Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:00:22 GMT

یک مقام بهداشتی چینی به خودش واکسن کرونا تزریق کرد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۱۷۱۵

یک مقام بهداشتی چینی به خودش واکسن کرونا تزریق کرد

خبرگزاری مهر: به نقل از آسوشیتدپرس، رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین یک واکسن بالقوه ویروس کرونا را به خود تزریق کرده تا با این اقدام مردم را تشویق کند پس از تایید واکسن آن را تزریق کنند.

«گائوفو» در یک وبینار گفت: قصد دارم موضوعی را به شما بگویم که تاکنون مخفی بوده است. من یکی از واکسن های کرونا را به خودم تزریق کرده ام و امیدوارم تاثیرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او مشخص نکرد چه زمان یا چگونه واکسن بالقوه را دریافت کرده و بنابراین مشخص نیست او به عنوان بخشی از برنامه آزمایش بالینی واکسن آن را دریافت کرده یا خیر. او در این باره هیچ اظهار نظری نکرد. فو از بیان اینکه کدام واکسن بالقوه کرونا را تزریق کرده خودداری کرد و فقط گفت: نمی خواهم برای شرکت خاصی تبلیغ کنم.

البته ماه گذشته نام او به عنوان یکی از مولفان در تحقیقی رصد شد که به توسعه یک واکسن بالقوه برای ویروس کرونا در شرکت سینو فارم تعلق داشت.

این درحالی است که چین مشغول توسعه چندواکسن برای مقابله با ویروس کرونا است. هم اکنون در سراسر جهان ۸ واکسن بالقوه چینی برای ویروس کرونا در مراحل مختلف آزمایش بالینی قرار دارند.

این در حالی است که در اوایل ماه جاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد در ماه مارس قبل از آنکه دولت آزمایش بالینی یک واکسن ویروس کرونا را تایید کند، کارمندان یک شرکت دولتی آن را دریافت کرده اند. این اقدام نگرانی های اخلاقی متعددی را میان کارشناسان بهداشت به وجود آورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: واکسن کرونا مقام چینی واکسن بالقوه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت

 مهدی زنگنه گفت: دستاوردهای بزرگ جهانی مثل ریشه‌کنی ویروس‌های آبله در سال ۱۹۸۰، ویروس وحشی فلج اطفال تیپ دو در سال ۲۰۱۵ و ویروس وحشی فلج اطفال تیپ سه در سال ۲۰۱۹، حذف کشوری بیماری‌هایی مانند سرخک، سندروم سرخجه مادرزادی و کزاز نوزادی و همچنین عاری شدن کشور از فلج اطفال و کنترل بیماری‌های دیفتری، سیاه‌سرفه و سل نیز از دیگر نتایج آن به شمار می‌روند.
 
 
 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: همه ساله باهدف اطلاع‌رسانی، حمایت‌طلبی و جلب مشارکت مردمی، از طرف سازمان جهانی بهداشت به‌عنوان هفته جهانی ایمن‌سازی نام‌گذاری می‌گردد.
 
 
 وی گفت داد: امسال نیز پویشی با شعار جهانی نجات زندگی با ایمن‌سازی جهت آگاهی‌بخشی جامعه و ارتقا پوشش واکسیناسیون کودکان برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور