Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت یونان با اشاره به احتمال آغاز مذاکرات با ترکیه در خصوص حدود مرزی در دریای اژه و تعیین سهم دو کشور٬‌ گفت: این گفتگوها ممکن است از طریق گفتگوهای اکتشافی(مقدماتی) باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، استیلیوس پتساس، سخنگوی دولت یونان در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به احتمال آغاز مذاکرات با ترکیه در خصوص حدود مرزی در دریای اژه و تعیین سهم دو کشور٬‌ گفت: این گفتگوها ممکن است از طریق گفتگوهای اکتشافی(مقدماتی) که پیشتر متوقف شده٬ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما طبیعتاً نمی‌تواند در سایه تهدید و عمل انجام شده٬ صورت گیرد.

وی با مثبت خواندن اظهارات ابراهیم کالین٬ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در خصوص توقف موقت حفاریها در مدیترانه شرقی اظهار داشت: آتن تمایل دارد تا کانالهای ارتباطی خود را برای تعیین صلاحیت دریایی بین دو کشور باز نگه دارد.

آخرین مذاکرات اکتشافی بین دو کشور که از سال 2002 آغاز شد، در اول مارس 2016 در آتن برگزار شد. پس از این تاریخ گفتگوها میان دو طرف در قالب رایزنی‌های سیاسی ادامه یافت.

کالین دیروز در اظهاراتی اعلام کرد: ترکیه یک همسایه مهم برای یونان است و همانطور که رئیس جمهور دستور داده‌اند٬ آماده‌ایم تا بدون قید و شرط در خصوص همه مسائل از جمله اژه، فلات قاره٬ صلاحیت دریایی٬ جزایر، حریم هوایی، مطالعات جستجو و اکتشاف و سایر مسائل دوجانبه دریای مدیترانه شرقی گفتگو کنیم.

نیکوس دندیاس٬ وزیر امور خارجه یونان نیز اعلام کرده است که آماده گفتگو با ترکیه بدون فشار و تهدید هستیم. تنها مشکل ما با ترکیه تعیین فلات قاره و صلاحیت دریایی است.

اعتراضات در یونان به اقدام ترکیه در برگزاری نماز جمعه در ایاصوفیه؛ پاسخ آنکارا

مذاکرات اکتشافی که به ویژه پس از سال 2002 میان ترکیه و یونان بر سر زبانها افتاد٬ به معنای پیش گفتگوهای مقدماتی میان دو طرف است و براساس آن اگر توافقی بر سر همه موضوعات و مسائل حاصل نشود٬ هیچ اجماعی بدست نخواهد آمد. همچنین محتوای مذاکرات به بیرون درز نمی‌کند و پس از توافق بر سر آغاز گفتگوهای جدی به اطلاع عموم و رسانه‌ها رسانده می‌شود.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,89,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان" ترکیه قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط اخبار "یونان" ترکیه پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ سی‌ان‌ان: نیروهای آمریکایی در منطقه از ترس رزمایش سپاه در پناهگاه خوابیدند ۲ واکنش آمریکا به رزمایش بزرگ موشکی و دریایی سپاه پاسداران ۳ کلافه شدن صهیونیست‌ها از جنگ روانی استادانه حزب الله ۴ گاف بزرگ نتانیاهو در مزارع شبعا؛ معرفی دختر ۱۹ ساله اسرائیلی به عنوان مقصر! ۵ وحشت از حزب الله،ارتش اسرائیل را به جنگ با سایه‌ها کشاند/ اشغالگران مجددا در مرز لبنان آتش گشودند ۶ دادستان کل آمریکا دلیل رفتن ترامپ به پناهگاه کاخ سفید را فاش کرد ۷ دیپلمات ارشد آمریکایی: نگران برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران هستیم ۸ اردن سفیر جمهوری آذربایجان را احضار کرد مهمترین اخبار بین الملل ترسی که به رسوایی ختم شد؛ در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی چه اتفاق افتاد؟ پیروزی بایدن در انتخابات چه معنایی برای روسیه خواهد داشت؟ گزارش| شلوغ‌کاری مرزی، سناریوی اسرائیل برای فرار از انتقام حزب‌الله بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به آمار کاخ سفید درباره کرونا مهمترین اخبار تسنیم روحانی: چارچوب اقتصاد کشور به خوبی اداره شده است/وفور وجود دارد گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین تذکر مجلس به وزارت اقتصاد برای حراست از سرمایه مردم در بورس رسانه‌های آمریکا: واشنگتن از بحرانی شدن روابط خود با پکن به شدت آسیب خواهد دید درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار یونان ترکیه اخبار یونان ترکیه ترکیه در خصوص بین الملل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان

رسانه‌های ترکی گزارش داده‌اند که قرار است شرکت هوایی «ترکیش ایرلاینز» پروازهای خود به افغانستان را در ۲۱ می از سر بگیرد.

براساس این گزارش، این شرکت هوایی ترکی پس از خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱، پروازهای خود را به کشور متوقف کرده بود.

بربنیاد این اطلاعات، قرار است این شرکت هوایی هفته چهار پرواز از استانبول به کابل و برعکس آن را انجام دهد.

گفتنی است که پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، تمام پروازهای بین‌المللی از فرودگاه کابل متوقف شده بود.

این در حالی است که در ماه عقرب گذشته نیز شرکت هوایی «فلای دبی» پس از وقفه دو ساله پروازهایش به افغانستان را از سر گرفته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • طبقه بندی مشاغل باید به صورت ویژه پیگیری شود
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند