Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان گفت: تا پایان شهریورماه امسال مشکل سرعت اینترنت استان به مقدار زیادی حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سید محمد قاسمی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به خدمات شرکت مخابرات لرستان به مشترکین، اظهار کرد: این شرکت به مشترکین خدمات متنوعی در حوزه تلفن ثابت، اینترنت و تلفن همراه ارائه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 338 هزار و 761 مشترک تلفن ثابت در سطح شهرها و روستاهای استان وجود دارد، ضمن اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 19 درصد است.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان با بیان اینکه 550 ایستگاه توسعه تلفن همراه در استان فعال است، افزود: برای پوشش بالای 90 درصدی نیازمند احداث 300 دستگاه دیگر هستیم.

قاسمی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان سال جاری 60 ایستگاه جدید راه‌اندازی خواهد شد، ضمن اینکه تجهیزات 26 ایستگاه تاکنون خریداری شده که از این تعداد هشت ایستگاه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به تجهیز 457 سایت به تکنولوژی نسل سوم و چهارم، اظهار داشت: در حال حاضر 366 سایت اجرایی شده و مابقی نیز طی ماه‌های پیش‌رو انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان ادامه داد: امسال در تلاش هستیم بیش از 18 هزار تلفن ثابت را به مشترکین متقاضی واگذار کنیم.

قاسمی با بیان اینکه تاکنون در 44 نقطه استان ارتقای تکنولوژی داشته‌ایم، گفت: به دنبال ایجاد تحول در حوزه سطح پوشش تلفن همراه هستیم.

وی، پوشش ارتباط جاده‌ای استان را مطلوب خواند و افزود: در برخی مناطق به دلیل کوهستانی بودن، فاقد پوشش تلفن همراه است، ضمن اینکه بیش از 2 هزار روستای استان دارای پوشش ارتباطی هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات لرستان تاکید کرد: تا پایان شهریورماه امسال مشکل سرعت اینترنت استان به مقدار زیادی حل خواهد شد.

قاسمی با انتقاد از عدم همکاری اداره‌کل راهداری استان در جهت اجرای پروژه فیبرنوری محور خرم‌آباد به پلدختر، بیان داشت: این پروژه ملی و حیاتی به دلیل ایرادهای راهداری استان اجرایی نشده و این در حالی است که اعتبار پروژه از 5 میلیارد تومان، اکنون به 10 میلیارد تومان افزایش یافته و این موضوع ضرر بزرگی را به مردم و مخابرات زده است.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تلفن همراه اینترنت لرستان توسعه تلفن همراه تلفن ثابت تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machineسخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

کد خبر 6092059 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • ۲۵ فقره سرقت موفق از خطوط لوله نفت در سال ۱۴۰۲
  • برپایی کارگاه تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • برگزاری کارگاه بین‌المللی تئوری مخابرات با حمایت همراه اول
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • برگزاری دوازدهمین كارگاه بین‌المللی تئوری اطلاعات و مخابرات با حمایت همراه اول
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود