Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی تاکید کرد: جامعه هموفیلی ایران، خواهان توجه رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به مطالبات بیماران هموفیلی است.

اکرم طبقچی اهری با اشاره به هفته حمایت از بیماران هموفیلی با شعار« درمان جامع و رفاه اجتماعی برای بیماران هموفیلی» در گفت و گو با ایسنا گفت: اول تا هفتم مرداد ماه به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی نامگذاری شده است، این هفته فرصتی ارزنده برای طرح درخواست‌ها و مطالبات جامعه هموفیلی ایران با مسئولان و آگاهی بخشی در حوزه بیماری‌های خونریزی دهنده ارثی و همچنین سپاسگزاری از مسئولان حوزه دولتی، شرکت‌ها و موسسات حقوقی حامی بیماران و همچنین شخصیت‌های حقیقی نیکوکاری است که به امر حمایت از این بیماران و مشارکت در بهبود شرایط زندگی باور داشته و به آن عمل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: کانون هموفیلی آذربایجان شرقی در درجه اول وظیفه خود می‌داند از تلاش‌های ارزشمند معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای دسترسی بیماران به دارو در شرایط بحرانی شیوع کرونا و همچنین تحریم‌های غیر انسانی آمریکا صمیمانه سپاسگزاری کند.

وی ادامه داد: جامعه هموفیلی استان قدردان احساس مسئولیت و پیگیری مسئولان علوم پزشکی در این رابطه است، اما در عین حال بسیار متاسفیم که برخی شیوه نامه‌ها از طرف بیمه سلامت موجب تحمیل رفت و آمدهای مکرر به بیماران شده و به تبع آن بیماران را در معرض ابتلای به کرونا قرار می‌دهد. 

طبقچی خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات بیماران هموفیلی در اختیار وزارت بهداشت بوده و تایید نسخه‌ها از این مجرا سلامتی بیماران و کاهش هزینه‌های دارو و درمانی را بدنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: هفته هموفیلی امسال در شرایطی برگزار می‌شود که شیوع کرونا در کشور مانعی جدی برای برگزاری این برنامه‌ به شکل قبل است. کانون هموفیلی استان با پویشی تحت عنوان " در عصر کرونا، هر چهره‌ای با ماسک زیباتر است " به استقبال هفته هموفیلی رفت و تلاش می‌کند مردم و بیماران را به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تشویق کند.  

وی اظهار کرد: روزهای هفته هموفیلی به ترتیب به عنوان روز هموفیلی و مقابله با کرونا، روز هموفیلی و آمار، روز هموفیلی و نشاط، روز هموفیلی و پیشگیری، روز هموفیلی و مجلس شورای اسلامی، روز هموفیلی و رفاه اجتماعی و روز زنان و دختران مبتلا به انواع اختلالات انعقادی نامگذاری شده است.

مدیر کانون هموفیلی آذربایجان شرقی افزود: پیشگیری مفهوم گسترده‌ای است که شامل پیشگیری از تولد هموفیلی، پیشگیری از معلولیت ، پیشگیری از بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون ، پیشگیری از تخریب دندان‌ها و پیشگیری از ابتلا به کرونا و ... است.  کماکان موضوع زنان و دختران مبتلا به انواع اختلالات انعقادی و کمک به تامین دسترسی بیماران شناسایی شده در دستور کار موسسه با رعایت شرایط بحران کرونا قرار دارد.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم با یاری مردم و مسئولان دلسوز، گامی در رفع مشکلات این بیماران برداریم.

طبقچی در خاتمه متذکر شد: خوشبختانه تا کنون از هیچکدام از موارد ابتلای بیماران هموفیلی به کرونا منجر به فوت نشده است.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هموفيلي بیماری خاص بیماران هموفیلی آذربایجان شرقی کانون هموفیلی جامعه هموفیلی روز هموفیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابلاغ رئیس‌جمهور و رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، در حکمی عاطفه خادمی را به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور منصوب کرد.

انتخاب عاطفه خادمی، بر اساس ماده واحده تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی در جلسه اسفند سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز بر اساس مصوبه بهمن ۱۴۰۲ شورای معین این شورا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید.

پیش از این سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بود.

دیگر خبرها

  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • فهرست کاندیداهای مورد حمایت جامعه اسلامی مهندسین اعلام شد
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کدام نمایندگان جلسه عصر مجلس را تعطیل کردند؟
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد