Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان سنجش آموزش کشور در واپسین ساعات باقیمانده به برگزاری نخستین کنکور در ایام کرونا در ایران، مهمترین پروتکل های بهداشتی را اعلام کرد که در آزمون‌های ۹۹ از جمله آزمون دکتری که روز پنجشنبه ۹ مردادماه برگزار می شود، لازم الاجرا است.

این سازمان اعلام کرده است که عوامل اجرایی و حفاظتی در صحت کامل سلامتی در اجرای آزمون همکاری خواهند داشت و نسبت به سال گذشته تعداد عوامل اجرایی برگزاری آزمون ها حدود ۴۲ درصد افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، یک نفر به عنوان کارشناس بهداشت و سلامت تعیین شده است تا برای ارائه مشاوره های بهداشتی در حوزه فعالیت کند.

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرده که مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده از نوعی است که واکنش آلرژیک داوطلبان و عوامل اجرایی را به دنبال نداشته باشد.

در بخش دیگری از اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور آمده است که انتخاب سالن آزمون با گنجایش مناسب و صندلی ها با فاصله اجتماعی مصوب از هم چیده شده است.

این نکته نیز یادآوری شده است که با ملاحظه وضعیت آب و هوا و آلودگی هوا، جهت بهبود وضعیت تنفس افراد، تمهیدات لازم از جمله تهویه مناسب، باز کردن در و پنجره ها اندیشیده شده است.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، محل اصلی ورودی داوطلبان به سالن امتحان به صورت مشخص و به فاصله مناسب از یکدیگر علامت گذاری شده است و داوطلبان باید روی هر خط و با رعایت فاصله اجتماعی مناسب مشخص شده (حداقل یک متر) برای ورود به سالن امتحان قرار گیرند.

این سازمان افزوده است که حوزه امتحانی و تمام تجهیزات، قبل از برگزاری هر نوبت از آزمون ضدعفونی می شوند.

استقرار آمبولانس و تیم پزشکی با هماهنگی ستاد مدیریت بیماری کرونا در هر استان و آماده باش مراکز بهداشتی و  درمانگاه های شهرستان ها بر اساس اعلام سازمان سنجش، در روزهای برگزاری آزمون و حوزه های رفع نقص کارت داوطلبان پیش بینی شده است.

فرد متولی به لباس گان، ماسک سه لایه، شیلد و دستکش لاتکس از داوطلبان بازرسی بدنی به عمل می آورد.

اشیا و سطوحی که اغلب لمس می شود، نظیر صندلی ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی تمیز و ضدعفونی شده است و این عمل در طول برگزاری آزمون در هر نوبت انجام می شود.

پاکسازی و گندزدایی مخازن اصلی و فرعی سوالات در استان ها و شهرستان ها، با نظارت نمایندگان تام الاختیار و حفاظت آزمون استان ها، حداقل یک هفته قبل از برگزاری آزمون انجام می شود.

در صورتی که داوطلبان در داخل حوزه امتحانی، بسته به شرایط محل برگزاری آزمون با سرویس عمومی (اتوبوس، مینی بوس یا سواری ون) جابجا شوند، صندلی ها و فضای داخلی این وسایل نقلیه در هر نوبت آزمون ضدعفونی شده و برای رعایت فاصله گذاری، از یک سوم تا یک چهارم ظرفیت خودرو استفاده می شود.

فضای مناسب برای داوطلب دارای معلولیت با رعایت فاصله گذاری در نظر گرفته می شود. منشی داوطلبان نابینا، معلول، ناشنوا و ...ضمن رعایت نکات بهداشتی، حداقل یک متر از داوطلب فاصله خواهند داشت و این داوطلبان با فاصله مناسب از یکدیگر امتحان می دهند.

به تعداد کافی سطل زباله دارای درِ پدالی با پا در قسمت ورودی و خروجی حوزه همچنین مسیرهای پرتردد در سالن ها یا کلاس های محل برگزاری آزمون پیش بینی شده است.

به منظور مساعدت به داوطلبان و جلوگیری از ازدحام جمعیت در زمان بازرسی داوطلبان، درِ حوزه های امتحانی زودتر و از ساعت ۶:۳۰ صبح بازمی شود.

ضدعفونی مستمر سرویس های بهداشتی در طول آزمون انجام می شود.

پذیرایی از داوطلبان به صورت سلف سرویس و ضدعفونی شده در فضای مناسبی که باعث تجمع نشود، انجام و وسایل پذیرایی از قبل ضدعفونی می شود.

عوامل اجرایی در هنگام تحویل بسته های سوال و پاسخنامه، از ماسک و دستکش استفاده می کنند و مرتب دست های آنها ضدعفونی می شود.

مراقبان ضمن رعایت نکات بهداشتی، از ماسک استفاده می کنند و فاصله آنها با داوطلبان (حداقل یک متر) خواهد بود.

دفترچه های سوال و پاسخنامه در جلسه آزمون به داوطلب تحویل داده می شود و روی زمین قرار نمی گیرد.

مسوول دریافت اثر انگشت از داوطلبان، ضمن رعایت نکات بهداشتی از دستکش و ماسک استفاده می کند و بعد از گرفتن اثر انگشت از هر داوطلب، یک پدَ الکلی (که توسط سازمان به حوزه ها ارسال شده است) برای ضدعفونی دست ها به داوطلب تحویل می دهد.

بنرهای حاوی نکات مهم و بهداشتی توسط سازمان سنجش آموزش کشور تهیه و در حوزه های برگزاری آزمون نصب خواهد شد که داوطلبان باید به این موارد توجه کنند.

محل های مجزا در هر حوزه جهت برگزاری آزمون برای داوطلبانی که دارای علائم مشکوک به بیماری هستند، پیش بینی شده است.

آزمون داوطلبانی که بر اساس خوداظهاری در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور دارای بیماری قطعی کرونا هستند، در یکی از بیمارستان های تعیین شده با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فقط در شهرهای محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا خواهد بود.

بعد از جمع آوری پاسخنامه ها و دفترچه های آزمون، داوطلبان با مدیریت صحیح زمان و با فاصله مناسب برای خروج از محل آزمون هدایت و راهنمایی می شوند.

به گزارش ایرنا، کنکور کارشناسی ارشد در روزهای ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مردادماه و کنکور سراسری نیز در روزهای ۳۰ و ۳۱ مردادماه و اول و دوم شهریورماه برگزار می شود. همچنین فرایند توزیع کارت کنکور دکتری از روز گذشته ۶ مردادماه آغاز شده و تا ساعت ۲۴ فردا چهارشنبه هشت مردادماه ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آزمون سراسری کنکور دکتری 99 پروندهٔ خبری امتحانات پایان سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ؛ مجازی یا حضوری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آزمون سراسری کنکور دکتری 99 ویروس کرونا آزمون سراسری کنکور دکتری 99 سازمان سنجش آموزش کشور برگزاری آزمون عوامل اجرایی حداقل یک حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده

آفتاب‌‌نیوز :

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد؛ به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ (نوبت اول) شهرستان زیرکوه از استان خراسان جنوبی می‌رساند، با توجه به وقوع سیل در این شهرستان و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان در روز برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی (صبح پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶)، مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان مجدداً از آن‌ها در روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد بعمل آید. 

کارت شرکت در آزمون این داوطلبان از روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۸از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قابل مشاهده و پرینت است و فرآیند آزمون از ساعت ۸:۰۰ صبح روز جمعه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱شروع خواهد شد.

 همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) می‌توانند در آزمون مجدد شرکت نمایند. بدیهی است آن دسته از داوطلبانی که در آزمون تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ حاضر جلسه آزمون در گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی و علوم‌انسانی بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان (روز پنجشنبه به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۶) باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (به‌تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۱) برای آن‌ها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در استان بوشهر
  • اولین آزمون استخدامی سال ۱۴۰۳ برگزار شد
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • جزئیات برگزاری کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل زده
  • جزییات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل زده
  • جزئیات برگزاری کنکور مجدد برای داوطلبان سیل‌زده
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • برگزاری مجدد آزمون در این شهر