Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- شهید ناصر همامی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد، تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ با آغاز درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور فعال داشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاصفهان، آرامستان تاریخی تخت فولاد محل دفن بسیاری از علما و دانشمندان ایرانی است، در نزدیکی آرامستان تخت فولاد گلستان شهدا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلستان محل دفن افرادی همچون شهیدان حسین خرازی، احمد کاظمی، محمود شهبازی، اکبر آقابابایی، غلامرضا یزدانی، عبدالله میثمی، عطاءالله اشرفی اصفهانی و بسیاری دیگر از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن است. این آرامگاه در 8 بهمن 1328 و با دفن سید ابوالحسن شمس‌آبادی شکل گرفت.

خبرگزاری تسنیم در سلسله گزارش‌هایی با عنوان «با این ستاره‌ها» به معرفی شهدای مدفون در گلستان شهدا می‌پردازد، در این گزارش شهید ناصر همامی از شهدای دوران دفاع مقدس را معرفی خواهیم کرد.

شهید ناصر همامی فرزند احمد در تاریخ 10 اردیبهشت 1337 شمسی در اصفهان به دنیا آمد. وی هفتمین فرزند خانواده بود و از کودکی به پدر و مادر و تنها خواهرش علاقه بسیار داشت. اگر چه پدر او از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداشت ولی تحت حمایت برادرانش تحصیل کرد. تحصیلاتش را در مدرسه ابتدایی پرورش و دوره متوسطه را در دبیرستان صائب با موفقیت و نمرات عالی به اتمام رسانید. ناصر در کنار تحصیل به تدریس خصوصی به هم‌کلاسی‌های خود می‌پرداخت. از نوجوانی به فعالیت مذهبی علاقه بسیار داشت و در جشن نیمه شعبان و جلسات قرائت قرآن فعالیت می‌کرد.

مروری بر زندگی شهید همامی

ناصر از دوره دبیرستان به مطالعه کتب دینی و علمی علاقه مند بود. پس از اخذ دیپلم به دانشکده افسری رفت و فنون نظامی را به شیوه علمی آموزش دید تا در حراست از مرزهای کشورش جانفشانی کند. پس از اتمام دوره دانشکده افسری به شیراز منتقل شد و مدت 9 ماه به همراه مادر و خواهرش در آنجا ماند و سپس به اصفهان آمد.

وی در مهر 1355 شمسی با دختری به نام فاطمه نصوحیان ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند پسر بود. در دوران حوادث انقلاب اسلامی در تهران بود و از نزدیک شاهد فساد رژیم پهلوی بود. از این رو به همراه مردم با انقلاب اسلامی همراه شد و پس از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر فرار نظامی‌ها از پادگان در سال 1357 شمسی وی نیز به همراه عده‌ای از سربازان تحت امر وی از پادگان فرار کرد و به اصفهان آمد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به محل خدمتش در تهران بازگشت و در ساختن مسجد محل فعالیت داشت و عضو شورای اسلامی محل خود بود و از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد. با شروع درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور فعال داشت.

وی تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ به گونه‌ای که برادرش بیان می‌کند یک بار 40 روز محاصره بودند و گاهی در شیارها می‌گشتند تا آب جمع شده را در لابه لای سنگها بخورند.

سیره اخلاق شهید

ناصر بسیار مهربان و خوش‌اخلاق بود و هیچگاه عصبانی نمی‌شد و به همین سبب افراد مجذوب او می‌شدند. وی با سربازان نشست و برخاست می‌کرد و گاهی با آنان غذا می‌خورد و پیوسته به آنان توجه داشت.

وی به صله رحم و دیدار از والدین و برادران و خویشاوندان تأکید و توجه داشت. بسیار متواضع و به والدین خود احترام زیاد می‌کرد. به نماز و فعالیت مذهبی علاقمند بود و با مسجد محل همکاری گسترده‌ای داشت. به عبادت و روزه مستحبی اهمیت بسیار می‌داد.

با این ستاره‌ها| روایت شهید نخبه‌ای که پل‌های بزرگ و شناور را ساخت؛ شهید هزاردستان هرگز خسته نمی‌شدبا این ستاره‌ها| راز سنگ‌نوشته مزار شهید نیلچیان چیست؟ رزمنده‌ای بی‌باک که امام علی (ع) را الگوی خود قرار دادبا این ستاره‌ها| شهید یزدانی؛ فرمانده‌ای که آسمان بصره را با توپ منور کرد

از وصایای اخلاقی شهید

به نماز سفارش زیادی می‌کرد و به ویژه بر نماز جماعت تأکید می‌کرد و از سربازان می‌خواست که دنبال کارهای ناشایست نروند و به پدر و مادر خویش احترام بگذارند.

سرانجام پس از ماه ها حضور در جبهه‌ها در منطقه پیرانشهر در تاریخ 20 شهریور 1361 شمسی در حالی که فرماندهی یکی از گردان های ارتش را به عهده داشت، بر اثر برخورد خودرو با مین به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید به اصفهان منتقل و در گلستان شهدای اصفهان قطعه رمضان، ردیف5، شماره 45 به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/164/ح

R41346/P/S6,51/CT7 بیشتر بخوانید... پیکر پدر شهیدان امینی‌نور در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت + تصاویر سالگرد آزادسازی خرمشهر در گلستان شهدای اصفهان به روایت تصاویر میدان امام علی(ع) و گلستان شهدای اصفهان میزبان مومنان در شب‌های قدر؛ بیماران و سالمندان در خانه بمانند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... پیکر پدر شهیدان امینی‌نور در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت + تصاویر سالگرد آزادسازی خرمشهر در گلستان شهدای اصفهان به روایت تصاویر میدان امام علی(ع) و گلستان شهدای اصفهان میزبان مومنان در شب‌های قدر؛ بیماران و سالمندان در خانه بمانند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۳ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت ۴ گزارش| کارون در سیطره برج‌های بی‌مجوز؛ طرح جامع شهری اهواز چه زمانی اجرایی می‌شود؟ ۵ آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ‌عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود/ ‌نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت ۶ آتش سوزی ۳۰۰ هکتار از مراتع و اراضی دوراهی سربیژن استان کرمان مهار شد ۷ گزارش| آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پاسخگوی تورم است؟ ۸ بارش فصلی ۷۰ خانوار عشایر کوهرنگ را دچار خسارت کرد مهمترین اخبار استانها گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم آخرین جزئیات از سلطان فروش قبر/ شاکیان به دادستانی شهرری مراجعه کنند همدان|مصرف قلیان و دود ناشی از آن یکی از راه‌های انتقال کرونا است آیت‌الله علم‌الهدی: کرونا هزاران کارگر روزمُزد را بیکار کرده/ به معیشت قشر آسیب‌پذیر توجه شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است وحشت از حزب الله،ارتش اسرائیل را به جنگ با سایه‌ها کشاند/ اشغالگران مجددا در مرز لبنان آتش گشودند دستیار وزیر امور خارجه: سفر مقامات آمریکایی به منطقه در راستای ایران‌هراسی است عراق|تکذیب اصابت موشک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد دیپلمات ارشد آمریکایی: نگران برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گلستان شهدای اصفهان ستاره ها شهید ناصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در عملیات هماهنگ مأموران انتظامی در سازمان اطلاعات این فرماندهی دو نفر از عاملان اصلی درگیری و برهم زنندگان نظم و آرامش مردم در بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در پی وقوع یک مورد نزاع و درگیری با سلاح سرد بین تعدادی از اراذل و اوباش در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرستان اصفهان موجب ایجاد تنش و سلب آسایش بیماران و کادر درمانی در این مرکز و برهم زدن امنیت و آسایش شهروندان نیز شدند.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی مجرب از مأموران پلیس در سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اقدامات تخصصی خود را برای شناسایی متهمان آغاز و در نهایت هویت دو نفر از عاملان اصلی این درگیری شناسایی شدند و اقدامات میدانی برای دستگیری متهمان متواری در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با اشراف اطلاعاتی خوب مأموران در سازمان اطلاعات این فرماندهی، سرانجام هر دو متهم در یک عملیات دقیق و هماهنگ قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و از آنان تعدادی سلاح سرد نیز کشف شد.

سردار هاشمی‌فر با بیان اینکه امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای هنجارشکن با رفتارهای قانون گریزانه خود، آسایش مردم و امنیت عمومی را خدشه‌دار کنند.

کد خبر 748763

دیگر خبرها

  • دعوت به کتک‌کاری: دعوای دربی میلان ادامه دارد! (عکس)‏
  • سارق ۲۰ میلیاردی منازل در اصفهان دستگیر شد
  • عاملان درگیری در بیمارستان کاشانی اصفهان دستگیر شدند + فیلم
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال