Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون بین‌المللی روزنامه‌نگاران امروز (سه شنبه) پس از آنکه سه خبرنگار در هفته‌های اخیر در هند به قتل رسیدند، این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، "سونیل تیواری" یک خبرنگار آزاد ۲۲ ژوئیه در مقابل منزل مسکونی‌اش هدف حمله قرار گرفت و در پی جراحات درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو خبرنگار دیگر نیز در ایالت اوتارپرادش در ماه گذشته میلادی کشته شدند.

آنتونی بلانگر، دبیرکل فدراسیون بین‌المللی روزنامه نگاران گفت:‌ این فدراسیون به شدیدترین شکل ممکن قتل این خبرنگاران را محکوم می‌کند. ما مراتب تاسف و همدردی خود را به خانواده‌های ایشان ابراز می‌داریم. بایستی تحقیقات مستقل و بی طرفی در این مورد صورت گیرد و افراد مسئول محاکمه شوند.

این حملات همچنین از سوی اتحادیه ملی خبرنگاران هند نیز مورد انتقاد قرار گرفت و محکوم شد و این اتحادیه نیز از دولت دهلی‌نو خواسته تا اقداماتی را در راستای یافتن عاملان این قتل‌ها انجام دهد.

رئیس این اتحادیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از دولت می‌خواهیم تا شکایت‌های رسمی و غیر رسمی از سوی خبرنگاران را جدی بگیرد. ما خواستار تحقیقات بی‌طرفانه برای قتل این سه خبرنگار هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خبرنگاران هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد

سایت رسمی طالبان با انتشار یادداشتی در حمایت از دانشجویان معترض به کشتار و نسل‌کشی مردم غزه، بازداشت گسترده آنان را توسط پلیس نشانه سرکوب دموکراسی در آمریکا دانست.

در بخشی از این یادداشت آمده است: در پی نسل‌کشی در نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی که دست آمریکا پشت این جنایات بوده و کمک‌های مالی و تسلیحاتی آمریکا بدون وقفه به رژیم اشغالگر، وحشی و متجاوز جریان دارد، دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا دست به تظاهرات و اعتراضات گسترده برای محکوم‌کردن این نسل‌کشی زده‌اند، اما تا به حال صدها نفر‌شان توسط پلیس دستگیر و با آن‌ها بر خورد خشن صورت گرفته است، زنان و دخترانی نیز در میان معترضان بودند که با بدترین رفتار پلیس مواجه شدند.

طالبان تأکید کرد: آمریکا به بهانه تحکیم دموکراسی، آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق زنان به چندین کشور لشکرکشی کرده و دهها کشور دیگر را نیز تحریم و تحت فشارهای سنگین قرار داده است، آیا این کشور پرمدعا، آن را در جامعه خودش عملی کرده است؟

با شروع خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین در غزه ، صدها پلیس وارد میدان مرکزی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس و دیگر مناطق شدند و اساتید و دانشجویان طرفداران فلسطینی را با ضرب و شتم سرکوب و جمع زیادی را بازداشت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • بازگشت محکوم به مرگ از پای چوبه دار
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • طالبان خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • جانشین فغانی در داوری ایران مشخص شد
  • ملکه رانیا: نمی‌توان منتظر حکم دیوان لاهه بود زیرا مردم غزه در حال کشته شدن هستند