Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری با نگاهی به آمار طلاق در سال‌های گذشته می‌توان مشاهده کرد که وضعیت طلاق به عنوان یکی از آسیب‌های اجتماعی شرایط مطلوبی ندارد و روند افزایشی آن می‌تواند تهدیدی برای سلامت نظام اجتماعی و نهاد خانواده باشد.

موضوع طلاق در کشور می‌تواند عللی مشترک و یا گاها در برخی شهرها و قومیت‌ها دلایلی متفاوت داشته باشد، اما علت هرچه باشد لازم است پیش از ازدواج راهکارهای مواجه با آن را دانست و یا افراد را مطلع کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهشید سلیمانی، سرپرست حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص مهم‌ترین علل طلاق در استان اظهار کرد: مسائل اقتصادی، اعتیاد، آشنایی نداشتن زوجین از خلق‌وخو و رفتارهای یکدیگر، اختلافات فرهنگی و طبقاتی از جمله دلایل طلاق در استان است.

وی با بیان اینکه ۵ سال نخست زندگی مهم‌ترین سنین خطر وقوع طلاق در خانواده است، افزود: زوجینی که کمتر از ۵ سال سابقه زندگی مشترک دارند، برای رسیدن به سطح پایدار برای شناخت خلق‌وخو و خانواده‌های یکدیگر زمان لازم دارند و متاسفانه بیشتر طلاق‌ها در کمتر از ۵ سال زندگی مشترک اتفاق می‌افتد.

سرپرست حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی چهارمحال و بختیاری اهمیت گذراندن دوره‌های آموزش زندگی خانواده را یادآور شد و ادامه داد: در خانه‌ماندن افراد در روزهای کرونایی موجب افزایش مشاوره‌های تلفنی با مراکز مشاوره بهزیستی شده است، اما نمی‌توان به صورت قطعی گفت که این امر سبب بالا رفتن میزان طلاق شده است.

سلیمانی در پایان به برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج با همکاری مرکز بهداشت و سازمان بهزیستی تاکید و خاطرنشان کرد: یقینا اهمیت دادن به آموزش‌های پیش از ازدواج و نحوه مدیریت مسائل حین زندگی برای زوجین در کاهش آسیب‌های طلاق می‌تواند راهگشا باشد، بسیاری از زوجین درک درستی از زندگی مشترک ندارند.

40 درصد طلاق‌های چهارمحال و بختیاری در ۴ سال اول زندگی به ثبت رسیده است

طهماسب شیروانی، معاون فرهنگی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: براساس آمار اعلام شده نسبت طلاق به ازدواج در استان ۲۰.۵ درصدو در کشور این مورد ۳۳ درصد به ثبت رسیده است و این آمار نشان‌دهنده این است که از هر ۵ مورد ازدواج در استان یک مورد منجر به طلاق می‌شود.

وی افزود: بر اساس آمار ثبت شده در سال ۹۸، ‭۱۴۰۳‬ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است که ۵۲۷ مورد از این تعداد طلاق در ۴ سال اول زندگی زوجین بوده است.

شیروانی با اشاره به اینکه در سال‌های اولیه زندگی مشترک، بسیاری از جوانان درک، آمادگی و آگاهی لازم را برای آغاز زندگی مشترک ندارند، افزود: ۴۰ درصد طلاق‌های استان در ۴ سال اول زندگی به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد طلاق‌های سال گذشته با ‭۴۲۷‬ فقره بین  ۴ تا ۱۰ سال زندگی مشترک به ثبت رسیده است. ادامه داد: ‭۲۲۳‬ مورد از طلاق‌ها نیز بین ۱۰ تا ۱۵ سال زندگی مشترک و ‭۲۲۶‬ مورد نیز در بیش از  ۱۵ سال زندگی مشترک به ثبت رسیده است.

تاکید بر آموزش اصول حقوقی متقابل زوجین پیش از ازدواج

رئیس کانون سردفتران ازدواج و طلاق چهارمحال و بختیاری بر آموزش اصول حقوقی پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: حسن معاشرت، تحکیم بنیان خانواده و مشارکت در تربیت اولاد مهم‌ترین اصول حقوقی متقابل زوجین است که دو طرف ملزم به رعایت اصولی آن هستند.

رمضان اسدی با تاکید بر اینکه اصول حقوقی متقابل زوجین پیش از ازدواج باید آموزش داده شود، گفت: حسن معاشرت رفتاری و روان‌شناسی نخستین حقوق زوجین نسبت به یکدیگر است و در مرحله بعد دو طرف ملزم و مکلف به حفظ تحکیم بنیان خانواده بوده و در سومین مرحله تربیت اولاد در سایه مساعدت به یکدیگر و تقسیم کار در این امر، ۳ اصل اصولی حقوقی متقابل زوجین است.

اقتصاد، عامل نخست پرونده‌های طلاق

ابراهیم اکبریان نائب‌رئیس کانون وکلای دادگستری چهارمحال و بختیاری، در ادامه علت بیشتر مراجعات به دفاتر وکالت استان را، ریشه در وضعیت معیشتی مردم دانست و اظهار کرد: 95 درصد پرونده‌های ارجاعی به دادگستری مربوط به مسائل اقتصادی است، زمانی که سبد معیشتی خانواده کوچک شود، سطح توقع اعضا کنترل نشده و وضعیت روحی و اخلاقی خانواده متزلزل خواهد شد.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی منطقه چهارمحال و بختیاری طلاق آموزش های پیش از ازدواج چهارمحال و بختیاری ثبت رسیده سال زندگی مشترک پیش از ازدواج اصول حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد شهبازی ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال که در مجتمع خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان تحت نظارت این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: این طرح به‌منظور افزایش آگاهی عمومی در خصوص بیماری‌های چشمی دوران کودکی اجرا می‌شود.

وی پیشگیری از اختلالات و معلولیت بینایی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در این طرح کودکان ۳ تا ۶ ساله، پس از معاینه اگر مشکوک تشخیص داده شوند، به‌صورت رایگان به اپتومتریست ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در ادامه اگر نیاز به عینک و یا جراحی داشته باشند، توسط سازمان بهزیستی ۷۰ درصد از هزینه درمان آنها پرداخت خواهد شد.

شهبازی خاطر نشان کرد: والدین می‌توانند برای مراجعه به مرکز خدمات پیشگیری سلامت زندگی ماهان و استفاده از این طرح، به آدرس کرمانشاه- چهار راه سنگر در ساعات اداری مراجعه کنند.

کد خبر 6092791

دیگر خبرها

  • ماجرای صف انتظار زوجین و تاخیر در پرداخت وام ازدواج پیگیری شد
  • آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • چرا نرخ طلاق در استان البرز بالاست؟
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • طلاق به خاطر پیدا شدن روسری در خودروی همسر
  • طلاق به‌خاطر پیدا شدن روسری در خودرو شوهر
  • زن جوان خطاب به قاضی:اول یک روسری در ماشین همسرم پیدا کردم؛بعدا هم دیدم از مهد کودک یک دختر را بغل کرد و برد/ حالا هم طلاق می خواهم
  • ۸۸ درصد متقاضیان در قم تسهیلات ازدواج دریافت کردند
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد