Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت‌الاسلام محمد جواد زهرایی، دیرکل تبلیغات اسلامی قزوین در آستانه فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: با شروع انتشار ویروس کرونا همکاری و تعامل با سایر نیروهای خدمت رسان مشارکت در امور درمانی برای کاهش آلام آسیب دیدگان در دستور کار هیئت‌های مذهبی قرار گرفت و شاهد خدمات ارزنده‌ای در این امور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


زهرایی بیان کرد: حضور نیروهای جهادی در کنار کادر درمانی، تولید ماسک در کارگاه‌های کوچک، توزیع مواد بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر عمومی و مراکز جمعیتی با کمک طلاب و روحانیون جوان و هیئت‌های مذهبی از کارهای ارزشمندی بود که در ایام کرونا مورد توجه قرار گرفت.
او تصریح کرد: حضور طلاب جهادگر در تدفین فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در شرایطی که کمتر کسی جسارت این کار را داشت از مهمترین کارهای انسانی و اخلاقی بود که انجام شد.
این مقام مسئول بیان کرد: نیروهای دینی و متعهد مذهبی در کمک‌های مومنانه و مواسات بهترین همراه ما بودند و کارهای ارزشمندی را رقم زدند و توانستند به کسانی که معیشت آنها دچار آسیب شده بود نیز کمک کنند تا کارها معطل نماند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین یادآور شد: حفظ جان مردم و سلامت شهروندان برای ما اهمیت مضاعف دارد و هر جا که جان مردم در خطر باشد به‌عنوان نیروهای پیشگام و پیشرو در صحنه هستیم که مشارکت در کمک به حادثه دیدگان سیل و زلزله در ادوار گذشته گویای این موضوع است.
او با اشاره به دیدگاه‌های کارشناسی مسئولان بهداشتی مبنی بر ادامه حضور ویروس در جوامع اظهار کرد: مسئولان بهداشتی تاکید دارند که ناچاریم با کرونا زندگی کنیم و لازم است با وجود این ویروس برای برآورده شدن نیازهای حیاتی تلاش کنیم.
زهرایی گفت: در وضعیت کنونی باید بتوانیم همه نیازهای مادی و معنوی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی خود را در شرایط کرونا تأمین کنیم و این مهم مستلزم داشتن اطلاعات لازم و توجه به توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی است.
حجت‌الاسلام زهرایی یادآور شد: همه این نیازها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی قابل جبران و تأمین شدن است و در این میان تجربه ماه‌های گذشته نیز می‌تواند راهگشا باشد.
او تصریح کرد: آموزه‌های دینی ما نشان می‌دهد مسلمانان در تنگنا و سختی معمولاً به ائمه معصومین و بزرگان دینی و مقربان الهی متوسل شده و در بسیاری از اوقات نیز دعایشان مستجاب شده و امروز نیز شاید بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از شر ویروس کرونا به توسل به معصومین نیازمندیم.
دبیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: بخش مهمی از زندگی ما شعائر دینی و مذهبی و شور حسینی است و زندگی ما با عزاداری‌های حسینی و عشق و ارادت به معصومین شکل گرفته و تداوم دارد و بدون پشتیبانی معنوی از آموزه‌های دینی هرگز نمی‌توانیم به موفقیت و سعادت برسیم.
او گفت: امروز که بشر از یک ویروس نامرئی دچار چالش و مشکلات جدی شده به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری تقویت باورهای دینی و دعا و نیایش بتواند در آرامش روحی و روانی و تداوم زندگی مؤثر باشد لذا رسالت روحانیون در این عرصه سنگین و مهم است.
زهرایی افزود: بدون شک همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم در عین حال با توجه به تاکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.
او بیان کرد: امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سال‌های گذشته متفاوت است و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد: با ابتکار و خلاقیت در برگزاری مراسم ماه محرم و صفر و محدود کردن حضور جمعیت در مراکز شلوغ و کنترل دسته‌های عزاداری تلاش می‌کنیم ضمن حفظ شعائر دینی به پروتکل‌های بهداشتی و توصیه‌های کارشناسان پایبند بوده و رعایت کننده خوبی باشیم.
زهرایی بیان کرد: ما ضمن این که دغدغه برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر را داریم اما سلامت مردم هم برایمان اهمیت مضاعف دارد لذا با تشکیل جلسات متعدد با حضور کارشناسان بهداشتی مصمم هستیم در برگزاری عزاداری‌ها به آنچه کارشناسان توصیه می‌کنند عمل کرده و پروتکل‌های بهداشتی را نیز به دقت رعایت کنیم.
او تصریح کرد: مردم مؤمن و دوستداران سالار شهیدان ضمن وابستگی شدید به شعائر دینی به حفظ و رعایت نکات بهداشتی در این شرایط بسیار مصمم و ملزم هستند و بدون شک برای پیشگیری از هر گونه مشکلی به همه توصیه‌ها عمل خواهند کرد تا هم عزاداری‌ها برگزار شده و هم از احتمال آلودگی پیشگیری شود.
زهرایی اظهار کرد: در مناطقی که وضعیت قرمز دارند تجمع در مکان های مسقف نخواهیم داشت و برنامه‌های سوگواری ماه محرم و صفر در فضاهای باز مساجد و اماکن مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود.
او گفت: دسته‌های عزاداری با محور محلات است و از تجمع در میدان آزادی و امامزاده حسین (ع) خودداری می شود و حرکت دسته‌های عزاداری هم با استفاده از ماسک و رعایت بهداشت صورت می گیرد.
این مقام مسئول بیان کرد: همه هیئت‌های عزاداری یک سفیر بهداشتی خواهند داشت تا ضمن یادآوری نکات بهداشتی نسبت به تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز دسته‌های عزاداری اقدام کرده و نظارت مؤثری در اجرای عزاداری‌ها و رعایت بهداشت داشته باشند.

48

کد خبر 1415310

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین پروتکل های بهداشتی دسته های عزاداری تبلیغات اسلامی عزاداری ها محرم و صفر ماه محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۷۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه با چند خبر ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، حسین زنجانیان و طا‌ها قابلی دو ملی پوش قزوینی در ترکیب تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان، در رقابت‌های آسیایی به مصاف حریفان می‌روند.

مقاومت قزوین امروز در لیگ دو فوتسال به میدان می‌رود

در ادامه رقابت‌های مرحله نهایی لیگ دو فوتسال کشور، تیم مقاومت قزوین امروز در بازی خارج از خانه به مصاف تیم مهداب هلیل جیرفت می‌رود.

این بازی امروز ساعت ۱۸ در شهر جیرفت برگزار می‌شود.

دو ورزشکار استان در رقابت‌های پاراشنا به مصاف حریفان می‌روند

ابوالفضل نصری جیرنده و اکبر کریمی دو ورزشکار استان در رقابت‌های پارا شنا قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی به آب می‌زنند.

این رقابت‌ها از امروز تا ۱۴ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

مهرگان میزبان رقابت‌های آفرود آزاد 

این رقابت‌ها در کلاس‌های تا ۲۵۰۰ سی سی، ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ سی سی، ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ سی سی، استاندارد، آزاد و چهار چرخ با حضور رانندگان ایلام، کرمانشاه، زنجان، خراسان رضوی، البرز و قزوین در ابتدای شهر مهرگان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سوگ مردم استان یزد در محرم شهادت امام جعفر صادق (ع)+ فیلم
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) در بجنورد برگزار شد
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • عزاداری و دسته‌روی سالروز شهادت امام صادق(ع) در قروه برگزار شد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • نگاهی به آخرین اخبار ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین 
  • همراه با چند خبر ورزشی سیزدهم اردیبهشت استان قزوین