Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، امیر بیات در بازدید از مجتمع تولید لوله اسفراین گفت: با اعتماد وزارت نفت به توان تولید داخلی حدود ۴۰ هزار تن انواع لوله‌های بدون درز جداری و جریانی در این مجموعه سفارش گذاری شده که با تولید آن‌ها از خروج بیش از ۶۰ میلیون یورو ارز جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه ایدرو در این مجتمع تولید لوله به عنوان یکی از شرکت‌های زیر مجموعه خود، تجهیزات فنی و نیروی انسانی با مهارت برای تولید این لوله‌های خاص را دارا است؛ افزود: رویکرد وزارت نفت در تأمین داخلی این اقلام موجب تحرک اقتصادی در این بخش می‌شود.

وی خواستار تجمیع بهینه سفارشات پیمانکاران نفتی برای تنظیم برنامه تولید، ارتقا بهره وری و کاهش ضایعات و نیز متعادل سازی مراحل تأمین مالی برای تهیه مواد اولیه شد.

بیات گفت: با عملیاتی شدن این قرارداد، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، هزینه تمام شده نهایی این میزان سفارش برای صاحبان کالا، حدود ۴۵۰ میلیارد تومان ارزان‌تر خواهد بود.

سرپرست سازمان ایدرو افزود: برای تأمین شمش مورد نیاز این کارخانه لوله سازی که از سوی مجتمع فولاد اسفراین تأمین می‌شود، به ۳۰ هزار تن آهن اسنفجی به عنوان مواد اولیه نیاز است که تأمین آن از طرق مختلف با همکاری وزارت صمت و سایر بخش‌های مرتبط در حال انجام است.

دو مجتمع بزرگ و مهم صنعتی فولاد و لوله گستر اسفراین از شرکت‌های تحت پوشش سازمان ایدرو، به عنوان قطب صنایع بزرگ استان خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین بزرگترین تولید کننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ گونه فولاد آلیاژی را دارد.

شرکت لوله گستر اسفراین نیز به عنوان تنها تولید کننده لوله‌های فولادی بدون درز در کشور مطرح است.

کد خبر 4985710

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت ایدرو ویروس کرونا قیمت دلار بورس وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت نفت قیمت طلا مصرف برق تولید نفت وام ودیعه مسکن ایالات متحده آمریکا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال

تین نیوز

در جلسه ای که با حضور مدیر کل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن، مدیر کل سیر و حرکت راه آهن، مدیرکل راه آهن اصفهان، مدیر بخش حمل و نقل مجتمع فولاد مبارکه و مدیر عامل شرکت توکا ریل برگزار شد، افزایش حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن برنامه ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل ریل نیوز، عابدین هادی نژاد مدیرکل بازرگانی داخلی هدف از این نشست را افزایش حمل ریلی مواد اولیه به فولاد مبارکه و محصولات فولادی برای صادرات از این مجتمع ذکر کرد و گفت: موضوعات مختلفی در زمینه ارتقاء و بهبود همکاری های سه جانبه بین شرکت راه آهن، شرکت فولاد مبارکه و شرکت حمل و نقل ریلی فعال در حمل و نقل ریلی محمولات مجتمع در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

هادی نژاد افزود: در این نشست عوامل موثر در سرعت بازرگانی محمولات این شرکت در مسیرهای مختلف مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد نظارت و پیگیری لازم برای اجرای صحیح طرح قطار باری کامل، شناسایی و رفع مشکلات اجرای آن از جمله رعایت دستورالعمل های بارگیری و باربندی محصولات فولادی، حذف توقف های غیر ضروری در سطح ادارات کل مناطق و … از سوی طرفین انجام شود.

وی گفت: این جلسه گام مهمی برای تقویت همکاری های این دو صنعت است و انتظار داریم نتایج آن را در پایان سال ۱۴۰۳ در قالب افزایش حمل مواد اولیه و همچنین حمل محصولات تولیدی این مجتمع به مقاصد مختلف و رضایت مندی مشتری شاهد باشیم. در این راستا برنامه ریزی شده است حمل مواد اولیه و محصولات مجتمع تا ۱۰ میلیون تن افزایش داشته باشد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن گفت: شرکت فولاد مبارکه بزرگ ترین و مهم ترین تولیدکننده فولاد کشور است و نقش کلیدی در صنعت ریلی کشور دارد. این شرکت در حمل مواد اولیه و محصولات خود در شبکه ریلی در رتبه اول قرار داشته و با حمل حدود ۷.۸ میلیون تن بار (۵.۳ هزار میلیارد تن کیلومتر) در سال ۱۴۰۲حدود ۲۱ درصد از کل حمل ریلی بخش داخلی را پوشش می دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • توقف صادرات مقاطع طویل لوله و پروفیل فولادی با الزام برگشت ارز
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!