Web Analytics Made Easy - Statcounter

جزئیات پذیرش براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته نیمسال اول 1400-1399 دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به آغاز زمان ثبت نام و انتخاب رشته مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته از روز یکشنبه 5 مرداد جاری، گفت: ثبت نام و انتخاب رشته در این مرحله به منظور پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل درخصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در 20 رشته محل از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

به گفته رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله براساس سوابق تحصیلی(معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت، لذا اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حداکثر تا تاریخ 99/06/31 و یا دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی حداکثر تا تاریخ 99/06/31 و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی برای کلیه داوطلبان الزامی است. بدین منظور لازم است داوطلبان معدل کل و یا معدل کتبی خود را به صورت صحیح در فرم ثبت نام درج کنند.

دکتر کاظمی گفت: داوطلبان دیپلم فنی و حرفه ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید 3-3-6 و دیپلمه های فنی و حرفه ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی می باشند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در فرم ثبت نام درج کنند.

وی با توصیه به داوطلبان گفت: از آنجایی که پذیرش داوطلبان صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت می ­پذیرد و نظر به اینکه دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی و انسانی و...) متفاوت است، لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که داوطلبان می توانند در این خصوص جدول ضریب تاثیر معدل در دفترچه راهنما را مطالعه کنند.

رئیس مرکز سنجش و پذیرش خاطرنشان کرد: داوطلبان لازم است معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی درج نمایند، چرا که در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی از ثبت نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آنها لغو می گردد. مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در دفترچه راهنمای ثبت نام برای هر رشته تحصیلی به عهده داوطلب می باشد و موضوع خلاف یا عدم رعایت ضوابط و شرایط (سهوی یا عمدی) حتی پس از قبولی فرد در این مرحله پذیرش و یا هر مرحله از تحصیل مشخص شود قبولی وی در دانشگاه ((کان لم یکن تلقی)) و از ادامه تحصیل او ممانعت به عمل می آید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بدون کنکور پذیرش با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی براساس سوابق تحصیلی معدل کتبی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: ۱۰ هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌ی تجربی  از ساعت هشت صبح امروز، هفتم اردیبهشت رقابت خود را آغاز کردند. هادی پور تاکید کرد: در استان کهگیلویه و بویر احمد زیر گروه تجربی بیشترین تعداد داوطلب را دارد که تعداد این داوطلبان معادل ۵۴ درصد از کل شرکت کنندگان کنکور این استان است.
وی ادامه داد: همچنین از بین این داوطلبان ۶ هزار و ۴۰۷ نفر زن، و سه هزار و ۹۴۰ نفر مرد هستند.
نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان، گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح دیروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت) و گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعد از ظهر دیروز) برگزار شد.
هادی پور افزود: با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند. وی اضافه کرد: ۶۱.۵ درصد از داوطلبان استان کهگیلویه و بویراحمد زن و ۳۸.۵ درصد مرد هستند که این میزان در سراسر کشور ۶۳ درصد زن و ۳۷ درصد مرد است.

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۰ اردیبهشت
  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • جزئیاتی از سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر