Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری‌های سه جانبه علمی،‌ پژوهشی و آموزشی دانشگاه اصفهان، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با حضور رییس دانشگاه اصفهان،رییس سازمان صمت، رییس سازمان نظام مهندسی اصفهان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، مدیر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه و جمعی از اساتید دانشکده زمین شناسی دانشگاه اصفهان روز گذشته در دانشگاه اصفهان، منعقد و امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ این تفاهم نامه در ۹ ماده و ۲ تبصره، به منظور مشارکت، تبادل و بهره‌مندی از خدمات، تخصص‌های علمی، پژوهشی و فنی متقابل و توانایی‌های بالقوه طرفین در حفظ و افزایش بهره‌وری منابع معدنی، ایجاد زمینه رشد و اعتلای دانش فنی در بخش معدن و صنایع معدنی، رویکرد فن‌آورانه و ایجاد اشتغال پایدار؛ بین هوشنگ طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و شهرام مبصر رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان منعقد و امضا گردید.

بنا به گزارش مذکور هدف از این تفاهم نامه بهره‌گیری مطلوب از توانمندی‌‌ها، تجارب و ظرفیت‌های پژوهشی و علمی در جهت پیشبرد و تقویت پژوهش‌های کاربردی در زمینه‌ی زمین‌شناسی، معدنی و صنایع معدنی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و توسعه ارتباطات علمی، پژوهشی و آموزشی و همچنین تبادل اطلاعات، ارتقاء فعالیت‌های جاری و پرداختن به اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز معادن و صنایع معدنی به ویژه استان اصفهان می باشد.

شایان ذکر است در جلسه انعقاد و امضای این تفاهم نامه سه جانبه که به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، هوشنگ طالبی رییس دانشگاه اصفهان اظهار داشت: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۰ سال و برخورداری از رشته های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی، پتانسیل بسیار بالایی در امور پژوهشی داشته و بازتاب های مثبت این مهم، در عرصه های ملی و بین المللی، خود گواهی بر عملکرد خوب پژوهشگران این دانشگاه است.

رییس دانشگاه در ادامه بر لزوم اثر گذاری دانشگاه بر جامعه و صنعت تاکید و یادآور شد: دانشگاه اصفهان در امر پژوهش و ابداع روش های نوآورانه و فناورانه همواره پیشگام بوده است و. یکی از اقدامات موثر و کاربردی دانشگاه در این راستا، افتتاح "ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان "با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در اسفند ۹۸ بود که خوشبختانه ظرفیت فوق العاده ای را برای تحقق اهداف نوآورانه این دانشگاه فراهم نموده است.

وی در ادامه افزود: با ورود به عرصه دانشگاه های نسل چهارم در می یابیم که صنعت باید در کنار دانشگاه قرار گیرد تا در بخش مسئولیت های اجتماعی بازخوردهای بهتر و مطلوب تری داشته باشد.

طالبی در ادامه بر نقش و اهمیت تعامل دانشگاه و صنعت در توسعه ملی تاکید و افزود: دانشگاه و جامعه به عنوان دو نهاد کلیدی محسوب می شوند که باید در رفع نیازهای یکدیگر تلاش نمایند و این مهم مقوله ارتباط دانشگاه و صنعت را به همراه دارد. همکاری دانشگاه و صنعت به منظور دستیابی به توان علمی دانشگاه و تجربه های صنعت برای رفع نیازهای اساسی جامعه، بسیار مهم و ضروری است.

طالبی در ادامه تصریح نمود: گروه زمین شناسی دانشگاه اصفهان اعلام آمادگی نموده است که با حمایت و همکاری سازمان صمت و همکاران ایشان ، گروه آموزشی گوهر شناسی و سنگ های قیمتی را راه اندازی نمایند.

وی در ادامه افزود: امید است با امضا و اجرای مفاد این تفاهم نامه، بستری فراهم شود که دانشگاه و صنعت علاوه بر تعامل مستمر در قالب طرح های مشترک تحقیقاتی در راستای تحقق اهداف علمی و پژوهشی کشور گام های موثر و کارآمدی بردارند.

رییس دانشگاه همچنین بر اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت تاکید و تصریح نمود: دانشگاه اصفهان به عنوان یکی از دانشگاه های مهم و جامع کشور با تنوع رشته ها و گرایش های مختلف اجرای فرصت مطالعاتی صنعتی را برای اساتید شروع نموده است و هر استاد قادر است از ۶ ماه فرصت صنعتی برخوردار باشد و دوره های مربوطه را به نحو احسن بگذراند.

همچنین راه اندازی دفتر همکاری های مشترک جهت مطالعات زمین شناسی استان و راه اندازی دپارتمان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به طور مشترک بین دانشگاه اصفهان و سازمان صمت از سوی دکتر بهرامی مدیر گروه زمین شناسی مطرح و مورد تایید جمع حاضر قرار گرفت.

همچنین دکتر ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز عملکرد دانشگاه اصفهان در کشور را زبانزد خاص و عام، قلمداد و بر هم افزایی صنعت و دانشگاه تاکید نمود. دکتر موفق در ادامه افزود: خوشبختانه اصفهان در بخش صنعت، معدن و تجارت رتبه اول کشور را دارد. در حال حاضر ۹۰۰ واحد صنعتی مجوز دار در استان اصفهان موجود است. همچنین ۱۲% صنعت کشور در استان اصفهان فعال است و به لحاظ تعداد معدن رتبه اول کشور، به لحاظ حجم معدن رتبه سوم کشور و استخراج معدن رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. ۶درصد بخش بازرگانی کشور را استان اصفهان به خود اختصاص داده است و ۲۲۰ هزار واحد صنفی فعال و ۲۵ اتاق اصناف در این استان وجود دارد.

وی هدف سازمان صمت را بومی سازی مواد اولیه که از خارج وارد می شود دانست و خواستار فعالیت تیم های علمی و پژوهشی در راستای تولید مواد اولیه صنایع شد. موفق در ادامه افزود: در بخش زمین شناسی همه مواد معدنی فلزی و غیر فلزی و مصالح ساختمانی به وفور یافت می شود. شرایط استان به لحاظ مواد معدنی بسیار خوب است و امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه تعامل و فعالیت های مشترک بین دو سازمان افزایش یابد.

گفتنی است در این جلسه با انعقاد و امضای تفاهم نامه بر همکاری های مشترک سازمان صمت ، سازمان نظام مهندسی و دانشگاه اصفهان تاکیدشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانشگاه دانشگاه اصفهان وزارت صنعت معدن تجارت سازمان نظام مهندسی دانشگاه اصفهان دانشگاه و صنعت تفاهم نامه رییس دانشگاه استان اصفهان معدن و تجارت رییس سازمان زمین شناسی سازمان صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: هدف از این بازدید استفاده از تجربیات جهانی برای ایجاد صنایع پایین دستی، پترو پالایشگاهی و تکمیل زنجیره ارزش در هرمزگان و ایجاد اشتغال پایدار است.
خلیل قاسمی افزود: در این سفر برای طرح توسعه واحد تولید کننده و بسته بندی محصولات صیفی واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با شرکت طرف چینی قرارداد همکاری بست.
وی گفت: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آب‌های طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

بیشتر بخوانید؛ رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان افزود: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی‌شوند را در ثبت سفارش و واردات حمایت کنیم.
قاسمی افزود واحد تولید کننده قطعات بتنی و مصالح سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی برای خرید فناوری‌های مربوطه دست یافت.
هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان متشکل از مسئولان اقتصادی استان و نمایندگان بخش خصوصی عازم کشور چین شده است.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال