Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@12:03:19 GMT

تیغ 8 هزار و 400 چاه غیرمجاز بر گلوی البرز

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۵۳۱۰

تیغ 8 هزار و 400 چاه غیرمجاز بر گلوی البرز

داوود نجفیان گفت: با توجه به اینکه 80 درصد آب استان البرز از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود در صورت برداشت های غیر اصولی برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان با مشکل مواجه خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مدیرعامل آب منطقه ای البرز سه شنبه 7 مرداد به نشست برخی مناطق استان در اثر مصرف بی رویه آب اشاره کرد و در جمع خبرنگاران، گفت: مسدود کردن چاه های غیر مجاز در البرز تنها چاره برای پیشگیری از فاجعه و جلوگیری از برداشت غیر اصولی آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوود نجفیان به وجود 8 هزار و 400 چاه غیرمجاز در استان البرز اشاره کرد و افزود: دو سد طالقان و کرج تقریبا پر شده اند و در راستای پیشگیری از فعالیت چاه های غیر مجاز از سال گذشته تعدادی از چاه ها را پر کرده ایم و این وضعیت علی رغم شرایط کرونایی همجنان ادامه دارد.   وی ضمانت آب منطقه ای البرز برای تامین آب شهروندان را در گرو انسداد چاه های غیر مجاز دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه 80 درصد آب استان از طریق منابع زیرزمینی تامین می شود در صورت برداشت های غیر اصولی برای تامین آب شرب مورد نیاز شهروندان با مشکل مواجه خواهیم شد.   نجفیان در خاتمه اولویت انسداد را با چاه هایی دانست که برداشت آب از آنها با دبی بالا صورت می گیرد و تصریح کرد: نصب کنتور هوشمند روی چاه های مجاز اقدام دیگری است که آب منطقه ای البرز برای جلوگیری از فاجعه در دستور کار دارد و اگر دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند چشم انداز خوبی می توان پیش بینی کرد.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد فتحی شهنانی گفت: افراد متخلفی که به وسیله دستگاه‌های موتورپمپ، قصد پمپاژ و برداشت غیرمجاز آب رودخانه قره آغاج و پایاب سد سلمان فارسی و انتقال به اراضی ملی و تخریب شده شهرستان قیروکارزین را داشتند، با اقدام بموقع و همکاری بسیار خوب دستگاه قضائی، نیروی انتظامی و گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب شهرستان قیر و کارزین گروه‌های گشت و بازرسی ناکام ماندند.

مدیر منابع آب شهرستان قیر و کارزین گفت: این موتور پمپ‌ها با هوشیاری گروه‌های گشت و بازرسی منابع آب قیر و کارزین شناسایی شدند، سپس مراحل دستور قضائی و هماهنگی نیروهای انتظامی و ابلاغ اخطاریه زمان‌دار به متخلفان آغاز شد.

وی ضمن تاکید بر ادامه روند برخورد با متخلفان حوزه آب‌های زیرزمینی و سطحی گفت: این اقدامات تا کنون در چند مرحله صورت گرفته که پس از مشاهده این موتور پمپ‌ها برای صیانت از منابع آب و بر اساس ضوابط قانونی در ابتدا اخطاریه لازم به بهره برداران غیرمجاز داده می‌شود و در نهایت با اخذ دستور قضائی و با همکاری نیروی انتظامی نسبت به جمع آوری و توقیف آن‌ها اقدام می‌شود.

وی تصریح کرد: گروه‌های گشت و بازرسی مدیریت منابع آب شهرستان به صورت مداوم در حال گشت‌زنی و رصد منابع آب سطحی و زیرزمینی در محدوده عملکرد خود هستند و با همکاری عوامل انتظامی و قضائی بر اساس قانون اجازه هیچ برداشت غیرمجازی از منابع آب را نمی‌دهند و بدون تردید با متخلفین برخورد قاطع می‌شود.

مدیر امور منابع آب قیروکارزین در پایان ادامه داد: هرگونه حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت آب از رودخانه‌ها بدون مجوز و داشتن حقابه جرم محسوب می‌شود و با متخلفان به جد برخورد می‌شود.

کد خبر 6090952

دیگر خبرها

  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اعلام فرآورده‌های گیاهی درمانی غیر مجاز
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر