Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پیرو نشست روز گذشته با مدیران صنایع پتروشیمی و فولاد و طرح برخی موانع مسیر فعالیت ها و درخواست برای رفع این مشکلات، تاکید کرد: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم چرخه تولید و تجارت کشور گرفتار بروکراسی و مشکلات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه دستگاه ها موظف به رفع این موانع و ایجاد هماهنگی حداکثری هستند.

رئیس جمهور افزود: چه از منظر اقتضائات توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور و چه از جهت الزامات شرایط خاص و پیچیده امروز کشور، باید با اصلاح قواعد و ایجاد هماهنگی میان همه دستگاه ها، این موانع به سرعت برطرف و دستورالعمل های جدید با شفافیت به همه بخش ها ابلاغ شود.

روحانی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص عرضه سهام شرکت های دولتی در بورس گفت: با طراحی ها و برنامه ریزی های خوبی که از سوی دستگاه های مختلف انجام گرفته است، می توان امیدوار بود بورس کشور در مسیر حرکتی منطقی و پایدار باشد. این فرآیند که در راستای مردمی سازی اقتصاد کشور و هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه است، می تواند تولید کشور را نیز رونق ببخشد.

رئیس جمهور تمامی دستگاه های دولتی را موظف کرد بر اساس قواعد و دستورالعمل های مصوب ستاد در خصوص واگذاری سهام کارخانجات در بورس، اقدامات خود را تسریع بخشند.

روحانی از وزارت امور اقتصادی و دارائی خواست با توجه به سرمایه گذاری گسترده ای که در سالهای اخیر در شرکت های بزرگ کشور شده و ارزش سهام دولت در این شرکت ها افزایش یافته است، واگذاری بخشی از سهام دولت در بورس را به طور منظم و مستمر و بر اساس برنامه زمانبندی شده ادامه دهد.

روحانی با اشاره به نقش تعیین کننده شرکت های بزرگ دولتی در سرعت بخشیدن به عرضه سهام در بورس افزود: با توجه به تجربه موفق عرضه سهام شرکت های بزرگی در ماه های اخیر، سایر شرکت های بزرگ نیز می توانند این تجربه را تکرار کنند.

در این جلسه وزارت خانه های صمت و اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی گزارش اقدامات خود در خصوص تسریع در ترخیص کالاها از گمرک را بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کردند.

همچنین فرآیند آزادسازی ارزهای بلوکه شده در کشورهای دیگر نیز در این جلسه مطرح و مقرر شد وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و وزارت صمت، با استفاده از ساز و کارهای تجاری، حقوقی و سیاسی برای آزادسازی این منابع ارزی اقدامات خود را ادامه دهند.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: دستگاه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری و در راستای برنامه وزارت نیرو برای اصلاح نظام مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور موظف شدند بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود را از طریق بورس انرژی تهیه کنند.

بر اساس آخرین آمار و ارقام مرتبط با معاملات شرکت‌های توزیع برق در بورس انرژی، در هفته نخست شروع معاملات برق در این بازار تعداد ۱۷۹ معامله صورت گرفت که ارزش این معاملات ۱,۲۱۱ میلیارد ریال بود. در این هفته که حجم معاملات روزانه برق به یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۲۵۸ مگاوات ساعت رسید، همچنین پایین‌ترین قیمت بازار ۸۵۰ ریال و بالاترین قیمت نیز ۱,۲۰۰ ریال بود.

در معاملات هفته نخست ۳۲ شرکت توزیع برق در معاملات اقدام به خرید برق کردند و در مقابل ۱۰ نیروگاه خصوصی و ۱۸ نیروگاه دولتی نیز اقدام به فروش برق کردند که سهم نیروگاه‌های دولتی ۵۴ درصد و سهم نیروگاه‌های بخش خصوصی نیز ۴۶ درصد بود.

با تزریق ۵۰۰ میلیارد تومان به صورت هفتگی به حساب وکالتی شرکت‌های توزیع، امکان معاملات به صورت مستمر با هدف اصلاح جریان مالی و ایجاد شفافیت قیمتی و کاهش نقش دولت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 6089877 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!
  • خبر مهم درباره واریز سود سهام عدالت | جیب دارندگان سهام عدالت پرپول می‌شود
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود