Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:50:11 GMT

جشنواره ملی رویش ۲۴ مرداد آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۸۱۲۵

جشنواره ملی رویش ۲۴ مرداد آغاز می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه وزارت علوم، محمدهادی عسکری با اعلام این خبر افزود: به ‌رغم شرایط دشوار ناشی از شیوع بیماری کرونا در این دوره شاهد مشارکت بی نظیر کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در بخش های مختلف این جشنواره بوده ایم.
وی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری جشنواره رویش در آبان ماه سال گذشته به رؤسای دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: پس از ابلاغ دستورالعمل جشنواره، بخش دانشگاهی جشنواره رویش در نیمی از دانشگاه‌ها برگزار شد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی به منظور برگزاری جشنواره ملی رویش متناسب با شرایط کرونایی از چند ماه قبل آغاز شد، خاطرنشان کرد: فراخوان ثبت آثار و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی از ۲۰ تیر ماه سال جاری منتشر و پس از یک بار تمدید، سرانجام صبح روز ۶ مرداد ماه به اتمام رسید.
عسکری در ادامه سخنان خود گفت: در این دوره پنج هزار و ۳۶۸ کانون فرهنگی در جشنواره شرکت کردند و بیش از ۱۶ هزار فعالیت در چهار حوزه و ۲۳ موضوع کانونی در سامانه جشنواره به ثبت رسید.
وی ادامه داد: در بخش آثار جشنواره، بیش از ۸۰۰ «اثر فردی» شامل شعر و ادبیات، صنایع دستی، هنرهای تجسمی فیلم نامه، نمایش نامه و موسیقی ارسال و بیش از ۱۴۰ «اثر گروهی» شامل فیلم کوتاه، تئاتر، موسیقی به دبیرخانه واصل شده است.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه کرد: ۱۰۰ ایده کانونی برای شرکت در بخش «ایده های برتر» و ۸۰ نفر از فعالان کانونی به عنوان «چهره موفق کانونی» در سامانه جشنواره ثبت شده است.
عسکری افزود: در این مرحله از جشنواره و با آغاز فرآیند داوری، بیش از ۹۰ نفر از برجسته ترین استادان، صاحب نظران و فعالان موضوعات مرتبط با رشته های جشنواره دعوت به عمل آمد تا نسبت به داوری و ارزیابی آثار و فعالیت های کانونی همکاری کنند.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به تدارک دبیرخانه جشنواره به منظور نمایش آثار واصله در قالب نمایشگاهی اظهار داشت: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا بخش نمایشگاهی و کارگاه های توانمندسازی این جشنواره به صورت مجازی برگزار می‌شود.
عسکری از برگزاری جشنواره ملی رویش در روزهای ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه سال جاری به صورت بر خط خبر داد و خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره و به منظور پاسداشت تلاش‌ها و خدمات ارزشمند جهادگر شهید «حسین علی مرادی»، آیین تجلیل از خانواده گرانقدر این شهید بزرگوار نیز برگزار می‌شود.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره رویش دانشگاهی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره رویش دانشگاهی وزارت علوم تحقیقات و فناوری جشنواره رویش دانشگاهی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ ­حوریه محمدی در برنامه زنده سلام خبرنگار افزود: امروز به مناسبت روز استاد و گرامیداشت مقام شامخ اساتید و تجلیل از اساتید نمونه دانشگاه‌های علوم پزشکی مراسم برگزار می‌شود، و علاوه بر هفدهمین جشنواره شهید مطهری، جشنواره بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی و ششمین جشنواره ایده‌های نوآورانه دانشجویی­ در روزهای­ دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود. وی ادامه داد:­ تقدیر از اساتید نمونه براساس شاخص‌های­ ارزیابی و فرایند‌های دانش‌پژوهی­ به همت اساتید و مدیران حوزه آموزش طرح‌های خلاق و نوآورانه در زمینه آموزش اجرا می‌شود که اینها وارد یک مرحله دانشگاهی را می‌گذرانند، داوری می‌شوند و به دبیرخانه کشوری می‌آیند. محمدی اظهار کرد: داوری در حوزه های­مدیریت کلاس و بحث یاددهی، یادگیری الکترونیک، محصولات آموزشی، برنامه‌ریزی درسی­ و مدیریت آموزشیدر شش مرحله داوری در دبیرخانه­ به صورت حضوری و بعضی از مراحل به صورت مجازی با حضور خبرگان و­ اساتید صاحب‌نظر­ انجام می‌شود. دبیر هفدهمین دوره جشنواره کشوری شهید مطهری افزود:­امسال ۱۹۶ فرایند از دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که بعد از داوری‌هایی که انجام شد از ۲۰ فرایند امروز تقدیر می‌شود. محمدی گفت: فرایند‌های دانش‌پژوهی فرایند‌هایی هستند که براساس اصول علمی و مبتنی بر شواهد علمی در دانشگاه‌ها اجرا می‌شوند که هم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم، افزایش بهره‌وری را داشته باشیم و ایجاد انگیزه کند. وی ادامه داد: امسال تلاش کردیم­ داوری‌ها را کیفی‌تر کنیم­ ­و­ ­معیارهایمان را عملیاتی‌تر در نظر بگیریم و می‌خواهیم که واقعاً این فرایند‌هایی که اجرا شده تداوم داشته باشد در دانشگاه‌ها که بتوانیم ارتقاء کیفیت آموزش را داشته باشیم. محمدی بیان کرد: امسال به مناسبت بیست و پنجمین همایش ۲۵ سوال کلیدی­ در مراسم افتتاحیه به اعضای حاضر در صحنه و مسئولان فرهنگ‌های تخصصی‌مان مطرح می‌شود تا عصر پاسخ‌های عملیاتی و کاربردی دریافت شود. وی افزود: در کنار این رویداد‌ها رویداد دانشجویی را هم داریم، ­ دانشجویان­ یک رویداد جانبی دو روزه را دارند که خودشان مدیریت می‌کنند و کارگاه و سمپوزیوم‌ها و نشست‌ها و ایده‌هایی که دارند می‌آورند و این رابطه دو طرفه شکل می‌گیرد که هم دانشجویان مشکلات و مسائلی که ممکن است اساتید با آنها در ارتباط باشند و درک کنند و هم اساتید ببینند که دانشجویان چه نیاز‌هایی دارند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران رتبه اول همکاری‌های بین‌المللی را دارد
  • تور سراسری تصویر ایران آغاز شد
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد