Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در برنامه مصباح شبکه قرآن حضور یافت و درباره بایسته‌های برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم مطالبی را بیان کرد.

وی با بیان اینکه مراسم محرم تعطیل‌بردار نیست، تصریح کرد: با هر اتفاقی که در مسیرمان قرار بگیرد، خلاقیت‌هایی نیز رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول تاریخ، اتفاقات مهمی در جریان مراسم محرم افتاده، اما هیچ‌وقت این مراسم دچار کاستی نشده است.

جلالی با اشاره به اینکه این روزها اظهارنظرهای متفاوت و گاهاً متناقضی درباره محرم مطرح می‌شود، افزود: سه نکته اصلی در تصمیم‌گیری‌های سازمان تبلیغات حائز اهمیت است. اولاً سلامت مردم، خط قرمز ماست و عقلاً و شرعاً هیچ‌کس نمی‌تواند سلامت مردم را به خطر بیاندازد، همان طور که سیر اهل بیت علیه السلام ما و بزرگان ما همچون رهبر انقلاب هم بر پایه رعایت نکات بهداشتی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات با بیان اینکه ما باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که امروز بیش از گذشته اهمیت دارد این است که با ایجاد خلاقیت‌ها، شعائر دینی‌مان را حفظ کنیم. اگر به این نپردازیم بخشی از حیاط معنوی زندگی‌مان مختل می‌شود. ما در سازمان تبلیغات وظیفه‌مان داریم که این حیات معنوی را با ایجاد خلاقیت‌ها ترسیم کنیم.

جلالی به لغو مراسم مسلمیه هیئت رزمندگان در شهرری اشاره کرد و گفت: قرار بود امشب (دوشنبه ۶ مرداد) مراسم مسلمیه توسط هیأت رزمندگان در جوار حرم سیدالکریم علیه السلام برگزار شود تا یک الگو برای برگزاری مراسم‌های محرم در فضای باز باشد، اما با توجه به اینکه دوستان ستاد ملی کرونا، مجوز هم صادر کرده بودند ساعتی پیش از برگزاری آن، مجوز مراسم را لغو کردند. در حالی که همه افرادی که در آن مراسم بودند اعم از سخنرانان و مداحان عزیز از افرادی‌اند که اهتمام ویژه‌ای به دستورات پزشکی و رعایت پروتکل‌ها دارند. بالاخره ما باید به یک الگوی خوبی برای برگزاری مراسم محرم برسیم.

وی ادامه داد: وزیر محترم بهداشت در روز ۱۹ ماه رمضان یعنی اولین روز پس از انجام احیا شب قدر، مصاحبه‌ای داشتند و گفتند که فرهیختگی مردم در شب قدر مشاهده شد. واقعاً هم ما شاهد بودیم که مردم متدین و مذهبی همه پروتکل‌ها را رعایت کردند. چراکه پیش از آن هم همین افراد مؤمن و متدین بودند که به یاری کادر درمانی و ستاد ملی کرونا آمده بودند. بنابراین ما باید به مردم اعتماد کنیم. سازمان تبلیغات آن چیزی را که طراحی کرده است، مبتنی بر اعتماد بر مردم است. در این ۱۰ روز گذشته با مداحان شاخص کشور جلسه داشتیم و قرار است که با منبری‌ها و سخنرانان نیز این جلسه را برگزار کنیم.

جلالی با بیان اینکه برگزاری مراسم عرفه در حرم مطهر رضوی، الگویی برای هیئت‌های مذهبی است، گفت: یکی از مهم‌ترین عناصری که ما به آن تأکید داریم این است که برگزاری مراسم در فضای باز باشد. بازار تهران در طی روز، تراکم زیادی از جمعیت را به خود می‌بیند. فرض بفرمائید محیطی که در آنجا وجود دارد برای برگزاری مراسم هیئت در نظر بگیرید؛ چنانچه درهای گذشته نیز این طور بوده و مردم در گوشه و کنار خیابان می‌نشستند و از برنامه‌های هیئت‌هایی که در اطراف بازار تهران بود، استفاده می‌کردند. ظرفیت‌های زیادی برای برپایی مراسم عزاداری وجود دارد. پادگان‌ها، مدارس، بوستان‌ها و غیره این ظرفیت را دارند. یقین داریم که فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم‌های محرم رعایت خواهد شد و مراسم به شکل منظمی برگزار می‌شود.

کد خبر 4985447

منبع: مهر

کلیدواژه: ماه محرم و صفر مسلمیه ویروس کرونا سازمان تبلیغات اسلامی کنفرانس بین المللی معرفی نشریات فعالیت های قرآنی رسول جعفریان قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه تفسیر قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب شهادت امام جواد ع ماه محرم سازمان تبلیغات برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی در مراسم معرفی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای با گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد: جامعه روحانیت نیز در کسوت معلمان جامعه هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از محورها و ماموریت‌هایی که تبلیغات اسلامی در این خصوص تلاش می‌کند مساله رصد، کارها و اقدامات دشمنان است و در حال حاضر با بیداری دانشجویان اروپا و آمریکا در قبال نسل کشی صهیونیست‌ها یعنی درگیر شدن دشمنان ما با همدیگر است.

وی افزود: منشأ این تحولات دانشگاهی در آمریکا و اروپا نامه رهبری در ۱۰ سال پیش است که به جوانان اروپایی نوشت و حالا به آینده نگری رهبری می‌رسیم و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند باید جهاد تبیین کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم با تقدیر از حجت الاسلام یداللهی، حجت الاسلام حسین حسن نژاد به سمت رئیس تبلیغات اسلامی جغتای معرفی شد.

کد خبر 6094765

دیگر خبرها

  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
  • مراسم عزاداری‌های خود را در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) با ما به اشتراک بگذارید
  • یکی از اصلی ترین ارکان های مقابله با قاچاقچیان حیات‌وحش دادن آموزش است
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآنی
  • گردهمایی عزاداران در حرم حضرت عبدالعظیم
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد