Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@22:06:47 GMT

مجوز طرح های آسیب زا در بخش محیط زیست صادر نمی شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۹۱۴

مجوز طرح های آسیب زا در بخش محیط زیست صادر نمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، فریبا رضایی شامگاه سه شنبه در هفتمین جلسه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک استان کردستان، اظهار داشت: این اداره کل هم گام و هم سو با طرح‌های توسعه استان قدم بر می‌دارد و در این زمینه با تمام توان اقدام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته با ۸۲ درصد از استعلام‌های استقرار و بهره برداری صنایع مختلف در استان موافقت شده است، افزود: به منظور توسعه پایدار استان، کارشناسان مرتبط این اداره کل با تمامی مشکلات و حساسیت موضوعات زیست محیطی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به استعلام‌های واصله پاسخ می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: توسعه پایدار از مهمترین اولویت‌های حفاظت محیط زیست در کردستان است اما با طرح‌هایی که با ضوابط قانونی سازمان حفاظت محیط زیست تعارض داشته باشد و بهداشت عمومی را به خطر بیندازد و ایجاد آلودگی داشته و یا منجر به از بین رفتن منابع ملی و سرمایه‌های طبیعی شود مخالفت شده و با تمام توان بر مواضع زیست محیطی پا فشاری می‌کنیم.

رضایی یادآور شد: مسائل زیست محیطی و سرمایه‌های ملی و طبیعی متعلق به قشرهای خاص یا جامعه امروز نیست و ما موظفیم از آن برای نسل‌های امروز و فردا صیانت و پاسداری کنیم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان نیز در این جلسه با تاکید بر سخنان مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان، بیان کرد: ما به دنبال توسعه استان کردستان هستیم البته باید تمامی الزامات و ضوابط قانونی زیست محیطی را رعایت کنند.

فرزاد حسنی با بیان اینکه فرآیند خروجی و استقرار صنایع از نظر زیست محیطی مهم است، گفت: امیدواریم سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز قبل از صدور هر گونه مجوزی، استعلام‌های مربوطه به ویژه در زمینه‌های زیست محیطی را کسب کنند.

کد خبر 4985797

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان محیط زیست صنایع آلاینده استانداری کردستان فریبا رضایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی عید سعید قربان حفاظت محیط زیست زیست محیطی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ عزیز قیاسی گفت: حسب پایش‌ها، نمونه برداری‌ها و بررسی‌های انجام از واحد‌های خدماتی و تولیدی شهرستان در اردیبهشت ماه امسال، سه واحد خدماتی شامل بیمارستانی، کشتارگاهی و تصفیه فاضلابی به علت آلودگی‌های شیمیایی و میکروبی مورد اخطاریه زیست محیطی قرار گرفتند.

او افزود: اگر این واحد‌ها در مهلت مقرر رفع آلایندگی نکنند، نام آنها در لیست فصل اول امسال برای پرداخت عوارض سبز (تا ۱/۵ درصد فروش آنها) درج و به امور مالیاتی معرفی می شوند.

مسئول حفاظت محیط زیست نهاوند تأکید کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی و خدماتی اقداماتی در زمینه حفظ محیط زیست اعم از ایجاد فضای سبز مشجر غیر مثمر، ساخت سیستم‌های تصفیه خانه ایی، نصب دستگاه‌های غبارگیر کنند هزینه مربوطه مشمول تا ۵۰ درصد بخشودگی مالیاتی می‌ شوند.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ صادر شد
  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • اخطار زیست محیطی به سه واحد خدماتی در نهاوند
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست