Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امورخارجه عراق، در این بیانیه آمده است: بغداد بسیار متمایل است، تفاهم‌نامه‌ها و توافقات امضا شده با کشورها را در راستای منافع متقابل و تقویت همکاری دوجانبه اجرا کند و بدان پایبند باشد.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: عراق سال ۲۰۰۹ یک توافق‌نامه کنسولی با ترکیه امضا کرد که به موجب آن شهروندان و مسافران دو کشور برای تسهیل در تردد از گذرگاه‌های مرزی،با روادید ورود اقدام به تردد کنند بدون این که به سفارت‌خانه یا کنسولگری کشور متبوع مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراق اعلام کرد: دولت ترکیه به صورت یکجانبه این توافق‌نامه را به حالت تعلیق درآورده بود، به همین خاطر دولت بغداد نیز تصمیم گرفت متقابلا و براساس اصل مقابله به مثل، آن را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت امورخارجه عراق همچنین اعلام کرد که سفارت خود در آنکارا و نیز سفارت ترکیه در بغداد را در جریان این تصمیم قرار داده است.

عراق در پایان البته اعلام کرد که با وجود تعلیق این توافق‌نامه، گفت‌وگوها برای اجرای دوباره آن جریان دارد.

این اقدام دولت بغداد در حالی انجام می‌شود که روابط عراق و ترکیه به خاطر از سرگیری حملات آنکارا به شمال عراق به بهانه مقابله با اعضای حزب کارگردان کردستان (پ.ک.ک) به سردی گراییده است.

ترکیه از ۱۴ ژوئن سال جاری (۲۵ خرداد) بار دیگر عملیات نظامی را به شمال عراق از سرگرفته است.

ارتش ترکیه با انجام عملیاتی موسوم به «چنگال» در شمال عراق مدعی است، به دنبال آن است که این مناطق را از حضور عناصر پ. ک. ک پاکسازی کند.

برچسب‌ها آنکارا عراق ترکیه بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آنکارا عراق ترکیه بغداد آنکارا عراق ترکیه بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار

تین نیوز

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار،  تفاهم نامه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در بخش حمل ونقل بین المللی و ترانزیتی از طریق بندر چابهار میان علی اکبر صفایی؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورمان و شایسته مرادزاده معاون وزیر حمل ونقل جمهوری تاجیکستان امضا شد.

این تفاهم نامه با هدف توسعه همکاری های حمل ونقل بین المللی و ترانزیت چندوجهی بین جمهوری اسلامی ایران به امضا رسید.

گفتنی است، هیئت جمهوری تاجیکستان به سرپرستی معاون وزیر حمل ونقل این کشور در سفر به تهران پس از ملاقات با مقامات ارشد سازمان بنادر و دریانوردی از زیرساخت ها و ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار نیز بازدید کردند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • اگر به توافق برسیم، عملیات در رفح تعلیق می‌شود
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار