Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: در ادامه بگیر و ببندها در ترکیه در رابطه با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ دادستانی این کشور حکم جلب ۶۸ نفر را به اتهام ارتباط با تشکیلات «فتح‌الله گولن» صادر کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد، نیروهای امنیتی این کشور حداقل ۴۱ نفر را به ظن ارتباط با جنبش تروریستی فتح‌الله گولن عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه به نقل از منابع امنیتی خبر داد، دادستانی ترکیه حکم جلب ۶۸ نفر را در این ارتباط صادر کردند که در بین آنها نام یک سرهنگ بازنشسته و ۶ نظامی حال حاضر ارتش ترکیه دیده می‌شود.

طبق این گزارش، عملیات نیروهای امنیتی ترکیه برای بازداشت مظنونان در ۲۳ استان کشور به صورت همزمان آغاز شده و تاکنون ۴۱ نفر بازداشت شده‌اند و عملیات برای بازداشت باقی مظنونان در حال پیگیری است.

دولت ترکیه فتح‌الله گولن (واعظ ترکیه‌ای مخالف دولت این کشور و ساکن آمریکا) و تشکیلات وابسته به او را تروریستی خوانده و عامل کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ معرفی کرده و بارها از آمریکا استرداد او را خواستار شده اما آمریکایی‌ها به این خواسته‌ها بی‌توجهی کرده‌اند.

بنا بر اعلام مقام‌ها و رسانه‌های ترکیه، در این کودتای نافرجام که توسط تعداد از نظامیان ترکیه انجام شد ۲۵۱ نفر کشته و حدود ۲۲۰۰ نفر زخمی شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ترکیه گولن کودتای نافرجام فتح الله گولن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های عبری زبان از بازداشت مردی خبر دادند که قصد داشت به کاروان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله کند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که شخص مذکور یک مرد ۵۸ ساله است که قصد داشت نتانیاهو را در خیابان دیزنگوف در تل آویو هدف قرار دهد.

پلیس رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده این شخص بازداشت شده است.

۲ روز قبل نیز منابع خبری رژیم صهیونیستی فیلم عملیات ضدصهیونیستی را که از سوی یک گردشگر ترکیه‌ای به اجرا درآمد منتشر کردند.

در این فیلم لحظه اجرای این عملیات و حمله گردشگر ترکیه‌ای به یک نظامی صهیونیست با سلاح سرد و شهادت این گردشگر ترکیه‌ای به ضرب چندین گلوله نظامیان صهیونیست به نمایش درآمده است. به نظر می‌رسد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث شده دامنه تلاش‌های افراد غیرنظامی برای هدف قرار دادن این عناصر اشغالگر گسترش پیدا کند.

کد خبر 6095316

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله تحریم کرد
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • آمریکا ۵ فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد ؛ ۲ صرافی و ۲ شرکت در لبنان و امارات
  • مردی که قصد حمله به نتانیاهو را داشت بازداشت شد
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد