Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:30:51 GMT

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در گام دوم رزمایش احسان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۷۸۲۴۰

توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در گام دوم رزمایش احسان

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب الله آسوده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با محوریت گام دوم رزمایش احسان گفت: در طرح گام دوم رزمایش احسان که از عید قربان تا عید غدیر و در دهه ولایت انجام می‌شود، برنامه‌ای برای توزیع یک میلیون و صد هزار وعده غذایی گرم برای نیازمندان و همچنین ۱۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش تقریبی ۲۰۰ هزار تومان برای توزیع بین نیازمندان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: این بسته‌های معیشتی در روستاها به صورت مستقیم توزیع خواهد شد و در مناطق شهرنشین، کارت نیازمندان شارژ می‌شود. همچنین سعی شده است تا پایان شهریورماه ۳۰ هزار بسته معیشتی دیگر نیز توزیع شود که در مجموع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به دست محرومان و نیازمندان خواهد رسید.

آسوده در ادامه تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار نفر خانواده دیگر تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته که در مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۲۰۳ هزار خانواده است.

وی در ادامه افزود: به خانواده‌های تک نفره تحت پوشش مبلغ ۱۸۰ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۲۹۸ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۳۸۰ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانواده‌های ۵ نفره مبلغ ۵۵۰ هزار تومان به صورت ماهیانه کمک می‌شود که با شرایط اقتصادی کنونی کم است لذا تقاضا داریم که دولت و مجلس بیشتر به فکر تأمین نیازمندان باشند. البته این مبالغ غیر از یارانه ماهیانه افراد است.

آسوده در ادامه گفت: متأسفانه شرایط اقتصادی کنونی بسیار بغرنج است و با افزایش تورم، تعداد افرادی که از قشر متوسط بیشتر تحت فشار اقتصادی خواهند بود بیشتر می‌شود و در نقطه مقابل ثروتمندان نیز بیشتر می‌شوند، این تورم در حالی که قیمت مسکن و اجاره سرسام‌آور شده است به شکاف طبقاتی خواهد انجامید.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی با بیان اینکه با شرایط کنونی خانه‌دار شدن برای افراد نیازمند یک آرزو خواهد ماند، افزود: کمک‌های کمیته امداد در زمینه تربیتی و فرهنگی برای خانواده‌ها شامل آموزش و اردوها و همچنین کمک به تحصیل افراد می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ هزار دانش آموز و ۴ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی هستند، اظهار کرد: همچنین در سال ۹۹، مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال افراد تحت پوشش در نظر گرفته شده که این مبلغ در سال گذشته منجر به ایجاد ۱۲ هزار شغل شد. تا ۲۰ تیرماه امسال نیز ۹۰ درصد تسهیلات جذب و به خانواده‌های تحت پوشش رسیده است.

آسوده با اشاره به رشد ۳۰ درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد، گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از ۷ میلیون ماسک و لباس بیمارستان توسط طرح اشتغال کمیته امداد تولید شد که مقداری از این تولیدات در اختیار نیازمندان قرار گرفت. همچنین در این، ایام مشاغل مربوط به دام خیلی آسیب ندید اما در زمینه صنایع دستی کمی آسیب صورت گرفت که در واقع با تغییر شیوه کار و بازاریابی قابل حل است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با استانداری خراسان رضوی امضا شده که در آن کمیته امداد و شاغلین تحت پوشش این سازمان، به‌عنوان معین اقتصادی فعالیت خود را ادامه دهند. در بخش اشتغال نیز ۵۰ میلیون تومان وام و تسهیلات در اختیار افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد: در زمینه شیوه کسب و کار نوین و در مشاغل کشاورزی، ۲۰ نفر تحت آموزش کار با پهپاد قرار گرفتند تا بتوانند به کمک پهپادها اقدام به سم‌پاشی کرده و نقشه برداری از زمین زراعی را انجام دهند.

گفتنی است، به دلیل بازنشسته شدن موسویان، حمیدرضا ربانی به‌عنوان رئیس جدید روابط عمومی کمیته امداد خراسان رضوی معرفی شد.

کد خبر 4985150

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد خراسان رضوی فطریه تسهیلات اشتغالزایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج مجلس شورای اسلامی بیرجند مسکن کمیته امداد خراسان رضوی هزار بسته معیشتی هزار تومان تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار خانواده در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام تصریح کرد: مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار‌های یک نفره ۱۰ میلیون ریال، ۲ نفره ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه نفره ۲۰ میلیون ریال، چهار نفره ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و پنج نفره به بالا ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده‌های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

به گفته مرادی پویانی هم اکنون تعداد ۶۱۸۰۸ نفر در قالب ۲۷۵۲۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • نبود زمین برای ساخت مسکن، چالش این روزهای مددجویان و کمیته امداد
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • خبر‌هایی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان بیارجمند
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان