Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره بین‌المللی عبرات و اولین دوره مسابقه اصحاب آخرالزمانی امام حسین (ع)، درشب شهادت امام محمدباقر (ع) در حرم رضوی برگزار ‌شد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان چهارمین سوگواره بین‌المللی عبرات و اولین دوره مسابقه اصحاب آخرالزمانی امام حسین (ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت از سوی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین 6 مرداد ماه در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مراسم که به صورت زنده از شبکه پنج سیما پخش میشد نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت طی سخنانی با  تسلیت ایام شهادت حضرت امام باقر(ع)، اظهار کرد:  زندگی امام باقر برای همه انسان ها درس است و از شیوه ومنش آن امام همام در تمامی مراحل زندگی باید درس بگیریم.

 

وی افزود: برخی افراد که در دوره امام  پنجم می زیستند از زندگی آن حضرت نکات فراوانی آموختند که امروز الگوی زندگی ماست. آن بزرگوار شاگردان زیادی تربیت کردند و آثار زیادی از این شاگردان برای جامعه امروز باقی مانده که قابل استفاده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب، تحمل دیگران را از جمله درس هایی دانست که امام باقر(ع) به شیعیان آموخت و در ادامه یادآور شد: امروز یکی از مشکلات جامعه صبر کم و تحمل نکردن همدیگر است در حالیکه اگر صبور باشیم و یکدیگر را تحمل کنیم بسیاری از گره ها باز می شود واین مقدار شکایت و دادگاه و زندان نخواهیم داشت و زندگی برای همه گواراتر خواهد شد.

 

وی در ادامه به مراسم روزعرفه اشاره کرد و از همگان خواست از این مراسم معنوی به خوبی بهره بگیرند.

 

سرپرست حجاج ایرانی درباره مراسم برائت از مشرکین گفت: برائت از مشرکین همیشه وجود داشته است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل (رض) آن را احیاء کردند و به همین دلیل امام خمینی را احیاگر حج ابراهیمی نامیدند.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مراسم برائت از مشرکین توسط     ملت های جهان به زبان های مختلف هرسال اجرا می شود، خاطرنشان کرد: اگرچه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اعزام زائران خارج ازعربستان به حج تمتع لغو شد و در عرفات مراسم برائت از مشرکین برگزار نمی شود ولی امروز ملت های آزادی خواه جهان هر یک به شکل و زبان خود برائت از مشرکین و ستمگران را اجرا می کنند.

 

وی برائت از مشرکین را امری فطری و انسانی دانست و تاکید کرد: همه انسان های آزادی خواه ازظلم، شرک و کفر بیزارند و هر یک به شکلی این نارضایتی را ابراز می دارند، برخی پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش می زنند و برخی هم با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل این نارضایتی را به زبان های مختلف بیان می کنند. پرتاب کردن مجسمه ها در رودخانه که طی هفته های اخیر در آمریکا اتفاق افتاد نمونه ای از برائت و بیزاری از مستکبرین و ستمگران است که نمی گذارند جوامع بشری نفس بکشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به برخی مضامین دعای عرفه گفت: این مراسم در اماکن مقدس برگزار خواهد شد، مردم حتما به معانی این دعا که بسیار با مفهوم است، توجه کنند و روز عید قربان نیز همه افرادی که توانایی دارند این عید را با افراد و اقشار آسیب پذیرعید بگیرند تا از کمک های مومنانه به خوبی استفاده شود.

 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان سخنان خود با تقدیر و تشکر از برگزاری چهارمین سوگواره عبرات اظهار کرد: از کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین که به منظور حمایت و تجلیل از آثار هنری و هنرمندان هر ساله سوگواره عبرات را برگزار می کند، تقدیر و تشکر می کنیم، این کار بسیار شایسته ای است که به منظور حفظ و توسعه فرهنگ حسینی در جامعه انجام می شود.

 

این گزارش حاکیست در حاشیه این مراسم، سعید غضنفری دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین از ارسال بیش از 12 هزار اثر به دبیرخانه چهارمین دوره سوگواره عبرات خبر داد و یادآور شد:  بدلیل شیوع‌ گسترده ویروس کرونا، این برنامه بدون حضور برگزیدگان و به صورت مجازی برگزار شد و جوایز برگزیدگان، از طریق ‌پست ارسال می شود.

 

وی محورهای این سوگواره را شامل داستان، سفرنامه، نقاشی،‌ فیلم کوتاه،‌ مستند،‌ خوشنویسی، تصویرسازی، آثار رادیویی و نماهنگ تصویری و صوتی عنوان کرد که شرکت‌کنندگان آثار خود را با موضوع اربعین به این رویداد فرهنگی ارسال کرده‌اند.

 

غضنفری خاطرنشان کرد: درمجموع در دو بخش داخلی و بین الملل از بیش از ۱۰۰ نفر در این مراسم تقدیر شد.

 

در این مراسم همچنین از پوستر و فراخوان پنجمین سوگواره عبرات توسط نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رونمایی شد.

 


برگزیدگان چهارمین سوگواره عبرات معرفی شدند
 

 

اسامی بخش اصحاب آخر الزمان

چهارمین سوگواره بین المللی عبرات

برگزیدگان رشته شعر و ادب: (رتبه یکسان)
 
_ عاطفه جوشقانیان
_ عباس همتی
_ مهدی جهاندار
_ محسن کاویانی
_ محمد مهدی خانمحمدی
_ علی نورالدینی

    چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته داستان: ۲ رتبه شایسته تقدیر   _ زهرا حسینی _ علی حمیدی   چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته سفرنامه: (رتبه یکسان)   _ مرضیه نفری _ بهاره عاصمی نیا _ محسن حسن زاده    رتبه شایسته تقدیر:  محمد گودرزی   چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته پوستر: رتبه شایسته تقدیر   _ راحله زارعی _ مهران پندار   چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته خوشنویسی:   رتبه اول: حامد فقیهی رتبه دوم: اصغر محمدی البرزی رتبه سوم: نفیسه تقوی     چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته عکس    در بخش مجموعه عکس:  - نفر اول زهیر صیدانلو  - نفر دوم امیر قیومی  - نفر سوم علی مهردادنیا    در بخش عکس حرفه ای:  - نفر اول حسین حاجیلری  - نفر دوم حمید وکیلی  - نفر سوم یاسر محمدخانی  - شایسته تقدیر: جابر غلامی  - شایسته تقدیر: امیر حسین کمالی   در بخش عمومی:  - نفر اول جواد پرست  - نفر دوم سکینه سلیمی  - نفر سوم فاطمه حسینی  - شایسته تقدیر: فاطمه پیمان پاک   چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته گزارش خبری:   رتبه شایسته تقدیر:   _ مریم سادات آجودانی _ مهدی جعفری _ مهدی بخشی سورکی     چهارمین سوگواره بین المللی عبرات برگزیدگان رشته نماهنگ:   رتبه اول: عرفان شرقی رتبه دوم: محسن زندی _ سید محسن حسینی رتبه سوم: علی زمانی _ احسان کیان   رتبه شایسته تقدیر:  کامبیز صالح زهی سید مصطفی فاطمی     چهارمین سوگواره بین المللی عبرات رشته فیلم کوتاه و مستند:   آثار حائز رتبه: (رتبه یکسان) _ روح الله کرمی راد _ محمد حسین رضایی _ علی رجبی (ایسکانیوز) _ احمد احمدپور _ مهدی امامی _ حسن ساجدی _ محمد محسن انوشه   شایسته تقدیر: _ سید مجتبی خیام الحسینی _ مهدی پیرخندان _ صغری مرادی _ جعفر میرناصری     چهارمین سوگواره بین المللی عبرات رشته آثار رادیویی: آثار برگزیده: _ مریم امینی _ کلثوم ملکشاهی _ مهدی شعبان _ ناهید جوهری _ سید محمدمهدی رکنی حسینی _ محمد بخشایش  

اسامی برگزیدگان سوگواره عبرات  1398 ـ بخش بین الملل

رشته

نام و نام خانوادگی

کشور

رتبه

نثر

تورال نادرلی

آذربایجان

اول

محمد ثانی

نیجریه

دوم

فاطمه بتول سایوز

ترکیه

سوم

علی(استفن) واچیرا

کنیا

شایسته تقدیر

شعر

سید احمد حسینی(شهریار)

پاکستان

اول

نرگس فیضی

افغانستان

دوم

محمد عبدالله

اتیوپی

سوم

لالاپاتریک ژرمن

ماداگاسکار

شایسته تقدیر

آنیفا فالون  میسو

کنگو

شایسته تقدیر

هالی دیکو

مالی

شایسته تقدیر

قاسم رضا

هندوستان

شایسته تقدیر

داستان و سفرنامه

علی آقا محسنی

افغانستان

اول

بتول زهرا آکیول

ترکیه

دوم

سید محمد جعفر محمودی

افغانستان

سوم

فزیری کاکایره

اوگاندا

شایسته تقدیر

نیمرا ناصر

ایتالیا

شایسته تقدیر

طاملا تکتم رضوی

آذربایجان

شایسته تقدیر

تسکین فاطمه نقوی

هندوستان

شایسته تقدیر

یاسین بیلی

مالاوی

شایسته تقدیر

عکس

عبدالمعین سانا

غنا

سوم

ساره نموشی

الجزایر

شایسته تقدیر

فاطمه ممدوا

آذربایجان

شایسته تقدیر

سیده تحسین هیرجی

تانزانیا

شایسته تقدیر

خورشید انجم

هندوستان

شایسته تقدیر

فیلم و مستند

معصومه قره‌قوش

ترکیه

دوم

محمدمهدی الکنانی

عراق

سوم

نادیه فاطمه

اندونزی

شایسته تقدیر

 

نقاشی

صالح علاوی

عراق

اول

کنیز فاطمه فاضلی

پاکستان

دوم

 

 

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: سوگواره عبرات معرفی برگزیدگان نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رتبه شایسته تقدیر برائت از مشرکین سوگواره عبرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، با حضور جمعی از مسئولان، اصحاب شعر و فرهنگ و قشر‌های های مختلف مردم محفل شعر ارادت رضوی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این مراسم از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی می‌باشد که با حضور شاعران عرب از استان و سایر استا‌های کشور برگزار شد.

مجید منادی افزود: تا قبل از برگزاری جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی چندین برنامه در شهرستان‌های مختلف استان از جمله آبادان، دزفول، شوشتر، شادگان و سوسنگرد برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی آخر اردیبهشت با حضور شعرای عرب زبان از کشورمان و سایر کشور‌های جهان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • برگزیدگان جشنواره تلویزیونی «عروسک‌خونه» معرفی شدند
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور