Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع با تأکید بر ضرورت تقویت فرهنگ کار، تولید و کارآفرینی، مهارت آموزی و مهارت افزایی را را پیش نیاز هر برنامه توسعه ای خواند و گفت: لازم است برای افزایش اشتغال پایدار، به الگوی توسعه ای سبز - آبی گیلان توجه شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ متن پیام دکتر «ارسلان زارع» به شرح زیر است؛

رشد، توسعه و بالندگی استان بر اساس ظرفیت ها و مزیت های بی بدیل آن، در دستان توانمند کارآفرینانی است که با نوآوری و بسیج منابع، جهش تولید را سرلوحه کار خود قرار داده اند و در این میان هفته ملی مهارت فرصتی گرانقدر برای توجه بیشتر به کارآفرینی به عنوان موتور محرکه اقتصاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بی تردید ترویج فرهنگ کارآفرینی و مهارت آموزی از یک سو و توجه به الگوی توسعه ای سبز-آبی استان از سوی دیگر، فضای مناسبی برای افزایش اشتغال پایدار فراهم می کند و به یقین توسعه گیلان سرسبز، مستلزم تغییر در مدل های کسب و کار، مهندسی مجدد فرآیندهای موجود و بهره گیری از منابع محلی در راستای اشتغالزایی و در عین حال حفظ محیط زیست است که این خود اهمیت ویژه ای به کارآفرینی، مهارت آموزی و مهارت افزایی به عنوان پیش نیاز هر برنامه توسعه محور می‌بخشد.

 

ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های انسانی، اخلاقی، ایرانی و اسلامی به منظور تحقق جهش تولید، زدودن فقر و تولید ثروت، جز از طریق توانمندسازی و مهارت افزایی نیروی انسانی امکان پذیر نیست و در این مسیر کسب مهارت های اخلاقی در کنار مهارت های شغلی و حرفه ای برای حفظ کرامت انسانی افراد جامعه یک امر ضروری است.

 

اینجانب با تبریک روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای به تمامی متولیان و دست اندرکاران این بخش، از تلاشگران حوزه مهارت آموزی استان انتظار دارم ضمن بهره برداری و بهره مندی از شیوه های سنتی آموزش با هدف حفظ اشتغال موجود، برنامه ریزی لازم را برای مهارت آموزی و تربیت انسان های ماهر، توسعه نگر و توانمند با روش‌های نوین و متناسب با شرایط آینده در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

گفتنی است، ششم مردادماه، روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای است.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهارت و کارآفرینی اشتغال پایدار مهارت آموزی توسعه ای حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۰۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه

محمد دادرس در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده استقرار جوی پایدار تا اواسط هفته در منطقه است.

وی افزود: آسمانی صاف تا قسمتی ابری، طی روز روند افزایش نسبی دما، برخی نواحی ساحلی و جلگه‌ای پدیده مه گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

دادرس ادامه داد: از اواخر روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه کم و بیش ناپایدار شرایط برای افزایش ابر و مه آلود شدن هوا، وزش باد، بعضی نقاط رگبار باران و رعد و برق پراکنده و احتمال تگرگ تا پایان هفته مهیا است.

کد خبر 6090514

دیگر خبرها

  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • نمایشگاه دست سازه‌های دانش آموزی در هنرستان فنی و حرفه‌ای ابوذر آبادان
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای