Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، محمد امانی در ارتباط با هپاتیت و عوارض این بیماری، اظهار داشت: پیشرفت هپاتیت می‌تواند به نارسایی کبد، سیروز و در مواردی سرطان کبد منجر شود، که در نهایت فرد باید پیوند شود. لذا، پیشگیری از پیشرفت هپاتیت، می تواند خیلی مهم باشد. زیرا، علاوه بر حفظ سلامت فرد، از تحمیل هزینه های سرسام آور به نظام سلامت نیز جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با عنوان این مطلب که هپاتیت اصطلاحاً به التهاب کبد گفته می‌شود، گفت: هپاتیت به انواع حاد و مزمن و نیز به انواع مسری و غیر مسری تقسیم می‌شود. موارد حاد معمولاً پر سر و صدا هستند و بیشتر با علایم شبیه درد بدن، خستگی، سرماخوردگی و زردی همراه است و خود به خود یا با درمان معمولاً بهبود یافته یا مزمن می‌شود.   امانی ادامه داد: نوع مزمن هپاتیت معمولاً علامت پر سر و صدایی نداشته و اکثراً به صورت اتفاقی حین آزمایشات روتین یا اهدای خون متوجه آن می‌شویم.   وی به هپاتیت مسری اشاره کرد و گفت: این نوع هپاتیت شامل نوع B و C است و شایع‌ترین نوع هپاتیت غیر مسری نیز هپاتیت ناشی از کبد چرب غیر الکلی است.   عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به هپاتیت B و حدود ۵۰۰ هزار نفر مبتلا به هپاتیت C هستند، افزود: در مورد کبد چرب و هپاتیت ناشی از آن میزان ابتلا بالا است و به نظر می‌رسد حدود ۲۰ درصد افراد جامعه مبتلا به کبد چرب باشند.   امانی با اشاره به بی علامت بودن هپاتیت در خیلی از افراد، گفت: بعضا علائم هپاتیت به صورت خستگی، بی‌حالی، عدم رفع خستگی بعد از خواب، به هم خوردن چرخه خواب و بیداری، احساس سنگینی روی کبد، گاهاً لک پوستی و جوش و در مراحل پیشرفته با آب آوردن شکم (آسیت) واریس مری و خونریزی گوارش می‌تواند ظاهر شود.   وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر برای هپاتیت B و C درمان وجود دارد، ادامه داد: با صنعتی شدن جامعه، چاقی و کم تحرکی، کبد چرب و التهاب ناشی از آن در حال افزایش است و متأسفانه شایع‌ترین علت پیوند کبد در ایران از سمت بیماری مزمن هپاتیت B و C به سمت سیروز ناشی از کبد چرب تغییر کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: محمد امانی کبد چرب کبد چرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد

به گزارش خبرگزاری صداو سیما، بابک محمودی درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده گفت: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ١٤٠٣ و تا ساعت ٠٥:٠٠ امروز جمعه ١١ استان (اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد) و ۵۴ شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۸۱ مورد عملیات انجام و به ۲۶۵۶ نفر امدادرسانی شده، ۱۵۹ نفر اسکان اضطراری یافته اند، ۱۱۸ نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در ۲۸۱ منزل مسکونی تخلیه شده است.

وی با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل (۶۱۵ نفر) مشغول امدادرسانی بوده اند گفت: ۹ دستگاه چادر، ۳۴۹ تخته پتو، ۱۹۷ تخته موکت، ۴۶۸ کیلوگرم نایلون، ۱۵۵ بسته غذایی بین متاثرین از سیل در این ۱۱ استان توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • آشنایی با علائم آبریزش دائمی بینی در بهار
  • دلیل آبریزش دائمی بینی احتمالا «التهاب سینوسی مزمن» است
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • دلیل آبریزش دائمی بینی چیست؟
  • امدادرسانی به گردشگر گرفتار در پل خدا آفرین بازفت
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد