Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان همدان، گفت:شهروندان دام های قربانی را در کشتارگاه های استان ذبح نمایند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمودرضا رسولی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک عید سعید قربان، گفت: همزمان با فرا رسیدن عیدسعید قربان و انجام مراسم قربانی کردن دام در این روز، دامپزشکی استان همدان به صورت ویژه اقدام به اجرای طرح نظارت و کنترل بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی مردم می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با انجام اقدامات و هماهنگی لازم با سایر ادارات و ارگانهای ذیربط و با تشکیل، آموزش، تجهیز و ساماندهی 10 اکیپ ثابت و 14 اکیپ سیار و با ترکیب 9 نفر دامپزشک، 29 نفر بازرس بهداشتی گوشت، 11 نفر ناظر شرعی، نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی قربانی های شهروندان محترم را در کشتارگاه های استان انجام می دهد.

دکتر رسولی گفت: با عنایت به روند گسترش بیماری کووید 19 در سطح استان و به دلیل احتمال مراجعات زیاد مردمی در جایگاه های موقت عرضه دام کشتاری و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی جهت جلوگیری از تجمع  و مسافرت های غیر ضروری درون شهری و برون شهری و به حداقل رساندن مخاطرات بهداشتی امسال عرضه دام در جایگاه های موقت ممنوع بوده و شهروندان محترم باید دام خود را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه و در کشتارگاه های استان قربانی نمایند در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان سعی دارد با تشکیل اکیپ های سیار در سطح شهرستان ها کشتار های شهروندان را به کشتارگاه های استان هدایت نماید.

وی در ادامه افزود: تمامی کشتارگاه های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی کرونا در روز عید قربان آمادگی لازم بمنظور کشتار دام قربانی و تحویل لاشه استحصالی به متقاضیان را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با هماهنگی لازم واحد های بسته بندی فرآورده های گوشتی استان برای عرضه گوشت دام قربانی بصورت گوشت قرمز بسته بندی شده بشقابی با لیبل ویژه عیدقریان  انجام گرفته و سفارشات گرفته شده توسط قصابی ها و مراکز مجاز عرضه فرآورده های پروتئینی از عموم مردم نیز باید در کشتارگاه های استان ذبح و سپس لاشه دام قربانی به متقاضیان با لیبل دام قربانی تحویل گردد و توصیه می شود قبل از مصرف، لاشه دام 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری گردد.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: هر ساله بخش قابل توجهی از مردم تمایل به تهیه و ذبح دام و اهدای نذورات به مراکز تحت پوشش بهزیستی، کمیته امداد و برخی از اماکن مذهبی را دارند و تاکید می گردد متولیان و متصدیان این مراکز تمامی دام های اهدایی و تهیه شده توسط این مراکز را در کشتارگاه های استان ذبح نمایند.

دکتر رسولی در پایان ضمن معرفی شماره تماس مردمی 1512 جهت کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی شهروندان از کلیه هم استانی های عزیز درخواست کرد به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا و بیماری های قابل انتقال از دام به انسان در روز عیدسعید قربان دام های قربانی خود را در کشتارگاه های سراسر استان کشتار نموده و از خدمات رایگان بازرسی بهداشتی و شرعی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان همدان بهره مند شوند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عید قربان مدیرکل دامپزشکی استان همدان کشتارگاه های استان ذبح کشتارگاه های استان دامپزشکی استان همدان دام های قربانی دام قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا

در جریان سفر رئیس کل دادگستری استان فارس به شهرستان فسا یک کشتارگاه صنعتی طیور که فعالیت آن از ۴ سال پیش متوقف شده بود با حمایت قضایی به چرخه تولید بازگشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی در مراسم آغاز به کار مجدد این واحد صنعتی با بیان اینکه در بازدید سال گذشته موضوع تعطیلی این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: این واحد صنعتی با مشکلات متعددی مواجه بود که با ورود ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان فارس و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، این مشکلات حل و فصل و امروز فعالیت مجدد آن آغاز شد.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و حمایت حقوقی و قضایی از واحد‌های تولیدی و صنعتی در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق شعار سال است، افزود: در سیاست‌های ابلاغی سند تحول قوه قضاییه بر جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی تاکید شده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس همچنین از استمرار فعالیت ستاد اقتصاد مقاومت دادگستری استان و جدیت در پیگیری مشکلات 80 واحد دارای مشکل خبر داد و گفت: با مدیریت و نظارت مستقیم معاون قضایی دادگستری استان در هفته با تشکیل دو جلسه در اتاق بازرگانی استان و شهرک صنعتی شیراز مشکلات واحد‌های صنعتی پیگیری خواهد شد و موانع موجود در مسیر فعالیت اقتصادی آنان شناسایی و با کمک مسئولان و کارشناسان حل و فصل می‌شود.

موسوی رصد فعالیت واحد‌های تولیدی احیا شده و ادامه حمایت حقوقی و قضایی در جهت پیشگیری از ایجاد اختلال در روند فعالیت آنان را از جمله برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان خواند و تصریح کرد: بازدید‌های میدانی و هدفمند از واحد‌های صنعتی و تولیدی در سراسر استان فارس و تشکیل جلسات با محوریت دادگستری استان با مدیران واحد‌های تولیدی و بررسی کمبود مواد اولیه، عدم وصول مطالبات، کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش و مشکلات بانکی و دریافت تسهیلات بانکی و همچنین هماهنگی با ادارات آب و برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان مطرح و با جزئیات و حساسیت پیگیری می‌شود.

وی رفع مشکل و بازگشت واحد کشتارگاه صنعتی طیور «جهان زرین» فسا را از جمله اقدامات عملی دادگستری فارس را در راستای پیشگیری از بیکاری نیرو‌های کار خواند و خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی علاوه بر اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم زمینه فعالیت اقتصادی 300 نفر دیگر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده و با قول مساعد سرمایه گذار، طرح توسعه واحد صنعتی را مطرح کرده است که در این خصوص نیز حمایت‌های قضایی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • دستگاه آمارگیری کشتار طیور در گناباد تولید شد
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی