Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: با وجود پیگیری مستمر دستگاه های ذیربط، میزان واردات نهاده های دامی بنا بر آمارهای اعلام شده در چهار ماهه اول امسال با کاهش ۳۱ درصدی مواجه شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، عباس حاجی زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: کندی و کاهش روند تأمین ارز مورد نیاز واردات نهاده های دامی  به زودی باعث تشدید کمبود نهاده‌های دامی در کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه هشدارهای دست‌اندرکاران زنجیره تولید مواد پروتئینی کشور و حتی تاکیدات ریاست محترم جمهور طی ماه‌های گذشته تاثیر زیادی در تامین ارز نهاده های دامی  نداشته است به نحوی که آمار واردات نهاده‌های دامی از ابتدای سال ۱۳۹۹ حدود ۳۱ درصد کاهش داشته است و در صورت تداوم این وضعیت در ماه های آینده با کمبود های بیشتری مواجه خواهیم بود.

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران ادامه داد: مجموعه دست‌اندرکاران به ویژه بانک مرکزی  باید تدبیر ویژه ای برای جبران و تامین فوری منابع مورد نیاز برای تامین ارز  واردات نهاده های دام و طیور را مطابق برنامه سالانه اتخاذ کنند. البته برای تامین ارز واردات کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی تلاشهای مستمری از سوی دستگاه‌های مختلف از جمله بانک مرکزی صورت گرفته است و  با توجه به محدودیتهای حاکم بر مسیرهای تامین و انتقال ارز باید قدردان این زحمات بود. 

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران خاطرنشان کرد:  تقریباً  تأمین ارز برای کالاهای اساسی وارداتی متعلق به بخش خصوصی در بنادر کشور طی چهار ماه گذشته از روند  حداقلی برخوردار بوده  و بدون تردید تداوم وضع موجود آثار و تبعات نامطلوبی  در تامین سبد غذایی کشور با قیمت‌های متعادل بر جا خواهد گذاشت.

حاجی زاده درباره محموله های ذرت که در بازار عرضه می شود، گفت: بخش قابل توجهی  از ذرت فعلی موجود در بازار نیز از  طریق  واردات اعتباری فعالان اقتصادی انجام شده است و تاجران و بازرگانان با استفاده از اعتبار شخصی خود این محموله ها را به صورت اعتباری خریداری کرده و بانک مرکزی موظف شده است که تا سه ماه بعد  ارز آن را تامین نماید.

وی تاکید کرد: بدون تردید اگر فعالان بخش خصوصی با استفاده از اعتبار خود اقدام به واردات نهاده های دامی نمی کردند تبعات کمبود کالا بر بخش تولید و توزیع بیش از پیش خودنمایی می کرد.

حاجی زاده گفت: با پیشنهاد اتحادیه و تدبیر ستاد اقتصادی کشور خوشبختانه امکان واردات نهاده های دامی به صورت اعتباری و تامین ارز مورد نیاز ۹۰ روز بعد از عرضه آن در بازار فراهم شده است  و بدون تردید تداوم و توسعه  این روش در کنار  اجرای به موقع تعهدات بانک مرکزی می تواند در زمان محدود بخش قابل توجهی از مشکلات فعلی را برطرف کند.

وی در پایان مجددا از شخص وزیر جهاد تقاضا کرد که شخصا به موضوع رفع مشکلات جاری سامانه بازارگاه ورود کند تا چرخه توزیع نهاده های دامی از شفافیت و سرعت و دقت بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نهاده های دامی اتحادیه واردکنندگان نهاده واردات نهاده های دامی واردات نهاده های دام نهاده های دام و طیور دام و طیور ایران بانک مرکزی تامین ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش فواصل بهداشتی واحد‌های دامی از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱