Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی فر با بیان اینکه دستگاه‌هایی همچون جهاد دانشگاهی باید نقش حمایت‌گرانه داشته باشند، گفت: امروز کشور نیازمند آینده‌پژوهی و سیاست‌گذاری در سطح کلان است که جهاد دانشگاهی با ظرفیت خود می‌تواند به طور جدی وارد این حوزه شود.

«یعقوب محمدی فر»، در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: جهاد دانشگاهی محصول انقلاب فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌های کشور به دلیل برخی جنبش‌های دانشجویی گروه‌های چپ و راست، تعطیل شد که همین موضوع باعث شد تا احساس نیازی به حضور افرادی انقلابی و متعهد در دانشگاه‌ها و در نهایت تفکر جهادی شکل گیرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: در همین راستا، جهاد دانشگاهی در مرداد ماه سال ۵۹ به دستور امام خمینی(ره) ایجاد شد، اما پس از بازگشایی دانشگاه‌ها و همچنین شروع جنگ تحمیلی، بسیاری از جوانان به دستور امام راهی جبهه جنگ شدند اما در این بین واسپاری برخی امور به جوانان متعهد و انقلاب از تفکرات امام راحل بود.

محمدی‌فر ابراز کرد: جهاد دانشگاهی در ابتدای امر، فعالیت در بخش‌ صنعت و مهندسی را در پیش گرفت، به مروز زمان در دانشگاه‌ها نیز شعبات جهاد دانشگاهی شکل گرفت این در حالی است که در کنار فعالیت جهاد دانشگاهی، نهادهای نوپای دیگری به فرمان امام در بخش‌های دیگر ایجاد شده بود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: با گذشت زمان و با رشد و توسعه جهاد دانشگاهی، مراکز تحقیقات و پژوهش این مجموعه نیز در سطح استان‌ها افزایش یافت که اکنون با گذشت ۴۰ سال از شکل‌گیری این نهاد انقلابی، همچنان به عنوان نهادی منسجم در حال فعالیت است.

محمدی‌فر ادامه داد: ساختار و تشکیلات جهاد دانشگاهی در ابتدای امر به عنوان یک دستگاه محرومیت‌زدا مطرح بود اما با گذشت زمان به حوزه‌های فرهنگی نیز پیش رفت.

وی ادامه داد: آنچه که باید مدنظر جهاد دانشگاهی باشد این است که با گذشت ۴۰ سال از شکل‌گیری این مجموعه، باید نقاط ضعف و قوت را مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: متأسفانه در بسیاری از دستگاه‌ها با موازی‌کاری روبرو هستیم که در جهاد دانشگاهی باید این مهم مورد ارزیابی و تفکیک قرار گیرد تا افراد متخصص در حوزه‌های کاری ویژه این مجموعه به کار گرفته شود.

محمدی‌فر ابراز کرد: جهاد دانشگاهی باید از موازی‌کاری خود کم کرده و به جای آن خلأ‌ها و کمبودهای روز جامعه و استان را شناسایی کرده و به فکر رفع آن مشکلات باشد.

وی گفت: به طور نمونه ورود جهاد دانشگاهی به حوزه آموزش را می‌توان نمونه‌ای از موازی کاری در این مجموعه عنوان کرد چرا که دستگاه‌ها و نهاد‌های علمی بسیاری همچون دانشگاه‌ها عهده دار فعالیت در حوزه آموزش در سطح کشور هستند.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه همان گونه که از نام جهاد دانشگاهی برمی‌آید مجموعه‌ای جهادی بوده و آنگونه که باید ملزم به قواعد خاص نیست، گفت: جهاد دانشگاهی کارهای خوبی در حوزه نشر، خبر، برنامه‌های فرهنگی، مهندسی، اختراعات و ... انجام داده است که نیاز به یک ارزیابی دارد.

این استاد دانشگاه گفت: از آنجا که جهاد دانشگاهی در کنار دانشگاه مشغول به فعالیت است و در همه استان‌ها نیز شعب این مجموعه در حال ارائه خدمات است می‌طلبد تا این مجموعه انقلابی و جهادی نگاه خود را با توجه به شرایط آینده تغییر دهد.

وی ادامه داد: نگاه جهاد دانشگاهی در اوایل تأسیس نگاه به گذشته در حوزه‌های مختلف بود اما امروز نگاه جهاد دانشگاهی باید نگاه به آینده داشته باشد و در فکر رفع نیازهای روز جامعه باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دستگاه‌هایی همچون جهاد دانشگاهی باید نقش حمایت‌گرانه داشته باشند، گفت: امروز کشور نیازمند آینده پژوهی و سیاست‌گذاری در سطح کلان است که جهاد دانشگاهی با ظرفیت موجود خود می‌تواند به طور جدی وارد این حوزه شده و بدرخشد.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه نیاز امروز کشور با توجه به شیوع کرونا، پژوهش در حوزه دارو و استفاده از پژوهشگران این حوزه است، گفت: جهاد دانشگاهی باید به عنوان یک دستگاه انقلابی، فعال و نوآور؛ نقش حمایتی از نیروهای متعهد و متخصص در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا ابراز کرد: این نقش حمایتی جهاد دانشگاهی از پژوهشگران و برنامه و پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف می‌تواند در ابعاد مادی، معنوی، تبلیغاتی باشد.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی باید از نقش اجرایی خود کم کند و نقش حمایتی و نظارتی خود را افزایش دهد، این مجموعه می‌تواند از پژوهشگران و فضلا در ابعاد مختلف حمایت کند.

محمدی‌فر با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی سینا ارتباط خوبی با جهاد دانشگاهی واحد همدان دارد، یادآور شد: با توجه به شرایط روز جامعه، همه ما باید تغییر استراتژی داده و با هم افزایی بیشتر زمینه اشتغال جوانان را فراهم آوریم.

پایان پیام/580

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه بوعلی سینا محمدی فر جهاد دانشگاهی رئیس دانشگاه بوعلی سینا جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی محمدی فر دانشگاه ها دستگاه ها روز جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان از برگزاری آزمون استخدامی آموزش پرورش توسط مرکز آزمون جهاد دانشگاهی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان کردستان، اکبر اسدی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۳۵۶ داوطلب در استان کردستان در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی آموزش پرورش شرکت کرده‌اند.

وی افزود: این آزمون هم‌زمان با سراسر کشور امروز جمعه چهاردهم اردیبهشت در استان کردستان برگزار شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان با بیان اینکه این آزمون جزو بزرگ‌ترین آزمون‌های استخدامی کشور است، گفت: در استان کردستان ۸۹۵۶ نفر خانم و۳۴۰۰ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در خصوص حوزه‌های امتحانی این آزمون تصریح کرد: سنندج، سقز، مریوان و بیجار چهار حوزه امتحانی این آزمون‌ها بوده‌اند که به تفکیک در شهرستان مریوان ۱۴۷۹ نفر، بیجار ۶۳۹ نفر، سنندج ۷۶۷۱ نفر و در شهرستان سقز ۲۵۵۷ داوطلب به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: اعلام نتایج آزمون پس طی سایر مراحل بر روی سایت آزمون جهاد دانشگاهی www.hrtc.ir قرار می‌گیرد.

کد خبر 750311

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • خیزش دانشگاهی علیه ظلم در جهان آغاز شده است
  • ساترا اهمیت تنظیم گری‌اش را نمایش دهد/ امضای تفاهم نامه دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • شرکت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش کردستان
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش صبح جمعه در فارس برگزار شد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزگار در استان سمنان
  • آزمون استخدامی آموزش و پرورش با رقابت ۹۴۲۵ داوطلب در گیلان برگزار شد