Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، صبح امروز در هنگام پخش زنده پرسش و پاسخ خبرنگاران در حاشیه جلسه کمیته علمی مشورتی مبارزه با بیماری کرونا در وزارت بهداشت، تعداد زیادی از دستیاران تخصصی پزشکی در بخش نظرات، درخواست های خود را مبنی بر تعویق آزمون‌های پایان دوره تخصص پزشکی عنوان کردند که البته پس از مدتی بخش نظرات بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاربران اعلام کردند که با توجه به شیوع کرونا ویروس و حضور دستیاران تخصصی پزشکی در بیمارستان‌ها و امکان ناقل بودن این افراد، شرایط برگزاری آزمون های پایان دوره برای این دسته از داوطلبان وجود ندارد.

بخش عمده ای از نظرات کاربران به این موضوع اختصاص داشت که در شرایط فعلی باید آزمون گواهینامه تخصصی پزشکی که یک آزمون پایان دوره محسوب می‌شود، لغو و هر چه سریع تر دستیاران سال آخر پزشکی تعیین تکلیف شوند.

درخواست دیگر دستیاران تخصصی پزشکی این است که آزمون دانشنامه (بورد) به اسفند ماه موکول شود و در شهریورماه برگزار نشود.

این دستیاران تاکید کرده‌اند که هرچه زودتر باید دستیاران سال آخر (سال چهارم) تعیین تکلیف شوند که بتوانند وارد چرخه نظام درمانی شوند.

برخی از دستیاران نیز یادآور شدند که آزمون گواهینامه (آزمون پایان دوره دستیاری) با توجه به شرایط امسال و درگیری نظام سلامت با بیماری کرونا لغو شود.

این در حالی است که سعید نمکی وزیر بهداشت در ۳۰ تیرماه در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی، از تصمیم مهم حوزه آموزش و درمان وزارت بهداشت برای تعویق امتحان دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی خبر داده بود و تاکید کرده بود با تعویق این امتحان توزیع نیروی انسانی بهتر انجام می‌شود و افرادی که در سال آخر تحصیل خود هستند وارد چرخه درمان می‌شوند چرا که مهمترین دغدغه ما این است که نیروی انسانی دچار فرسایش نشود.

پس از آن در ۵ مردادماه وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اقداماتی را برای دستیاران تخصصی و آزمون های گواهینامه و دانشنامه مصوب کرد.

بر اساس این اطلاعیه مقرر شد اختیارات ویژه‌ای به گروه‌های آموزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شود تا با مدل ساده ابلاغی معاونت آموزشی وزارت بهداشت افراد واجد شرایط فارغ التحصیلی را طی ۲-۳ هفته آینده معرفی و نامبردگان در صورت شروع خدمات واجد دریافت گواهینامه تخصصی خواهند بود.

وزارت بهداشت تاکید کرد: آزمون گواهینامه و دانشنامه طبق برنامه ریزی زمان بندی شده قبلی در انتهای شهریور ماه برگزار خواهد شد و افرادی که براساس معیارهای بند ۱ واجد شرایط دریافت گواهینامه تخصصی نشدند طبق روال قبل می توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین تمامی افراد علاقمند به شرکت در آزمون دانشنامه مطابق روال اعلام شده قبلی در امتحان مذکور شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/

31 / 320 دستیاران تخصصی پزشکی گواهینامه تعویق آزمون

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دستیاران تخصصی پزشکی گواهینامه تعویق آزمون دستیاران تخصصی پزشکی وزارت بهداشت پایان دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، برای ارائه ی خدمات تخصصی به مردم شریف این منطقه شد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،با بیان اینکه ارائه ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه ی همه ما است،گفت:این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی وبرای گرامیداشت هفته سلامت انجام شد و ارائه ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

 دکتر بهرام دلفان افزود:در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه ای ارائه می شود. 

دیگر خبرها

  • سیدجلال مربی دیگر سکوت نمی‌کند
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • برگزاری پنج دوره تخصصی توانمندسازی مشاغل گردشگری در گلستان
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی ۱۳ اردیبهشت برگزار می شود/ افزایش تعداد داوطلبان
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور