Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به بودجه ۴.۵ هزار میلیارد ریالی استان مرکزی در سال ۹۹ گفت: بودجه استان مرکزی ۸ درصد افزایش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، موضوع بودجه در هرسال از جمله مسائل مهمی به شمار می‌رود که ارتباط مستقیم با وضعیت پروژه‌های عمرانی، حقوق و توانایی استان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به اهمیت بودجه خبرنگار خبرگزاری تسنیم به سراغ "رقیه یادگاری" رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی رفته و در مصاحبه‌ای تفصیلی مسائل مختلف و ابعاد گوناگون مرتبط با بودجه 99 استان را به بحث و گفت‌و‌گو گذاشته است.

یادگاری در این مصاحبه با اشاره و تحلیل وضعیت بودجه استان مرکزی، به بررسی شهرستانی بودجه در سطح استان، وضعیت هزینه‌ها و اعتبارات بخش‌های مختلف در سطح استان مرکزی پرداخته است که در ادامه این گفت‌و‌گوی تفصیلی می‌آید:

افزایش 8 درصدی بودجه استان مرکزی در سال 99

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بودجه استان در سال 1399 و در مقایسه با سال قبل گفت: اعتبارات استانی استان مرکزی سال گذاشته 4 هزار و 200 میلیارد ریال بوده که امسال به 4 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان بودجه، بالغ بر 2 هزار و 800 میلیارد ریال اعتبارات شهرستانی بوده که به شهرستان‌ها ابلاغ و کمیته برنامه‌ریزی هر شهرستان تشکیل شده و کار توزیع بودجه‌ای نیز انجام شده است‌.

یادگاری بیان کرد: بخشی از مابقی 4 هزار و 800 میلیارد ریال نیز توسط شورای برنامه ریزی استان به منظور اجرای یک سری پروژه‌ها توزیع شده البته از بودجه اعلامی امسال تا کنون 38درصد تخصیص یافته و در 4ماه اول امسال این میزان تخصیص امتیاز قابل قبولی برای استان است.

اختصاص بودجه دولت به شهرداری‌ها کمتر از میزان قانونی استبن‌بست گردشگری سبزوار/ دل‌بستن به بودجه‌های دولتی برای رونق گردشگری بیهوده استضرورت اختصاص نیم درصد از منابع بودجه عمومی به صندوق نوآوری

تخصیص نقدی در مقایسه با اسناد خزانه روند پروژه‌ها را تسریع می‌کند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در پاسخ به سوالی که امسال وضعیت اختصاص بودجه و اسناد خزانه در استان چگونه است خاطرنشان کرد: خوشبختانه بودجه امسال استان تنها در قالب اسناد خزانه نیست بلکه بخشی از تخصیص به صورت نقدی است.

وی اضافه کرد: این درحالیست که وقتی که نقدی باشد هم قیمت تمام شده پروژه‌ها کمتر خواهدبود وهم اینکه پیمانکار رغبت بیشتری برای انجام پروژه‌ها خواهد داشت.

اعتبارات هزینه‌ای استان 3 هزار و 160 میلیارد ریال است

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت اعتبارات هزینه‌ای استان مرکزی گفت: بخشی از اعتبارات ما اعتبارات هزینه‌ای است که بیشتر مربوط به حقوق پرسنلی و هزینه‌های پرسنلی است، از سویی اعتبارات هزینه‌ای استان مرکزی امسال بالغ بر 3 هزار و 160 میلیارد ریال است که 23 دستگاه اجرایی استان مشمول اعتبارات هزینه‌ای می‌شوند.

یادگاری ادامه داد: البته در این میان، مابقی دستگاه‌ها مثل دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش ملی هستند و تخصیص اعتبار آنها ملی است.

مشکلی در تامین حقوق در استان مرکزی نداریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بودجه با توجه به افزایش حقوق پرسنل گفت: باتوجه به اینکه امسال افزایش حقوق داشتیم مشکلی در تامین حقوق نداریم و تا پایان سال اعتبار لازم را تامین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: البته هرچند در تامین حقوق و پرداخت حقوق در استان مرکزی مشکلی نداریم اما درعین حال، در بحث سایر هزینه کسری بودجه داریم البته در کنار این موضوعات در ارتباط با پاداش بازنشستگان هم پیگیر هستیم.

شناسایی و احصاء اموال غیرمنقول دولتی در استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی در پاسخ به سوالی درباره اموال غیرمنقول دولت در استان گفت: درصورتی که نیاز یا مجوز فروش اموال غیرمنقول دولت در استان داشته باشیم این اموال بیشتر شامل ساختمان و زمین ادرات  است که البته شناسایی شده  است.

یادگاری خاطرنشان کرد: کارگروهی در این راستا با ریاست استاندار تشکیل شده است‌، اجازه مزایده فروش آنها داده شده تا با فروش اموال غیرمنقول هم مشکل هزینه‌ای حل  و هم پروژه‌های نیمه تمام به بهره برداری خواهد رسید.

«یادگاری» رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی می‌گوید: اعتبارات استانی استان مرکزی سال گذاشته 4 هزار و 200 میلیارد ریال بوده که امسال به 4 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال گذشته 8 درصد رشد داشته است...

 

 

کاهش اعتبارات در همه شهرستان‌های استان مرکزی

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی با اشاره به وضعیت بودجه شهرستان‌های استان مرکزی گفت: در همه شهرستان‌ها امسال کاهش اعتبار داشتیم، این درحالیست که سال گذشته اعتبارات شهرستانی 3 هزار و 60 میلیارد ریال بوده در حالیکه امسال این رقم به  2 هزار و 800 میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: علت کاهش اعتبارات شهرستانی یک بخش بخاطر کاهش منابع حاصل از فروش نفت و گاز بوده چراکه منابع حاصل از فروش نفت و گاز در شهرستان ها در سال گذشته معادل 470 میلیارد ریال بوده که امسال به 240 میلیارد ریال کاهش یافته که موید کم شدن 50 درصدی این اعتبارات است.

یادگاری ادامه داد: بخش دیگر اعتبارات شهرستانی از محل اعتبارات متوازن بود،  یک بخش آن استانی و یک بخش هم ملی است که 30درصد در بخش استانی کاهش داشتیم ولی دربخش ملی افزایش را شاهد بودیم، زیرا ما در اعتبارات، توازن استانی توزیع داریم و آن هم 30درصد کاهش داشتیم و این مسئله باعث شده کاهش چشم‌گیری در همه شهرستان های استان بخصوص شهرستان‌های کمتر توسعه یافته مثل خمین، خنداب و کمیجان داشته باشیم.

انتهای پیام/711/ ع

R7980/P/S6,73/CT2 بیشتر بخوانید... سکوت همتی شکست/ بازار ارز به آرامش خواهد رسید؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه پیشنهاد ایجاد کارگروه آمایش سرزمین از سوی سازمان برنامه و بودجه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سکوت همتی شکست/ بازار ارز به آرامش خواهد رسید؛ تکذیب افزایش نرخ ارز برای جبران کسری بودجه پیشنهاد ایجاد کارگروه آمایش سرزمین از سوی سازمان برنامه و بودجه پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۲ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۳ گزارش| کارون در سیطره برج‌های بی‌مجوز؛ طرح جامع شهری اهواز چه زمانی اجرایی می‌شود؟ ۴ آیت‌الله مکارم‌شیرازی: ‌عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود/ ‌نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم عاشورا را گرفت ۵ حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی استان بوشهر ۵۰ تا ۸۰ درصد افزایش یافت ۶ آتش سوزی ۳۰۰ هکتار از مراتع و اراضی دوراهی سربیژن استان کرمان مهار شد ۷ گزارش| آیا همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پاسخگوی تورم است؟ ۸ بارش فصلی ۷۰ خانوار عشایر کوهرنگ را دچار خسارت کرد مهمترین اخبار استانها گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم آخرین جزئیات از سلطان فروش قبر/ شاکیان به دادستانی شهرری مراجعه کنند همدان|مصرف قلیان و دود ناشی از آن یکی از راه‌های انتقال کرونا است آیت‌الله علم‌الهدی: کرونا هزاران کارگر روزمُزد را بیکار کرده/ به معیشت قشر آسیب‌پذیر توجه شود مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است وحشت از حزب الله،ارتش اسرائیل را به جنگ با سایه‌ها کشاند/ اشغالگران مجددا در مرز لبنان آتش گشودند دستیار وزیر امور خارجه: سفر مقامات آمریکایی به منطقه در راستای ایران‌هراسی است عراق|تکذیب اصابت موشک کاتیوشا به اطراف فرودگاه بغداد دیپلمات ارشد آمریکایی: نگران برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هستیم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اعتبارات هزینه ای اعتبارات شهرستانی میلیارد ریال بوده اموال غیرمنقول استان مرکزی وضعیت بودجه شهرستان ها سال گذشته پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: در پی ارائه لایحه بودجه از سوی شهرداری تهران، شورای شهر نقش بی‌بدیلی در تصویب بودجه‌های سالانه دارد. تطابق منابع و درآمدها با مصارف و هزینه‌ها مهم‌ترین نقشه راهی است که شورای شهر ششم برای آن تلاش کرده و در ۳لایحه بودجه سالانه به آن پرداخته است.

بودجه سال ۱۴۰۱

رقم مصوب

۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۰

۴ درصد

میزان تحقق

۶۵ درصد

سهم حمل و نقل ۳۶درصد

۱۸.۳ میلیارد تومان

سهم حوزه فرهنگی ۸درصد

۴.۳ میلیارد تومان

----------

بودجه سال ۱۴۰۲

رقم مصوب

۷۵.۹ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۳۵ درصد

سهم حمل و نقل ۴۵درصد

۳۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۷ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۱۰درصد

۷.۵ میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۱

۴۳ درصد

میزان تحقق

۱۴۰ درصد

----------------

بودجه سال ۱۴۰۳

رقم مصوب

۱۵۰ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۰ درصد

سهم حمل و نقل ۴۸درصد

۷۲ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۵۳ درصد

سهم حوزه فرهنگی ۹درصد

۱۴ هزار میلیارد تومان

میزان رشد نسبت به ۱۴۰۲

۴۷ درصد

کد خبر 848308 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها شهردارى تهران تهران بودجه 1403

دیگر خبرها

  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • مجلس با جدول اعتبارات «طرح‌های عمرانی» موافقت کرد
  • تصویب جدول اعتبارات طرح‌های عمرانی
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • فرهنگ و هنر در بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری