Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود نجفیان با بیان اینکه ۲ سد کرج و طالقان از مخازن آب ملی است اظهارکرد: سهم البرز از این منابع آبی سالانه کمتر از ۱۰ درصد یعنی معادل ۵۵ میلیون متر مکعب است و در این وضعیت، ۸۰ درصد آب شرب مردم این استان از طریق چاه‌ها تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان البرز با اشاره به شرایط کرونایی کشور و استان گفت: درکنار رشد جمعیت، شیوع کرونا، میزان مصرف آب را درالبرز افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برای هر ۲۰ ثانیه شست‌وشوی دست‌ها، حدود ۸ لیتر آب مصرف می‌شود و دراین شرایط کرونایی میزان سرانه مصرف روزانه ساکنان البرز ۴۰ تا ۵۰ لیتر افزایش یافته است.

نجفیان اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب شرب در استان البرز مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به وسعت ۵۸۰۰ کیلومتر مربع استان گفت: آبخوان‌ها یا منابع آب زیر زمینی استان حدود یک‌پنجم وسعت البرز را به خود اختصاص داده که با توجه به کثرت جمعیت و بالابودن مصارف آب کشاورزی، صنعتی و شرب، ظرفیت آبخوان‌ها در مقایسه با نیاز منطقه اندک است.

 وی افزود: اکنون بیش از ۷۰ درصد ظرفیت سفره‌های آب زیرزمینی استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که خطر بزرگی برای آینده منطقه است، ضمن آنکه سالانه بین ۹۰ سانتی‌متر تا یک متر ارتفاع سفره‌های زیرزمینی استان پایین‌تر می‌رود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین با اشاره به اینکه میزان دسترسی به سفره‌های زیرزمینی آب استان از ۴۰ تا ۵۰ متر دهه‌های گذشته به بیش از ۳۰۰ متر رسیده است افزود: امروز حفر چاه‌های غیرمجاز، بلای آبخوان‌ها شده است.

نجفیان گفت: سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر به جمعیت البرز افزوده می‌شود و این امر تاثیر زیادی بر افزایش سرانه مصرف آب در استان دارد. البرز با توجه به رشد ۲.۳ درصد جمعیت و تراکمی که دارد، در حوزه آب نیازمند برنامه‌ریزی جدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: این استان  با محدودیت منابع آبی مواجه است و دیگر آبی برای نیازهای آیندگان ندارد. به همین دلیل باید از محل صرفه‌جویی و کاهش سرانه مصرف، میزان ذخیره آبی کنونی را برای آینده حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد مصرف استان از منابع آبی زیرزمینی است در حالی که طبق برنامه ششم توسعه باید این رقم به ۶۳درصد برسد.

کد خبر 535050 برچسب‌ها استان البرز آب خشکسالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان البرز آب خشکسالی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش درآمد گردشگری ترکیه

به گزارش صدای ایران از آنادولی،بر اساس داده‌های سازمان آمار ترکیه، درآمد گردشگری ترکیه در سه ماه نخست سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۵.۴ درصد افزایش پیدا کرد.

بر این اساس میزان درآمد گردشگری ترکیه در این دوره به ۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار رسید.

نزدیک به ۲۱ درصد از درآمد گردشگری ترکیه از سفر شهروندان ترک مقیم خارج از کشور حاصل شده است.


دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • افزایش درآمد گردشگری ترکیه
  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • جایزه نوبل ایرانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است