Web Analytics Made Easy - Statcounter

جرالد ندلر روز سه‌شنبه در نشست کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که برای پاسخگویی ویلیام بار وزیر دادگستری ترامپ برای استفاده از سرکوب علیه معترضان آمریکایی برگزار شد، یادآور شد:  ایجاد وزارت دادگستری برای جایگزینی حقوقدانان حرفه‌ای به جای مسایل حزبی بود.

وی افزود: درست است که انتخاب وزیر دادگستری که دادستان کل آمریکا است در روند سیاسی (انتخاب رئیس جمهوری) انجام می‌شود اما هسته اصلی این وزارتخانه را متخصصان متعهد به اجرای بی طرفانه قانون تشکیل می‌دهند و این وزارت خانه به یک سیستم قضایی بی‌طرف متکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: کنگره وزارت دادگستری را برای اجرای نخستین قوانین حقوق مدنی ملت تاسیس کرد. از آن لحظه، مسئولیت تضمین حق رای و مهار هر نوع نژادپرستی سیستمی به عهده این وزارتخانه گذاشته شد.

ندلر اضافه کرد: یقین دارم که هیچ یک از دادستان‌های کل در طول ۱۵۰ سال گذشته به این اهداف به طور کامل عمل نکرده‌اند و در انجام این وعده‌ها کوتاهی داشته‌اند اما امروز، تحت مسئولیت شما، این دو هدف بیش از هر زمان دیگری در تاریخ مدرن، در معرض خطر هستند.

وی تاکید کرد: تصدی شما با تلاش مداوم علیه هسته اصلی حرفه‌ای وزارت، در تلاش آشکار برای تامین منافع رئیس جمهوری است. از طرف دیگر، از اهمیت قوانین حقوق مدنی چشم پوشی شده است به گونه‌ای که دولت فدرال علیه شهروندان معترض برای پیشبرد حقوق مدنی خود برخورد کرده است. هیچ سابقه‌ای برای وزارت دادگستری برای درگیری با شهروندان آمریکایی با بهانه‌های واهی و چنین اهداف کوچکی وجود ندارد.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه اکنون پس از ۱۵۰ سال، بار دیگر در یک لحظه تاریخی مهم در کشور قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد:ما با همه‌گیری جهانی روبرو هستیم که موجب کشته شدن ۱۵۰هزار آمریکایی و ابتلای بیش از ۱۶ میلیون نفر در سراسر جهان شده است.

ندلر با اشاره به برخورد دولت فدرال با معترضان ضد نابرابری و تبعیض نژادی گفت: ما به عنوان یک کشور، شاهد هستیم که دولت فدرال به خشونت علیه مردم خود روی می‌آورد. اگرچه مسئولیت عدم موفقیت دولت در حمایت از سلامت، ایمنی و حقوق اساسی مردم آمریکا به طور کامل به رئیس جمهوری ترامپ تعلق دارد  اما او نمی توانست این کار را به تنهایی انجام دهد.

وی با بیان اینکه ترامپ به کمک احتیاج داشت، افزود: پس از پایان سخنان کاملا تحقیرآمیز علیه نخستین دادستان کل خود، شما را یافت. در زمان حضور خود در وزارتخانه، شما بدترین قصورهای این رئیس جمهوری را یاری کرده‌اید و تصمیماتی گرفتید که باعث نگرانی ما در مورد وزارت دادگستری شده است.

وی افزود: تحت رهبری شما، این وزارتخانه آمریکایی‌ها را به خطر انداخته و با گسیل ماموران اجرای قانون فدرال در خیابان‌های شهرهای آمریکا، بر خلاف خواسته‌های ایالتی و رهبران محلی آن شهرها، حقوق قانونی آنها را نقض و مخالفان را سرکوب می‌کنند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: تحت مدیریت شما، مقامات وزارتخانه تاثیرات نژادپرستی سیستمی را دست کم گرفتند و قربانیان وحشیگری پلیس را رها کرده‌اند، پاسخگو کردن ادارات پلیس را به خاطر اقداماتشان رد کردند و علیه جنبش «زندگی سیاهان مهم است» آشکارا خصومت ورزیدند.

ندلر اضافه کرد: وزارت دادگستری در هماهنگی با کاخ سفید، در مورد کلاهبرداری رای‌دهندگان دروغ‌پراکنی کرده، نتوانسته است قوانین مربوط به حقوق رای‌گیری را اجرا کند و سعی دارد قوانین سرشماری را برای جعل متن ساده قانون اساسی تغییر دهد که همه آنها تلاش آشکار برای کمک به انتخاب دوباره رئیس جمهوری است.

وی، بار را به تقویت تئوری توطئه ترامپ در پاسخگویی به تحقیقات بازرس رابرت مولر متهم کرد و گفت: در این تحقیقات نگذاشتید که بازیگران خارجی به خاطر حملاتشان به انتخابات ما پاسخگو نگهداشته شوند که هم امنیت ملی و هم کارکنان حرفه‌ای وزارت دادگستری را در این روند، تضعیف کردید.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: پنجم ، بارها و بارها، شما شخصا برای محافظت از رئیس جمهوری و متحدانش از عواقب اقداماتشان، به طور مداوم در تحقیقات جنایی دخالت کرده‌اید. وقتی بازرسان و دادستان‌ها در برابر این اقدامات بی‌پروا و بی‌سابقه مقاومت کردند، آنها را با کارمندان ناوارد جایگزین کردید.

ندلر خاطرنشان کرد: پیام این اقدام روشن است؛ در این وزارت دادگستری، بدون در نظر گرفتن هزینه آن، دشمنان رئیس جمهوری باید تنبیه و دوستدارانش باید محافظت شوند.

وی تصریح کرد: سرانجام و شاید به طرز فجیعی، وزارتخانه به مکانی برای نیازهای سیاسی رئیس جمهوری نسبت به سلامت عمومی تبدیل شده است که نمونه آن چالش دستورهای ماندن در خانه در ایالت‌هایی است که به سختی با این همه‌گیری درگیر بودند.

رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا افزود: این اقدامات به قیمت آسیب واقعی به هنجارهای دموکراتیک ما، فرسایش تفکیک قوا و از بین رفتن ایمان به اجرای برابر عدالت منجر می‌شود.

ندلر خطاب به بار گفت: این کمیته وظیفه دارد از آمریکایی‌ها در برابر این نوع فساد محافظت کند، ما وظیفه داریم تا اطمینان حاصل کنیم که دادگستری و دادستان کل آن، قضاوت را به طور یکسان و برابر اداره می‌کنند.

برچسب‌ها تبعیض نژادی وزارت دادگستری آمریکا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا رابرت مولر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبعیض نژادی وزارت دادگستری آمریکا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا رابرت مولر تبعیض نژادی وزارت دادگستری آمریکا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا رابرت مولر رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا وزارت دادگستری رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل کردستان را شناسایی کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید حسین حسینی امروز در جلسه با شورای معاونین، روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های تابعه قضایی استان در سنندج، اظهار داشت: مدیران قضایی استان در سال‌جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبری به جهش تولید با مشارکت مردم، افزود: مسئولان قضایی استان باید در راستای تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال 1403 باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

وی بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تأکید کرد و گفت: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سؤالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

حسینی خطاب به رؤسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص تأکید کرد و یادآور شد: قضات باید در صدور قرار تأمین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: قضات امسال باید در راستای مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایت‌مندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

انتهیا پیام/481/

دیگر خبرها

  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز