کارزار بایدن از 19 تا 25 ژوئیه، بیش از 809 هزار و 500 دلار را صرف تبلیغات در فیس بوک کرده در حالی که ترامپ 3 میلیون و 166 هزار و 267 هزار دلار را طی همین بازه زمانی صرف این صفحه اجتماعی کرده است.

ساندی تایمز: جانسون خواستار شکست ترامپ در انتخابات آمریکاست    
نخست وزیر این کشور به شدت مایل به باختن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر آمریکا و پیروزی جو بایدن در این انتخابات است.
به گزارش  نشریه ساندی تایمز، دولت انگلیس به صورت خصوصی موضعش این بوده که بسیار مایل به باختن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و روی کار آمدن جو بایدن در ریاست جمهوری به جای ترامپ است.
منابعی در دولت انگلیس به ساندی تایمز گفتند، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با پیش بینی اینکه بایدن به صورت بالقوه پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است تلاش کرده از دولت ترامپ فاصله بگیرد.
گزارش شده که دولت جانسون برنامه اش برای امضای یک توافق تجاری با ترامپ در سال جاری میلادی را کنار گذاشته و گفته نمیخواهد تحت فشار و اجبار رئیس جمهور آمریکا چنین توافقی را امضا کند.
یک دیپلمات انگلیسی به بیزینس اینسایدر عنوان کرد که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به "فساد منفعت طلبانه" دوره ترامپ پایان می دهد.
این در حالی است که معمولا دولت بوریس جانسون به طور علنی یک هم پیمان بین المللی نزدیک ترامپ محسوب می شده است.
یک وزیر دولت جانسون به خبرنگار ساندی تایمز عنوان کرد: اگر ترامپ در انتخابات آمریکا پیروز نشود مسائل خیلی آسانتر خواهند شد.
برخی مقامهای انگلیسی همچنین نسبت به پیروزی بایدن اظهار امیدواری کردند.
یک دیپلمات ارشد انگلیسی که نامش را فاش نکرد به بیزینس اینسایدر تصریح کرد: اگر بایدن در انتخابات پیروز شود خیلی چیزها تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: فساد منفعت طلبانه خانواده ترامپ و جنبه های خودشیفته زننده رفتار او با روی کار آمدن یک رئیس جمهور متفاوت از بین خواهند رفت.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری 2020 ترامپ جمهوریخواهان دموکراتها انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور آمریکا ترامپ در انتخابات انتخاباتی بایدن نامزد دموکرات ایالات متحده دونالد ترامپ حملات فیشینگ ساندی تایمز انتخابات 2020 هایکو ماس جو بایدن فیس بوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید

به گزراش «تابناک»، محمد مهاجری در روزنامه اعتماد نوشت: آقای ذوالنور به افول جایگاه مجلس اشاره کرده و به عنوان نمونه، دخالت‌های بیرونی در قانونگذاری را برشمرده است. با اینکه طبق قانون اساسی، قانونگذاری منحصرا در اختیار مجلس قرار دارد، اما سال‌های زیادی است که نهاد‌هایی همچون شورای انقلاب فرهنگی، شورای عالی فضای مجازی و... دستورالعمل‌هایی را ابلاغ می‌کنند که در حکم قوانین لازم‌الاجراست. آقای ذوالنور نخستین چهره سیاسی نیست که چنین انتقادی را بیان می‌کند. پیش از او نمایندگان دوره‌های قبل مجلس - به خصوص آقای علی مطهری - بار‌ها این موضوع را گفته‌اند، اما دوستان اصولگرا همچون جناب ذوالنور حاضر به پشتیبانی از این ایده نشدند.

جای این پرسش جدی وجود دارد که چرا چنین جراتی وجود دارد که جایگاه مجلس نادیده گرفته شود و شعار در راس امور بودن آن عملیاتی نشود؟ بگذارید از همین انتخابات اخیر مجلس در اسفند ۱۴۰۲ شروع کنیم. متاسفانه فرآیندی که از ماه‌ها قبل آغاز شد و مجلس یازدهم هم با اصلاح قانون انتخابات به آن کمک کرد، شرایطی را به وجود آورد که مجلس دوازدهم از هم‌اکنون با شائبه ناکارآمدی مواجه شود.

بخش بزرگی از نمایندگان مجلس یازدهم که شاید آقای ذوالنور هم جزو آن‌ها باشد مدتی قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم از آقای رییسی دعوت کردند وارد میدان رقابت ریاست‌جمهوری شود. این اقدام اگر در قالب یک فعالیت تعریف شده حزبی صورت می‌گرفت کاملا قابل دفاع بود، زیرا وقتی یک حزب سیاسی از کاندیدایی حمایت می‌کند مسوولیت اقدام خود را هم می‌پذیرد. اما اقدام فردی نمایندگان مجلس یازدهم معنای اقدام حزبی نداشت، بلکه نمایندگان استقلال خود را به حراج گذاشتند و عملا چک سفید امضا به رییس دولت دادند و به همین دلیل همه نمایندگانی که آن نامه را امضا کردند، باید در برابر ناکارآمدی دولت سیزدهم پاسخگو باشند. انتخابات مجلس دوازدهم متاسفانه با مشارکت کم صورت گرفت و آرای نمایندگان نیز بسیار پایین بود و از جمله در تهران، نفر اول کمی بیش از ۵۰۰ هزار رای (معادل ۵ درصد رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات) کسب کرد. در اکثر حوزه‌های انتخابیه نیز افراد منتخب کمی بیش از ۲۰ درصد آرا را به خود اختصاص داده‌اند.

حتما آقای ذوالنور توجه دارند که هر چه پایگاه مردمی مجلس (و البته ریاست‌جمهوری) ضعیف‌تر باشد، نهاد‌های دیگر حاکمیت تلاش می‌کنند نقش آن را در مقدرات کشور کمرنگ کنند. مجلس دوازدهم علاوه بر ضعف پیش گفته، به مدد شورای محترم نگهبان از چهره‌های خاصی برخوردار شده که برخی از آن‌ها به تنهایی قادر به نابودی حیثیت کل مجلس هستند.

جای شکرش باقی است که یکی از این افراد با تذکر رهبر معظم انقلاب، دست‌کم تا اطلاع ثانوی از تنش‌زایی و پرخاشجویی فاصله گرفت، اما باید منتظر ماند و با آغاز مجلس جدید، فصل تازه‌ای از هنرنمایی این گروه را به تماشا نشست. دقیقا آنچه را آقای ذوالنور از بابت پایین آمدن شأن مجلس نگرانش است، همان چیزی است که خود او حتی اگر در ایجادش موثر نبوده، در برابر آن سکوت تاییدآمیز داشته است.

با این همه اگر بخواهیم خوشبینانه به آسیب‌شناسی نماینده محترم قم بنگریم و فرض کنیم که او با این نگاه به دنبال اصلاح مجلس است، گریزی نیست جز اینکه امیدوار باشیم همین مجلس ضعیف کم رای، نقایص خود را با عملکرد مثبت جبران کند. حساب‌کشی جدی و دقیق از دولت، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و برخورد بدون رودربایستی با وزرای ضعیف و شخص رییس‌جمهور و نیز آتش نزدن قرارداد‌های بین‌المللی (که حتما جناب ذوالنور آن را به یاد دارد!) می‌تواند کفاره‌ای برای جبران اشتباهات گذشته باشد. امید که آقای ذوالنور - که از الان در قامت کاندیدای ریاست مجلس- سخن می‌گوید، حتی اگر به چنین منصبی هم نرسید، در رفع آسیبی که آن را فهم کرده است، برآید.

دیگر خبرها

  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • توطئه‌های دشمن علیه جمهوری اسلامی شکست خورد/ آمریکا به زودی از منطقه خارج می‌شود