Web Analytics Made Easy - Statcounter

عادل دهدشتی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ، درباره روند احیای شورای عالی تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه و اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی که هم مطالبه شرکای اجتماعی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی است و هم جزو وعده‌های وزیررفاه و از جمله دستورکار‌های اصلی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بدو ورود همین احیای شورای عالی تامین اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این موضوع در مجلس گذشته در قالب لایحه به مجلس ارائه شد، اما به نوبت طرح در صحن علنی نرسید. این لایحه اکنون در کمیسیون‌های اجتماعی دولت در دست بحث و بررسی‌های بیشتر است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اصل سه جانبه گرایی و ضرورت احیای شورای عالی تامین اجتماعی به نحوی که نمایندگان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در آن عضویت داشته باشند گفت: شورای عالی در قانون سال ۵۴ و اصلاح آن در سال ۵۸ پیش بینی شده و عمده موضوعش این است که شرکای اجتماعی و نمایندگان تشکل‌ها در ارکان تصمیم سازی سازمان حضور جدی تری داشته باشند.

دهدشتی ادامه داد: نگاه دولت مثبت است و خودش پیشتاز شده تا از اختیاراتش در سازمان به نفع شرکای اجتماعی کم کند تا احیای شورای عالی را به جای هیئت امنا داشته باشیم.

وی در ادامه درباره برنامه‌های فرهنگی این سازمان برای بازنشستگان گفت: یکی از برنامه‌های ما اعزام بازنشستگان به مشهد مقدس بود که اکنون متوقف شده است. این آمادگی وجود دارد که هر زمان پروتکل‌های بهداشتی اجازه دهد این اعزام از سرگرفته شوند. از حیث اعتبارات مشکلی نداریم و اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: باید ببینیم طی ماه‌های آینده وضعیت شیوع کرونا به چه ترتیب خواهد شد، بسیاری از استان‌ها در وضعیت قرمز هستند و افرادی هم که اعزام می‌کنیم از طیف بازنشستگان و جزو گروه‌های آسیب پذیرند و این ملاحظه جدی را داریم.

دهدشتی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌های جایگزین درنظر گرفته شده است؟ گفت: اگر امکان برگزاری برنامه‌ای در قالب فضای مجازی بوده انجام شده است و مابقی که نیازمند تجمع و گردهمایی است نیز به حالت تعلیق درآمده است.


منبع:ایسنا

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بازنشسته سازمان تامین اجتماعی پارسی خبر احیای شورای عالی تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • پیگیری اقدامات حبس زدایی از جرایم پزشکی