Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ادامه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به تبریز در انتظار نهایی شدن قراردادهای فاینانس و تامین منابع مالی است.

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اهمیت انتقال آب ارس به دشت تبریز اظهار داشت: بخش قابل توجهی از عملیات اجرایی صورت گرفته در این پروژه محدود به  چند سال اخیر بوده و ادامه این عملیات در انتظار تامین منابع مالی مورد نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی استقاده از قراردادهای فاینانس را یکی از راه‌های تأمین منابع مالی این پروژه عنوان و خاطر نشان کرد: اقدامات و پیگیری های لازم در این خصوص صورت گرفته و منتظر نهایی شدن قراردادهای فاینانس برای ادامه فازهای بعدی پروژه انتقال آب ارس به تبریز هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دورنمای پروژه انتقال آب ارس به تبریز ، میان و بلند مدت است و نباید انتظار داشت که مشکل آب دشت تبریز در آینده نزدیک از طریق تکمیل این پروژه حل شود و بر همین اساس باید راهکارهای عملی کوتاه مدت برای تامین آب مورد نیاز منطقه اندیشیده و به کار گرفته شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس استفاده از چاه های منطقه برای تامین آب مورد نیاز صنایع و زمین های کشاورزی را از جمله راهکارهای کوتاه مدت برای حل مشکل آب تبریز برشمرد و گفت: واحدهای صنعتی بزرگی مانند نیروگاه تبریز که مصرف آب بالایی نیز دارند، می توانند برای تامین این نیاز بجای اتصال به شبکه آبرسانی، از چاه های آب موجود خود استفاده کنند که خوشبختانه این مهم با توجه به ترسالی های اخیر قابل اجراست.

فرهنگی با تاکید بر اولویت تامین آب شرب در شرایط فعلی خاطرنشان کرد: افزایش برداشت از زرینه رود با توجه به ظرفیت لوله های انتقال آب از این رود نیز دیگر راهکار مقطعی است و در کنار تمام این موارد باید موضوع فرهنگ سازی مصرف آب با اولویت صرفه‌جویی عمومی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد که در این خصوص انتظار می رود دستگاه های متولی مانند صدا و سیما از حداکثر توان خود برای ترویج فرهنگ صحیح مصرف استفاده کنند.

انتهای ÷یام/6

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی تبریز آب ارس نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس محمدحسین فرهنگی خبرگزاری فارس فارس تبریز فایناس نیروگاه تبریز آب ارس زرینه رود نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس پروژه انتقال آب ارس به تبریز قراردادهای فاینانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل جهاد کشاورزی استان گفت:همزمان با سفر استاندار چهارمحال و بختیاری به بخش ناغان در شهرستان کیار، طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی به بهره برداری رسید.
حسین برزگر افزود: طرح تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستای آبشاران علیا در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و دارای یک ایستگاه پمپاژ و باشیوه آبگیری ثقلی، ۱۲۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش قرار داده است
وی ادامه داد: میزان مجوز آب این طرح ۵۰ لیتر بر ثانیه بوده است و خط انتقال آن به میزان ۴ هزار و ۴۰۰ متر لوله گذاری فولادی و با اختلاف ارتفاع ۲۱۳ متر از سطح رودخانه سرتنگ محمودی به اجرا درآمده است.
مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اعلام اینکه برای اجرای این طرح ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است گفت: با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۸۰ نفر بصورت مستقیم فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • مدعیان جامانده به دنبال جام؛ در انتظار خلق شگفتی
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • عراق، قرقیز و افغانستان در انتظار برد ازبک‌ها