Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@21:59:02 GMT

آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۶۷۸۱

آخرین وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان‌های آذربایجان شرقی را تشریح کرد.

محمد حسین صومی، سه شنبه شب در گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: بر خلاف سوء استفاده برخی از رسانه‌ها، خوشبختانه ونتیلاتور به اندازه بیماران در سطح بیمارستان‌های استان موجود است. 

وی با بیان اینکه متوسط فوتی‌های روزانه طی هفته گذشته در آذربایجان شرقی ۱۴ نفر بوده، افزود: با توجه به همکاری و همراهی مردم در طول هفته‌های گذشته انتظار داریم تا وضعیت بهتری در هفته‌های آینده داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به بیشترین تعداد مبتلایان به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، بیان کرد: شهرستان‌های بناب، اهر، چاراویماق، هریس، ورزقان و تبریز به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان را دارند و شهرستان‌های خداآفرین، آذرشهر، جلفا، کلیبر، عجبشیر و اسکو کمترین تعداد مبتلایان را دارند، انتظار می رود به دلیل نبود آنتی‌بادی در بدن ساکنان، این مناطق در طول هفته‌های آینده مستعد ابتلا به موارد بیشتری از بیماری باشند.

به گزارش ایسنا، صومی اظهار کرد: بیشترین میزان گرفتاری با ویروس کرونا در طول دو هفته گذشته در شهرستان‌های مراغه، چاراویماق، سراب، اهر، هشترود و تبریز مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: از کل جمعیت استان خواهش می‌کنیم همه جا را قرمز تلقی کنند، ضدعفونی دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌تواند جلوی انتقال ویروس را بگیرد.

وی با اشاره به برگزاری برخی از امتحانات در استان، گفت: به خانواده‌هایی که از سلامتی فرزندانشان به دلیل شرکت در امتحاناتی مانند کنکور نگران هستند، اطمینان می‌دهیم امتحانات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، اما از داوطلبان خواهش می‌کنیم از درب خانه تا محل امتحان و برگشت به خانه هم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش پایانی سخنانش با اشاره به در پیش رو بودن اعیاد قربان و غدیر و دهه محرم، خاطرنشان کرد: بهترین نذری در این ایام، تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک برای خانواده‌هایی است که امکان تهیه آن را ندارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تبریز کروناویروس کووید 19 آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی با درخواست ساکنان شهر جدید سهند برای تمدید تخفیف عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر موافقت کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، مهرداد بذرپاش، جمعه، هفتم اردیبهشت ماه، در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی برای افتتاح تعدادی از واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن شهر جدید سهند و یک مدرسه برای کودکان استثنایی، دستور داد که تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزاد راه تبریز- سهند برای ساکنان این شهر تمدید شود. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • وزیر راه از قطعه ششم آزادراه تبریز- ارومیه بازدید کرد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • سفر وزیر راه و شهرسازی به تبریز