Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@06:10:51 GMT

آن قدر پیر هستی که دستت به مریخ نمی‌رسد!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۷۷۴۹

آن قدر پیر هستی که دستت به مریخ نمی‌رسد!

به نظر می رسد دعوای دو تن از سوپر میلیاردهای دنیا بر سر رقابت فضایی بالا گرفته و ایلان ماسک در جدیدترین مصاحبه خود، جف بزوس را به شکل غیرمستقیم فردی خوانده است که پایش لب گور است!

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، در ادامه طعنه‌ها و کنایه های چند سال اخیر میان ایلان ماسک و جف بزوس، اکنون به نظر می رسد رقابت و جاه طلبی های فضایی آنها به اوج خود رسیده و این بار ایلان ماسک در مصاحبه با نیویورک تایمز، جف بزوس را خیلی پیر و شرکت فضایی بلو اوریجین متعلق به وی را خیلی کُند توصیف کرده و به همین دلیل معتقد است که دست وی به مریخ نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین آخر هفته گذشته "مائورین دود" در نیویورک تایمز مصاحبه مفصلی را با ایلان ماسک منتشر کرد که روی همه چیز، از زندگی شخصی وی و فرزند تازه متولد شده اش گرفته تا فعالیت شرکت فضایی اسپیس ایکس و کروناویروس و ثروتش دست گذاشته است.

در هنگام بحث درباره اسپیس ایکس و کمک این شرکت به ناسا برای ارسال فضانوردان به فضا، نام جف بزوس به میان آمد. ماسک نیز از این فرصت استفاده کرد تا به مدیرعامل آمازون که یک شرکت ساخت موشک های قابل استفاده مجدد به نام "بلو اوریجین"(Blue Origin) تاسیس کرده و امیدوار است مردم را به کره ماه بفرستد، طعنه بزند.

ایلان ماسک در این مصاحبه به طور غیرمستقیم جف بزوس را خیلی پیر و "بلو اوریجین" را برای رسیدن به این هدف خیلی "کُند" نامید.

ماسک گفت: سرعت پیشرفت آنها خیلی آهسته است و سال هایی که برای او(بزوس) باقی مانده کافی نیست، اما من باز هم خوشحالم که او آنچه را که می خواهد با "بلو اوریجین" انجام می دهد.

در حالی که ماسک و بزوس در صنایع مختلفی فعالیت می کنند، اما این دو میلیاردر اکنون بیش از ۱۵ سال است که در حوزه فضایی با یکدیگر رقابت دارند. بزوس در سال ۲۰۰۰ شرکت "بلو اوریجین" را تأسیس کرد، در حالی که ماسک در سال ۲۰۰۲ شرکت "اسپیس ایکس" را بنا نهاد و این مناقشه دو سال بعد، هنگامی که این دو نفر در یک شام مشترک با یکدیگر درباره جاه طلبی های فضایی خود صحبت کردند، آغاز شد.

ماسک پس از این جلسه گفت: من واقعاً تمام تلاش خود را کردم تا نصیحت خوبی (برای بزوس) داشته باشم، که وی تا حد زیادی آن را نادیده گرفت.

این مناقشه در سال ۲۰۱۳ تشدید شد؛ هنگامی که اسپیس ایکس سعی کرد از یک سکوی پرتاب ناسا استفاده انحصاری کند و بلو اوریجین همراه با اتحادیه پرتاب آمریکا که رقیب اسپیس ایکس است، اعتراض رسمی خود را به دولت آمریکا اعلام کردند.

ماسک این کار را حقه و تاکتیکی برای بازداشتن اسپیس ایکس خواند و اسپیس ایکس هم در نهایت حق تصاحب این سکو را گرفت. 

ماه ها بعد، این دو شرکت وارد یک نبرد حق ثبت اختراع شدند و همان موقع بود که دعوای بزوس و ماسک به توئیتر کشیده شد.

بزوس بارها از ایده سکونت در مریخ که هدف اصلی اسپیس ایکس است، انتقاد کرده است. حتی یک بار وقتی که شبکه بی بی سی از ماسک در مورد بزوس سؤال کرد، وی در پاسخ گفت: کدام جف؟

اخیراً نیز ماسک، آمازون را انحصارگر خوانده و توئیت کرده که این روند باید شکسته شود. وی همچنین بزوس را که به دنبال راه اندازی ماهواره های اینترنتی و راه اندازی ناوگان تاکسی های خودران موسوم به "Zoox" که ماسک چندین سال است در هر دو صنعت در حال فعالیت است، یک "تقلیدکار" خوانده است. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایلان ماسک جف بزوس بلو اوریجین اسپیس ایکس ایلان ماسک جف بزوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ

آژانس فضایی اروپا گزارش داده است یک پدیده منحصر به فرد روی مریخ، با عنکبوت‌هایی که در سطح سیاره راه می‌روند اشتباه گرفته می‌شود.

به گزارش فارس، مدارگرد مریخ اکسپرس تصاویری عنکبوت مانند گرفته است، که در واقع فقط ویژگی‌های کوچک و تیره رنگی هستند که با تابش آفتاب بر روی دی‌اکسیدکربن رسوب شده در ماه‌های زمستانی سیاره شروع به شکل گیری می‌کنند.

به گفته آژانس فضایی، نور باعث می‌شود یخ دی اکسید کربن در پایین رسوبات به گاز تبدیل شود، که می‌ترکد و گرد و غبار را به بیرون پرتاب می‌کند.

در حالی که لکه‌ها ممکن است از فضا کوچک به نظر برسند، اما در واقع نسبتا بزرگ هستند. آژانس فضایی اروپا گفت که پهنای این تکه‌ها به ۴۴ متر می‌رسد و در بزرگ‌ترین حالت ممکن است بیش از ۸۰۴ متر عرض داشته باشند.

الگو‌های عنکبوت اولین بار توسط مدارگرد گازی ExoMars Trace مشاهده شده که در سال ۲۰۱۶ به فضا پرتاب شد و در حال مطالعه مریخ برای نشانه‌هایی از حیات احتمالی در گذشته است.

این منطقه که در سال ۱۹۷۲ توسط کاوشگر ناسا کشف شد، به نام Angustus Labyrinthus نیز شناخته می‌شود و در نزدیکی کلاهک قطبی جنوبی سیاره قرار دارد.

به گفته ناسا، مریخ در حال حاضر هوای بهاری را تجربه می‌کند. این آژانس در بیانیه‌ای اعلام کرد مریخ‌نورد کنجکاوی از هوای گرم‌تر این سیاره لذت می‌برد و روی پایش محیطی و کاوش دهانه گیل مریخ کار می‌کند.

دیگر خبرها

  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ رشد ۶ درصدی ارزش سهام تسلا
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • حضور سرزده ماسک در چین | تسلای خودران در چین؟
  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • (عکس) عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • (تصاویر) مزدا آر ایکس ۷؛ زیبای ژاپنی
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید