Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:11:43 GMT

دستگیری مامور قلابی و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۴۲۸۶

دستگیری مامور قلابی و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

سرهنگ مقصود رستگار روز سه شنبه با بیان این مطلب اظهار داشت: پس از شکایت این شهروند مبنی بر اینکه فردی با مراجعه به وی و معرفی خود به عنوان مامور نیروی انتظامی اقدام به سرقت کارت بانکی و برداشت مبلغ مزبور، از محل متواری شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: کارآگاهان با همکاری شاکی پرونده چهره متهم را ترسیم و به بانکی که وی از حساب شاکی برداشت کرده بود، مراجعه کردند که با رویت چهره متهم و بررسی و استعلام از اداره مبارزه با سرقت، مشخص شد که متهم توسط اداره مزبور نیز تحت تعقیب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ رستگار با بیان اینکه با تحقیقات میدانی، پاتوق متهم شناسایی و نهایتا در یک عملیات غافلگیرانه با همکاری ماموران اداره مبارزه با سرقت دستگیر شد، افزود: در بازجویی های انجام شده مشخص شد که این فرد با مراجعه به تعدادی از شهروندان، خود را مامور نیروی انتظامی معرفی و از آنان کلاهبرداری کرده است.
رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه در نهایت متهم بعد از مشاهده مستندات مربوطه لب به اعتراف گشود، خاطرنشان کرد: در این رابطه پرونده ای تشکیل و بعد از تکمیل تحقیقات به همراه متهم به مراجع قضایی ارسال شد.
سرهنگ رستگار از شهروندان خواست قبل از هرگونه همکاری با ماموران ادارات دولتی و سازمان های نظامی حتما کارت شناسایی آنها را رویت کنند و هرگونه تخلف را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

دستگیری عامل آتش سوزی مراتع اسفراین 

فرمانده انتظامی اسفراین از دستگیری عامل اصلی آتش سوزی مراتع این شهرستان در محور اسفراین _ سبزوار خبر داد و گفت:  در پی وقوع چندین فقره آتش سوزی مراتع و محصولات کشاورزی در این مسیر،  ماموران انتظامی پاسگاه عباس آباد هنگام گشتزنی در منطقه متوجه دود غلیظی در اطراف زمین های کشاورزی و مراتع شدند که بلافاصله در محل مورد نظر حضور یافته و متوجه شدند فردی مشغول آتش زدن بخشی از مراتع و زمین های کشاورزی است.
سرهنگ مجید یگانه پور افزود: بر اثر اقدام این فرد به دلیل وزش باد و شعله ور شدن آتش، دامنه آن به مراتع خشک سرایت کرده و حدود یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی نیز در آتش سوخت که فرد متخلف دستگیر و برای انجام مراحل قانونی بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

پیدا کردن ۸۶ راس گوسفند روستاییان اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین همچنین از پیدا کردن ۸۶ راس گوسفند گم شده یک دامدار روستای قلعه سفید این شهرستان توسط ماموران انتظامی خبر داد و گفت: این گوسفندان که صبح دیروز برای چرا به ارتفاعات روستای یاد شده برده شده بودند، هنگام خواب چوپان منطقه را ترک کرده و به روستاهای اطراف رفته بودند.

سرهنگ یگانه پور افزود: پس از گزارش مفقودی گله گوسفندان به پلیس ۱۱۰، چون احتمال سرقت گوسفندان می رفت اقدامات پلیسی آغاز شد که در نهایت گله ۸۶ راسی گوسفندان در روستای رحیم آباد مشاهده شد که پس از تنظیم صورتجلسه، به مالک آن تحویل داده شد.

کلاهبرداری سودجویان با عناوین خیریه 

رییس پلیس فتای خراسان شمالی با اشاره به اقدام برخی افراد سودجو که با سوء استفاده از نام موسسات خیریه و کمک به خانواده های نیازمند از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، کلاهبرداری می کنند به شهروندان هشدار داد.  
سرگرد یوسف شاکری گفت: این افراد در ایام و مناسبت‌های مختلف از جمله عید قربان با انتشار پیام‌هایی در قالب پویش جمع آوری کمک‌های نقدی و توزیع گوشت نذری برای نیازمندان و ... در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های اینترنتی، اقدام به کلاهبرداری می کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام‌ها اطمینان نکرده و اگر می‌خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند بکنند حتماً از طریق سایت‌ها و موسسات معتبر اقدام کنند.
وی افزود: سودجویان با تحریک کردن حس کنجکاوی و برانگیختن حس ترحم و نوعدوستی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و اقدام به فریب مردم می کنند.
رییس پلیس فتای استان به کاربرانی که قصد دارند کمک‌های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن‌بانک پرداخت کنند، توصیه کرد که از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌ شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی شماره‌ حساب‌های رسمی آنها اعلام می شود، اقدام کرده و از واریز پول به حساب‌های نامعتبر و به نام اشخاص متفرقه خودداری کنند.
سرگرد شاکری تاکید کرد: شهروندانی که قصد دارند از طریق اینترنت و سایت‌های معتبر اقدام به پرداخت کمک کنند، دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشده و هنگام واریز وجه، موارد ایمنی چون آدرس سایت، پروتکل امنیتی و دیگر موارد را نادیده نگیرند.

برچسب‌ها بجنورد اسفراین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اسفراین خراسان شمالی بجنورد اسفراین خراسان شمالی خراسان شمالی سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی منطقه ثامن مشهد گفت: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ عبدالرضا افزود: در پی گزارش اخاذی های سریالی از راننده های سازمان اتوبوسرانی در پوشش بازرس در سطح شهر مشهد توسط مرد جوان، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران کلانتری شیرازی با استفاده از مشخصات ظاهری متهم و تحقیقات میدانی، روز گذشته وی را در محدوده خیابان شیرازی مشهد با لباس اتوبوسرانی در اقدام غافلگیرانه قبل از فرار از محل دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ثامن مشهد ادامه داد: متهم در بازجویی ها به هشت فقره اخاذی از راننده اتوبوس ها در سطح شهر اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

خجسته از شهروندان خواست تا از دادن پول و لوازم با ارزش به افراد مشکوک که خود را مامور معرفی می کنند، خودداری و از آنها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان
  • بازداشت کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس اینترپل در خراسان شمالی
  • دستگیری عامل تیراندازی در خفر
  • دستگیری سارق مامورنما با ۸ فقره اخاذی در مشهد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • بازرس قلابی اتوبوسرانی در مشهد دستگیر شد