Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور افغانستان با اعلام کشته شدن بیش از ۳۵۰۰ نظامی در حملات طالبان از زمان توافق قطر از این گروه خواست طی یک هفته آینده برای مذاکرات بین‌الافغانی آماده شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در دومین روز از نشست چهارم هیئت عالیرتبه «سام» در کابل گفت که از زمان امضای توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر تاکنون 3 هزار و 560 نفر از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در درگیری با طالبان کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که دولت افغانستان انتظار داشت طالبان پس از توافقنامه قطر به سوی صلح گام برمی‌دارد اما این گروه به تداوم جنگ پرداخته است.

اشرف غنی ادامه داد که از زمان امضای توافقنامه در 10 اسفند 1398 تاکنون 6 هزار و 781 نیروی امنیتی و دفاعی نیز در جنگ با طالبان زخمی شدند.

وی بدون اعلام آماری مشخص اظهارداشت که در زمان یاد شده نیز شماری از نیروهای افغان توسط طالبان به اسارت گرفته شدند.

به گزارش «اطلاعات روز»، رئیس جمهور افغانستان همچنین تصریح کرد که دولت بزودی روند آزادی 5 هزار زندانی طالبان را نیز تکمیل می‌کند و از این گروه نیز خواست تا طی یک هفته آینده برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آماده شود.

اشرف غنی اما مشخص نکرد که دولت روند آزادی زندانیان طالبان را براساس فهرست این گروه در قطر تکمیل می‌کند و یا اینکه بجای 592 زندانی که پیش از این مخالفتش را برای آزادی آن‌ها اعلام کرده بود زندانیان دیگری از طالبان را آزاد خواهد کرد.

مقامات افغان همواره اعلام کرده‌اند که به دلایل حقوقی امکان آزادی 592 نفر از زندانیان طالبان وجود ندارد اما اخیراً منابع از آزادی شماری از این زندانیان توسط دولت افغانستان خبر داده بود.

رهبر طالبان: به آستانه حاکمیت نظام اسلامی رسیده‌ایم/ جهاد ما برای پایان اشغال بوده و استچرایی یک بام و دو هوای دولت افغانستان برای آغاز مذاکرات با طالبانعقب‌نشینی دولت افغانستان؛ آزادی زندانیان طالبان از سرگرفته شد

پیش از این نیز طالبان به دولت پیشنهاد داده بود که مشروط بر آزادی زندانیان باقیمانده این گروه تا عید قربان، مابقی زندانیان دولتی را آزاد خواهد کرد و آماده است تا مذاکرات بین‌الافغانی را نیز آغاز کند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان بیشتر بخوانید... زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به ۸۹۳ نفر افزایش یافت طالبان با چه شرطی همه زندانیان دولتی را تا عید قربان آزاد می‌کند؟ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... زندانیان آزاد شده دولت توسط طالبان به ۸۹۳ نفر افزایش یافت طالبان با چه شرطی همه زندانیان دولتی را تا عید قربان آزاد می‌کند؟ واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ ورود نظامیان ترکیه به نخجوان برای شرکت در رزمایش مشترک با آذربایجان ۲ منابع عراقی: پایگاه اسپایکر با پهپاد هدف قرار گرفت ۳ واکسیناسیون گسترده علیه کرونا در روسیه در سال ۲۰۲۱ ممکن خواهد بود ۴ همدستی بین‌المللی با توطئه «الحاق»/ وقتی اتحادیه اروپا شریک دزد و رفیق قافله می‌شود ۵ کاربران صهیونیست: حزب‌الله خواسته‌هایش را به ما دیکته می‌کند/ نتانیاهوی فاسد با آتش‌بازی به‌دنبال فریب است ۶ سفر برایان هوک به انگلیس برای مذاکره درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ۷ گاف بزرگ نتانیاهو در مزارع شبعا؛ معرفی دختر ۱۹ ساله اسرائیلی به عنوان مقصر! ۸ وقوع ۲ انفجار در پایگاه هوایی «اسپایکر» عراق مهمترین اخبار بین الملل گزارش|رپرتاژ رسانه‌های صهیونیستی برای پیروزی موهوم علیه مقاومت پیغام ملتمسانه رژیم صهیونیستی به حزب الله؛ فرار رو به جلو و هراس حقیقی از مقاومت اندیشکده| با آشفتگی آمریکا در زمان کرونا، دنیا برای نقش ضعیف واشنگتن آماده می‌شود فلسطین|چرا حماس رشوه ۱۵ میلیارددلاری برای پشت پا زدن به مقاومت را نپذیرفت؟ مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم گزارش تسنیم|شلیک «فاتح» از پرتابگرهای متفاوت/ آیا سپاه از موشک جدید استفاده کرده است؟ پیغام ملتمسانه رژیم صهیونیستی به حزب الله؛ فرار رو به جلو و هراس حقیقی از مقاومت پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان مذاکرات بین الافغانی دولت افغانستان اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید

ایسنا/سمنان مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان از آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد در سال جدید خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر در زندان های استان سمنان  ۷۹ زندانی جرائم غیر عمد که ۸ نفر زن و ۷۱ نفر مرد هستند، که ستاد دیه استان در تلاش است تا زمینه آزادی این افراد را فراهم کند.

امید کهربایی  مدیرکل زندانهای استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان ۶ اردیبهشت ماه در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با رئیس کل دادگستری، اظهار کرد: به همت خوب خیرین استان سمنان از ابتدای سال تا کنون ۷ زندانی جرائم غیر عمد با بدهی ۳۰ میلیارد ریالی از زندان آزاد شده اند. 
مدیر کل زندان های استان سمنان و نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به اقدامات سال گذشته ستاد دیه استان سمنان، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۱۶ نفر زندانی با بدهی بیش از ۵۰۰میلیارد ریالی و تنها با پرداخت ۵۳ میلیارد ریال کمک از سوی ستاد دیه و پیگیری جهت گذشت شکات و اعطای تسهیلات بانکی از زندان آزاد شده اند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری رئیس کل دادگستری استان سمنان و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان در این نشست، افزود: اقدامات ستاد دیه استان سمنان در جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد بسیار قابل تقدیر است و امید است در آینده نیز این اقدامات پیشرفت داشته باشد.
رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه برخی استان ها موفقیت های چشمگیری در آزادی زندانیان داشته اند، تصریح کرد: باید با استفاده از تجارب این استان ها و همچنین بهره گرفتن از ظرفیت بیشتر صنعتگران و خیران استان در راستای کمک به آزادسازی زندانیان و کمک به خانواده های تحت پوشش انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز اقدامات شایسته ای صورت پذیرد.
حجت الاسلام والمسلمین اکبری با تاکید بر تلاش همه مسئولین ذیربط در راستای کمک به آزادی زندانیان، افزود: تلاش در راستای رفع مشکل زندانیان جرائم غیر عمد باید سرعت بیشتری بگیرد تا شاهد آن باشیم که زندانیان جرائم غیر عمد در زندان باقی نمانند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • افغانستان در اقتصاد و سیاست رو به پیشرفت است
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • پروژه ۳۸۴ واحدی مسکن ساوه هفته آینده آماده تحویل موقت است
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیر عمد استان سمنان در سال جدید
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • ‌کمک ۴۴ میلیارد تومانی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس