Web Analytics Made Easy - Statcounter

پنجمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان تهران، با تجليل از خانواده سردار شهيد حاج احمد مايلي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، طرح ملي سه شنبه هاي تکريم، با حضور حجت الاسلام «غلامعلي قديريان»، مدير هماهنگي ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران ،«رضا جلالی» مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران و «رضا ریاحی» مدیر عامل صندوق اشتغال و کار آفرینی ایثارگران امروز سه شنبه 7 مرداد در منزل سردار سرافراز استاد خلبان شهيد حاج احمد مايلي برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام «غلامعلی قديريان» در اين ديدار با اشاره به دلاوري شهداي دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: شهدا مرغان خونين حريم کبريايي خداوند هستند که قطرات خونين آنها است که از عنبر و مشک خوشبوتر است وعطر جنت عصاره عطر خونين آنها است.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران با اشاره به رشادت‌هاي سردار سرافراز اسلام شهيد حاج احمد مايلي افزود: شهدا همچون شهاب شب ظلماني اين دوران هستند که پرده سياهي ظلمت جهل را مي درندوبانور خود اميد را به ما القاء مي کنند که در اين ظلمت ها نوري هم پيدا مي شود.

 

در ادامه دیدار رضا جلالی به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.

 

یادآور می شود، استاد خلبان سردار شهيد حاج احمد مايلي در محله امام زاده حسن (دارالشهداي تهران) متولد شد.وي بعد از جنگ در بيشتر عملياتهاي مبارزه با اشرار و قاچاقچيان در مناطق عملياتي کردستان و مناطق مرزي سيستان و بلوچستان حضور داشته و در دفاع از حريم اهل بيت و آموزش نيروهاي جهان اسلام از جمله حزب الله لبنان نقش مهم و تاثيرگذار داشتند و با راه اندازي گشتهاي هوايي در مناطق مرزي سيستان و بلوچستان در ايجاد امنيت اين منطقه استراتژيک بسيار موثر بودند.

 

سرانجام اين شهيد والامقام همزمان با شب تاسوعاي حسيني سال ۱۳۹۵ در بازگشت از يک عمليات شناسايي در نقطه صفر مرزي ايرانشهر به درجه رفيع شهادت نائل شد. لازم به ذکر سردار شهيد حاج احمد مايلي بخاطر مجاهدت ها و تلاش هاي بي وقفه اش در سال 1395 از فرماندهي معظم کل قوا حضرت آيت الله العظمي خامنه اي(مدظله العالي) تقديرنامه اي دريافت کرد.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی سه شنبه های تکریم تجلیل از خانواده های شهدا کانون های مساجد شهید حاج احمد مایلی سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای گفت: ویژه‌برنامه به‌رسم فتوت به مناسبت فرارسیدن هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در راستای تکریم پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در ذکر خانه بوتراب برگزار شد.

علی‌اکبر رسالت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت جهانی فرهنگ پهلوانی و آئین ورزش زورخانه ای در سازمان یونسکو به عنوان میراث فرهنگی، افتخاری ماندگار محسوب می‌شود و هدیه فرهنگی ایرانیان به فرهنگ جهانیان است.

وی با بیان اینکه روز ۱۷ شوال به‌عنوان روز ملی فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در تقویم رسمی کشور ثبت شده است، افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر از آن اشاعه در فرهنگ عمومی جامعه و تسری در مراودات و کارهای روزمره و توسعه ورزش زورخانه‌ای وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: با توجه به وجود محلات قدیمی امین‌آباد، عاشق‌آباد و محمودآباد اداره فرهنگی اجتماعی ورزشی منطقه ویژه برنامه به‌رسم فتوت را برای دومین سال در راستای تکریم و بزرگداشت پهلوانان و قهرمانان نامی بزرگ این محلات برگزار کرد.

رسالت با اشاره به جایگاه اصفهان در ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه برنامه به. رسم فتوت در قالب اجرای ورزش‌های زورخانه‌ای، تکریم خانواده پهلوان شهید محله محمودآباد و تکریم و بزرگداشت پهلوانان ورزش زورخانه‌ای در منطقه ۱۲ اصفهان در ذکر خانه بوتراب محله محمودآباد برگزار شد.

کد خبر 748041

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • برگزاری ۶۰ برنامه فرهنگی در سیستان و بلوچستان
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • خانواده شهید نسیم افغانی پس از سال‌ها شناسایی شدند
  • دیدار با خانواده‌های معظم شهدا به مناسبت هفته کار و کارگر
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • بزرگداشت هفته ورزش زورخانه‌ای و فرهنگ پهلوانی در منطقه ۱۲ اصفهان