Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@16:56:27 GMT

رکوردشکنی عجیب طلا ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۶۷۴۲

رکوردشکنی عجیب طلا ادامه دارد

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هفت صبح، تقاضا برای این فلز گران بها به حدی افزایش یافت که در اوایل سال ۲۰۲۰ در نظر سنجی ای که در خبرگزاری کیتکو برگزار شده بود یک چهارم شرکت کنندگان پیش بینی کردند که طلا طی چند ماه آینده تا ۲ هزار دلار بالا خواهد رفت و همین اتفاق نیز افتاد و این فلز گران بها پس از شکستن رکورد های پی در پی سرانجام طلا در چند روز گذشته رکورد ۹ ساله خود را شکست و امروز در مرز ۲ هزار دلار ایستاده است و بنابر آخرین قیمت ها امروز هزار و ۹۸۰ دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در ابتدا موج افزایش قیمت طلا را ایجاد کرد بالاگرفتن تنش های سیاسی در خاورمیانه و میان چین و امریکا بود و موجب شد تا این فلز گران بها رکورد ۷ ساله خود را بشکند و به به پله ای بالاتر از هزار و ۷۰۰ دلار صعود کند و با وجود آرام گرفتن تنش های سیاسی بازار طلا جهانی همچنان مقصد اصلی سرمایه گذاران در جهان باقی ماند و به صعود خود ادامه داد.

طلا این هفته سقوط می‌کند یا بالا می‌رود؟

کاهش ۸۰ درصدی خرید سکه | چرا استقبال از سکه بیش از مصنوعات طلاست؟

قیمت هر اونس طلا در حالی امروز در مرز ۲ هزار دلار قرار دارد که در سال ۲۰۱۹ با ۱۹ درصد رشد به ۱۵۲۳ دلار رسیده بود و در نظرسنجی کیتکونیوز که در سال ۲۰۱۸ درباره چشم‌انداز بازار طلا در ۲۰۱۹، حدود یک سوم شرکت‌کنندگان معادل ۱۶۴۰ نفر پیش‌بینی کرده بودند که قیمت طلا به بالاتر از ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید.

در حالی که سرمایه گذاران به بهبود بازارهای مالی پس از اتمام کرونا امیدوار هستند اما عمیق تر شدن لحظه ای رکود و تداوم شیوع کرونا در تمام دنیا و شدت گرفتن آن در آمریکا و برخی دیگر کشورها منجر به افت چشمگیر شاخص در بازارهای جهانی طی چند روز اخیر شده است و همزمان با ضعف دلار در هفته های اخیر رشد طلا سرعت گرفته است و بنابر گفته کارشناسان با وجود ثابت ماندن وضعیت فعلی و رکود اقتصادی در جهان پیش بینی می شود طلا به بالاتر از ۲ هزار دلار در هر اونس برسد.

کد خبر 535366 برچسب‌ها قیمت طلا و فلزات گرانبها - جهان قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دلار، یورو و درهم توسط مرکز مبادله ارز و طلا اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قیمت دلار، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلای ایران به شرح زیر است:

کد خبر 748281

دیگر خبرها

  • قیمت دلار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • قیمت دلار امروز 8 اردیبهشت 1403
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • تکاپوی کانا‌ل‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/دلار بازهم ریخت
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟
  • (ویدئو) روایت تلخ فریدون زندی از افزایش قیمت نجومی دلار در ایران