Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:21:41 GMT

قزوین نیازمند تأسیس دانشکدۀ داروسازی است

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۳۳۵

قزوین نیازمند تأسیس دانشکدۀ داروسازی است

نماینده قزوین در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، عنوان کرد: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های بسیار در حوزۀ تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم است، ضرورت دارد وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تأسیس و راه‌اندازی دانشکدۀ داروسازی در استان قزوین ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده قزوین با سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان دیدار و گفتگو کرد و ضمن تشریح مطالبات ملی و استانی از وزیر بهداشت و درمان خواستار توجه ویژه جهت پیگیری این مطالبات شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تماس‌های مکرر شرکت کنندگان کنکورهای سراسری طی هفته‌های اخیر گفت: بسیاری از شرکت کنندگان آزمون دکترا، ارشد و سراسری طی تماس‌ها و پیگیری‌های خود خواستار تعویق کنکور هستند، بی‌شک در شرایط فعلی باید سلامت شرکت کنندگان در کنکور به‌عنوان مهم‌ترین شاخص در برگزاری هر نوع آزمون مورد توجه جدی باشد.

وی تأکید کرد: بسیاری از نیروهای مدافع سلامت از شدت فعالیت و کار در این روزهای کرونایی خسته شده‌اند، لذا ضرورت دارد دولت به‌صورت جدی در حوزۀ پذیرش نیروهای استخدامی جدید با سهمیه ویژه ورود پیدا کند.

نماینده قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز باید برای جذب نیروهای بهداشتی و درمانی در حوزه مقابله با کرونا بودجه ویژه اختصاص دهد تا نیروهای تازه نفس وارد میدان کارزار مقابله با کرونا شوند.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر برخورد ما با کرونا بیشتر حالت دفاعی دارد، عنوان کرد: راه حل خروج از این رویکرد توجه به حوزه پیشگیری و اختصاص اعتبارات ویژه به این حوزه است تا مردم به واسطه سیاستگذاری انجام شده در حوزه پیشگیری در معرض کرونا قرار نگیرند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان اعلام کرد: در این مسیر افزایش نیروهای بهداشتی از یک سو و فعالیت‌های ویژه در حوزۀ پیشگیری بسیار حائز اهمیت است؛ در حال حاضر وزارت بهداشت و درمان اکثر موارد مورد پذیرش را در حوزه درمان قرار داده که ضرورت دارد در حوزه پذیرش و اضافه کردن در حوزه پیراپزشکی نیز ورود جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: با پر رنگ‌ کردن حوزۀ پژوهش و پیشگیری آرایش جنگی ما در مقابله با ویروس کرونا باید تغییر یابد، اگر بتوانیم حوزه‌های آموزش بهداشت، پیشگیری و غربالگری را تقویت کنیم میتوانیم بر ویروس کرونا پیروز شویم.

دکتر محمدبیگی با تأکید بر ضرورت پرداخت مطالبات حوزه بهداشت و سلامت یادآور شد: در حال حاضر مدافعان حوزه سلامت به شدت در تنگنای نیرویی هستند و نباید آنها را تنها گذاشت، باید کارانه های آنها به موقع پرداخت شود تا با پشتیبانی و حمایت عملی و پرداخت مطالبات حوزه سلامت بتوانیم بستر حمایت از آن‌ها را تقویت کنیم.

قزوین نیازمند تأسیس دانشکده داروسازی است

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز با اشاره به مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان قزوین گفت: استان قزوین با وجود فعالیت شرکت‌های بسیار در حوزۀ تجهیزات دارویی و بهداشتی از داشتن دانشکده داروسازی محروم است، ضرورت دارد وزارت بهداشت مجوزهای لازم را برای تأسیس و راه‌اندازی دانشکدۀ داروسازی در استان قزوین ایجاد کند.

 وی ادامه داد: همچنین استان قزوین می‌تواند در حوزۀ توریسم سلامت به‌عنوان پایلوت فعالیت پژوهشکده‌های جدید در حوزۀ سلامت باشد، چرا که قزوین یکی از استان‌های مهم در حوزه فناوری‌های نو به شمار می‌آید، با این وجود این استان هنوز نتوانسته به جایگاه واقعی خود در حوزه سلامت دسترسی پیدا کند.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قزوین با دارا بودن صنایع غذایی و بهداشتی از یک‌سو و ظرفیت دشت قزوین نیازمند پژوهشکده در حوزه غذا و دارو است، گفت: وزارت بهداشت باید بستر لازم را برای تقویت حوزه طب گیاهی، کشت و صنعت گیاهان دارویی در استان قزوین فراهم کند.

 وی اعلام کرد: تأمین نیروهای تخصصی در حوزه بهداشت و درمان در سطح استان قزوین یک ضرورت بزرگ است، در حال حاضر در بیمارستان ها و مراکز درمانی قزوین، آبیک و البرز شاهد کمبود نیرو هستیم. همچنین عدم دسترسی مردم مناطق مختلف از جمله مهرگان به مراکز بهداشتی درمانی و کمبود پایگاه‌های اورژانس در سطح شهرهای مختلف استان قزوین از جمله تاکستان و بویین زهرا از دیگر مشکلات این حوزه است.

نماینده قزوین، آبیک و البرز عنوان کرد: استان قزوین معین پایتخت و محل تردد بیش از یازده استان همجوار است و به عنوان هاب استراتژیک نقش مهمی در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق دارد. از وزیر محترم بهداشت و درمان مطالبه جدی در راستای تامین نیروی انسانی متخصص در حوزه بهداشت و درمان در استان قزوین داریم تا با رفع کمبودهای این حوزه، نیروهای تازه نفس در استان قزوین فعالیت داشته باشند و زمینه دسترسی به عدالت در حوزه سلامت در استان قزوین تقویت شود.

محمدبیگی در پایان اعلام کرد: تقاضا داریم وزیر محترم بهداشت و درمان به مطالبات و نیازهای حوزه بهداشت و درمان استان قزوین پاسخ مثبت داده تا این استان از محرومیت در حوزه سلامت خارج شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین سلامت داوطلبان کنکور تأسیس دانشکده داروسازی طب ایرانی اسلامی دیدار با وزیر بهداشت حوزه بهداشت و درمان استان قزوین نماینده قزوین وزارت بهداشت آبیک و البرز حال حاضر حوزه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند