Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا درخصوص چرایی ایجاد این کارگروه، با اشاره به شرایط خاص پیش آمده در جهان به تبع شیوع بیماری کرونا گفت: براساس مصوبات بیست و نهمین و سی امین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، تکلیفی برای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ذیل این ستاد، مبنی بر تدوین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم سوگواری محرم امسال تعیین شد که با تشکیک مساعی همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه دستورالعمل تدوین و در جلسه سی‌ام ستاد تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قاسمی ضمن اشاره به مصوبات سی امین جلسه ستاد ملی کرونا یاد آور شد: براساس مصوبات این جلسه دستور العمل تهیه شده در کمیته‌های امنیتی، انتظامی و کمیته بهداشتی از طریق وزارت کشور برای اجرا ابلاغ می‌شود و همچنین به این دو کمیته اجازه داده شده تا در صورت نیاز دستورالعمل ویژه را اصلاح کنند.

دبیر کمیته امنیتی و انتظامی با اشاره به اینکه دستورالعمل تدوین شده دارای دو بخش قبل و حین ماه محرم است، گفت: بخش اول مربوط به قبل از فرارسیدن ماه محرم بوده که سه رکن اصلی هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی دارد و تمام اقداماتی که در این کارگروه برنامه ریزی و تصمیم گیری می‌شود، حول این سه محور خواهد بود.

قاسمی درخصوص بخش دوم دستورالعمل برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز گفت: یک سری ضوابط پیش بینی شده است که براساس این ضوابط مراسم باید برگزار شود.

وی در همین راستا در مقام تشریح ضوابط اجرایی مورد تاکید دستورالعمل به مواردی همچون؛ برنامه ریزی مراسم با اولویت برگزاری در فضا‌های باز، برگزاری مراسم در فضای سربسته دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی صرفاً با تایید ستاد استانی، کاهش ساعات برگزاری مراسم و اعمال محدودیت در روز‌های برگزاری مراسم در مقایسه با سنوات گذشته، برگزاری تجمعات به صورت حداقلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم و لزوم استفاده از ماسک، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در شهر‌های نارنجی و قرمز و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با نذورات اشاره کرد.

قاسمی اضافه کرد: پیش بینی شیوه‌های جایگزین برای مناطق و شهر‌هایی که امکان برگزاری حضوری مراسم در آن وجود ندارد، مورد تصریح دستور العمل است.

مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور در ادامه با اشاره به اینکه ۵ تبصره در ذیل بند‌های فوق دیده شده است، تصریح کرد: این ۵ مورد عبارت است از مراسم دسته روی بدون نقل مکان از هیات‌ها و عدم تمرکز در اماکن خاص باشد، ورود دسته‌جات به حرم‌های مطهر ممنوع است، استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته جات ممنوع است و همچنین مراسم خاصی که در برخی شهر‌ها و استان‌ها برگزار می‌شود به دلیل نوع مراسمات و تجمع افراد امکان برگزاری ندارند.

همچنین در ادامه سایر نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص نحوه برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم و همچنین آماده سازی تکایا و هیات‌های مذهبی در جهت رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی پرداختند.

در پایان اولین جلسه کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر مقرر شد، به دلیل محدودیت زمانی و نیاز به تصمیم گیری و برنامه ریزی برای روز‌های عزاداری ماه محرم، جلسات این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مراسم عزاداری ایام محرم و صفر پارسی خبر وزارت کشور برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلای امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • تحویل مشعل المپیک به فرانسه
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • برگزاری مراسم کهن بیل گردانی در شهر نیم‌ور
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری